• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Fru Larsson

Bride2b, min förlovningsring är ca 16,7 mm. Den här skulle vara lika stor (engelsk storlek M1/2). Men den är 17 mm.

• Bride2B..

jaha okej, inte sååå stor skillnad i alla fall

• Fru Larsson

Näe.... men det gör jättestor skillnad när de är brevid varandra! Jag blev förvånad att det skiljde så lite i mm för den ser mycket större ut än förlovningsringen. Skumt.......

• Bride2B..

mm det låter lite skumt tycker jag också :S

• Fru Larsson

Jag kanske helt enkelt mätt fel när jag mätte förlovninsringen.....

• Bride2B..

kanske det. men nu längtar jag tills att få höra hur mycket den är värderad till :) vad är det för kvalite på diamanterna?

• muminlina

Har någon här tips på sidor på nätet med tärn klänningar?

• Fru Larsson

Åh..... Mätte förlovningsringen igen och nu fick jag den bara till 16 mm. Har pratat med en guldsmed och det är svårt att ändra storlek på en ring med diamanter runt om! Klantiga klantiga mig!

Muminlina, har inget bra tips, men brukar inte de flesta som har brudklänningar på nätet ha även tärnklänningar?

• muminlina

Fru Larsson - ja det är sant.. ska kolla lite mer på de sidorna.
    Synd angående ringen, men om du säljer den här måste du väl få en vist iaf.. så du inte har förlorat något på att du köpte den.

• Bride2B..

Fru Larsson, du kanske skall tänka på att sälja vidare den och sedan köpa en likadan? Har du fått den värderad samtidigt som du frågade guldsmeden?

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)