• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Lucyinthesky

vi tog en som vi hittade här på BT

För att inte få dubletter
    av duka vaser och gröna assietter
    ber vi er att strunta i paketen
    och istället ge oss möjligheten
    att åka på en resa till solens land
    och få vandra hand i hand
    litet öre hjälper mycket
    skänk en slant efter eget tycke

Vi tyckte den va kort å bra!

• muminlina

Jag tycker att man inte ska skriva något om presenter i själva inbjudan men om man skickar med ett litet info brev kan man ju där hänvisa till vem som har önskelistan eller skriva någon dikt om att man vill ha bidrag till bröllopsresan. Men inte heller passar det sig med en önskelista.... tycker jag :)

• agronom

MIMMIS: Som jag tidgare har skrivit här på sidan så skev vi ut namnen på våra gäster samt skrev också ut i inbjudan att vi önskade att fira vårt bröllop med våra vuxna vänner. Trots detta blev en släktng till mig sur för att hennes barn inte fick komma och hon ringde oss och frågade om det verkligen kunde stämma att dessa inte var inbjudna..Det är dock den enda gästen som har haft synpunkter och framfört dem till oss. Alla andra 64 gäster verkar ha god ton och accepterar vår önskan på vårt bröllop! Jag har bestämt mig för att inte glömma bort just det att vårt bröllop är till för att tillfredställa våra önskningar och drömmar inte dem vi bjuder in för att dela vår dag!

• Lucyinthesky

Skickade inbjudningarna idag!! Spännande!!
    Undra när dom börjar ringa å tacka ja.. eller nej..?

• Fru Larsson

agronom, tråkigt med sånt där. Även om det bara är en gäst som opponerat sig så tar det ju energi såklart.....

Jag har fått min ring idag. Den var fin och gnistrar men den är inte lika fin som den var på bilden och så var den för stor. Undrar om det går att ta in den då det är diamanter runt hela? Ska gå till en guldsmed och höra efter och samtidigt be dem värdera den. Jag tror den blir snyggare med en till slät ring i gult guld (likadan som min förlovningsring) så den med stenarna är i mitten..... Jobbigt när det inte är precis som man tänkt sig!

Lucy in the sky, va spännande! Jag har funderat på att börja med inbjudningarna i evigheter men kommer inte till skott.... Suck!

• muminlina

Fru Larsson - synd att ringen var för stor och inte lika fin. Men hoppas den är jätte värdefull! Jag är lite nyfiken på det så du får gärna meddela det :)

• Bride2B..

åhh jag längtar tills nästa månad för då ska JAG (vi) skicka ut våra inbjudningar :D :D :D

• Bride2B..

Fru Larsson, du måste berätta sedan vad du fått den värderad till.. :) Hur mycket köpte du den för?

• Fru Larsson

Jag köpte ringer för 2800:- (inkl frakt). Jag tror det är ett riktigt bra pris, diamanterna är på 0,75 karat. Tittat på den igen. Den är fin! Men det är svårt att se hur den ser ut ihop med min ring när den är för stor och det glipar! Jag låter er veta när jag värderat den, jag är också jättenyfiken på det!

• Bride2B..

vad har du för ringstorlek?

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)