Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
bor inte alla åtskilda? *förvirrad*
Hejsan!
har just insett att det finns en septembertrad. Sa jag tar val och ansluter mig!
En liten beskrivning av mig och min man. For jo, vi ar faktiskt gifta redan. Men borgerligt, i Osterrike. For dar maste man alltid gifta sig borgerligt aven om man egentligen tankt gifta sig kyrkligt. Var "riktiga" brollop, det i kyrkan, blir den 10:e september. I Osterrike det med.
Jag ar 28 och han 30, och vi bor i Frankrike. Min man ar Osterrikare (om det ar nagon som blev forvirrad)
Hittills har vi bokat kyrka och prast och festlokal (hos min mans kusin). Bestamt meny har vi mer eller mindre gjort. SKa ha provatning innan det blir helt bestamt.
Och sa har jag gjort inbjudningskorten, och de ska vi skicka i morgon. Vi har ju manga fran utlandet.
Trodde jag hade klanningen under kontroll. Men nu svarar inte Lavendar, sa jag har borjat kolla runt lite om andra mojligheter. Grrr
Jag har ocksa gjort min tiara, nastan gjort klart kyrkoprogram.
Dessutom har vi bestallt ring, och pratat med frisor.
Vad vi haller pa med nu ar att hitta ett band som kan spela, boka den forberedande kursen som man maste ha vid katolska brollop, hitta fotograf och bestalla brollopsresan.
Inbjudningskorten. DEM ska vi skicka i morgon. Vi har ju manga GASTER fran utlandet.
Vad jag skriver slarvigt
hej på dej lenchen!! kan du tipsa en sep brud till en annan!! vi tänkte åka till frankrike på en lång weekend efter bröllopet var kan du rek. att vi ska åka? provance, eller chamange ,eller nån annanstans tack tack
Halloj
Det är väl dax att jag skriver något istället för att bara läsa alla inlägg!
Vi ska gifta oss 10:e September, borgerligt blir det.
Har hunnit boka lokal, välja klänning (Eternity 817 heter den, har hittat ett enda dåligt kort på den på nätet!), och skicka ut inbjudan.
Vi är lite tidigt ut med ibjudan då jag är halv österrikiska/halv skottska så det blir en del utländska gäster.
Vad finns det mer att säga..?
Jo, jag är 29 och min m2b är 30 och så bor vi i Stockholm. Vi jobbar både med "data" som det så fint heter: Jag är unixtekniker (M Eng software engineering i botten) och min älskling är mjukvaruarkitekt.
Nu borde jag verkligen jobba vidare istället med att smygläsa på bröllopstorget - eller så är det fikadags.
Välkomna till tråden tjejer :)
ottis
Hmmm. Tja, alltså jag bor i närheten av Geneve (men i Frankrike) och vi är ganska schweiziska av oss här. Med det vill jag säga att jag faktiskt inte rest runt så himla mycket i Frankrike. Men om du vill ha tips på Osterrike eller Schweiz är jag nog rätt person att fråga...
Men nog är Provence vackert, även om det kanske är vackrare på våren. Paris tycker jag är romantiskt, men ni vill kanske inte till en storstad.
Annars är naturligtvis den delen där jag bor himla fin med ALperna, Jurabergen och Genevesjön. Vingårdar har vi också... Men kanske inte direkt den delen av Frankrike som de flesta vill åka till.
Jag tror att det dock kan vara ganska mycket fransmän och andra turister i just i September, så jag vet inte om jag skulle välja att åka till södra frankrike just då.
PRöva att skriva in din fråga på Frankrikebrudtråden (kommer inte ihåg exakt vad den heter just nu)
Någon som bor i Frankrike heter den.
tack lenchen! läste nog ditt inlägg lite snabbt;;sorry,, det finns så få som kan tipsa om frankrike, vi kan ju alltid åka till Schweiz istället!!
Schweiz är jättefint. Ticino är den italienska delen, jättefina gröna berg, man kan åka upp i dalgångarna till gamla jättemysiga byar med stenhus. Det finns många vackra sjöar också där man kan bada och sola.
Vierwaldstättersee är också jättevacker. Och inte så långt från den del där Heidi utspelar sig. Man kan vandra i alperna, åka på termalbad osv.
Men som sagt var, fraga i tråden som heter "någon som bor i Frankrike?" Där finns det folk som bor i Södra frankrike och i Paris. De kanske har bättre tips än jag.