Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Mimmis! Ingen orsak Kul att du hittade hit!
Vi kommer inte heller ha barn inbjudna.De enda barnen som kommer att vara där är mina egna och min systers dotter.Hon ska vara brudnäbb.Jag tror inte att folk tar illa upp för att man vill ha det på det viset.De bröllop jag har varit på har det varit "barnfritt",förutom de med spädbarn då.Inget konstigt med det alls!
Jag tror och hoppas att ni förstoroar upp det.Folk är mer förstående än man tror
välkommen mimmis, vi vill inte häller ha barn.
Det kommer dock att vara ett par spänbarn, kan man be dem sitta långt bak i kyrkan? Vill verkligen inte att det ska vara massa skrik, speciellt när de inte är våra....
Hur säger man det och "får" man säga så?
Mischa, jag tror som du. Själv har jag haft full förståelse och till och med tyckt att det varit skönt att gå på bröllop utan barn (mer party då)!
Sep brud, visst kan du säga det, de kan ju sitta så de lätt kan ta sig ut om barnen börjar skrika (tycker inte man ska behöva säga det ens, men jag har hört flera gånger om bebisar som skrikit och att föräldrarna bara suttit kvar).
Det handlar ju om respekt.
Tack fru Larsson, jo de kanske själva väljer att sitta långt bak....
Vad krångligt det är att få till texten på inbjudningskorten, jag och datorer går liksom inte ihop....
...nu är datum bokat! 24 september. mycket att planera och vi kommer att behöva åka en del helger fram och tillbak. Vi bor inte på orten vi ska gifta oss... men det löser sig.
Kan man skriva önskelistan i inbjudan?
kram.
Micro, NEJ absolut inte! Hänvisa hellre till värdpar/hemsida/affären...
är det så fult att skicka med en önskelista? vi (jag) hade tänkt att formulera det på ett bra sätt så vi kan få pengar eftersom vi behöver nya möbler osv...
Bride2B! Jag tror inte det är en bra ide'.Jag skulle i alla fall inte göra det.Man ska inte skicka med ngt i inbjudningen förutom inbjudan,färdbeskrivning och möjligtvis en lapp på vilken man skriver att om de önskar annan kost exempelvis vegeterianer eller liknande
kan höra av sig om det.
Titranias förslag är det enda raka
Vi skrev en liten vers om att vi önskar oss pengar till resan i inbjudan, det blev bra tyckte vi.
Man behöver ju inte gå strikt efter vett å etikett.
Har nån av gästerna synpunkter på det så får dom väl ha det, men gör ju som man själv tycker e bäst.
Lucy, hur skrev ni versen?