blåklinten, dekorationerna låter jättefint :)
med jobbet går det uselt.. de ringer mig minst 5 gånger per dag, de kväver mig :( sedan så får jag ångest varje gång jag ska jobba, fastän jag bara jobbar 4 timmar utav 6 (blir klar snabbare) så orkar jag inte jobba men tvingar mig. Idag sjukanmälde jag mig och tänkte göra det för resten av denna veckan, men marcus skällde på mig och sa att jag måste göra det m.m Jag vill verkligen inte tillbaks dit.
Utöver allt så är det problem på jobbet hela tiden, min förra lön (då jag började och arbetade bara 2 pass innan december var slut) var för liten, jag fick betalt för 12 timmar när jag jobbat 14 och när jag påpekade det så bortförklarade hon sig och sa att mina uppgifter inte stämde och att jag lagt på 30 minuter för mycket, alltså att jag jobbat 13,5 timma.. men när jag sa att det ändå fattas 1,5 timmes lön i så fall (jag gav med mig för jag orkade inte tjata med henne) så sa hon att hon inte visste vad hon skulle göra och att hon inte förstod varför det blev som det blev (skulle jag inte kollat löneutdragen på banken så skulle jag aldrig vetat, förutom när jag såg specifikationen då) men hon sa sedan att jag skulle få betalt för 1 timma extra nästa månad, "varför ska jag få för 1 timma när det fattas 1,5 timma" sa jag då. "Nä jag vet alltså inte" sa hon stirrande på sin dataskärm och såg lite rädd och dum ut.
JAG BLIR SÅ ARG!! Sedan så frågade jag om uppsägningstiden och då sa hon att det är 1 månads uppsägningstid, jag ringde facket och kollade och de sa att det var 14 dagars uppsägningstid. När jag sa det till henne sedan så såg hon lika dum ut igen "låtsades vara chockad" typ... JAG ÄR VERKLIGEN LESS PÅ DE!!! Jag vill så gärna sluta, men jag får ju inga andra jobb *gråter*
Destiny00, vi ska inte ha brudbåge, jag tycker det är så klyschigt, alltså så förväntat och fult... vi ska dekorera fint i bakgrunden istället.. Funderade på att köpa det största paret vingar från Panduro och skriva mitt namn på ena vingen och hans på den andra och sedan kanske en ljusslinga runt eller så... :)
Vad tycker ni?