• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (3)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första och andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg.. Fortsätt skriva :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :D
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)
  • Smurfan86

Bride2B...

Gud va det låter underbart...
    Jag längtar mer o mer till den dagen då jag får ta han som min äkta make inför släkt o vänner o lova att älska han tills döden skiljer oss åt....

Han är mitt allt... o jag ska aldrig lämna han....

älskar han så otroligt mycket...!!!

kanske låter patetiskt men så är det

Kram

• Blåklinten

Bride2B...Klänningen ska börja sys i mars då har jag även hunnit få min korsett, tyget bara ligger och väntar i hyllan

Man kunde beställa provringar på dom som vi ville ha, dom förgyllde dom med rätt och vitt guld så dom såg ut som dom riktiga....verkligen jättefina

Oskars kläder ska vi köpa när han har tappat några kilon...för då har han en hållhake på att hålla vikten när han köpt en fin och ganska dyr kostym, vi har varit och kollat på den och den va verkligen hur bra som hälst...ser somrig ut.

Vet exakt hur vi ska göra med bordsdekorationen med....har du tänkt på de ???

• Bride2B..

blåklinten, pirrigt det måste kännas då eftersom den är 1 månad kvar :D och för att yget bara väntar *hihi*
    Hur mycket skulle Oscars kläder kosta? Hur mycket väger han?
    Provringar låter bra, smart att de har sånna saker :)

Angående bordsdekorationen så har jag tänkt lite på det, inte mycket för att vara ärlig. Men jag vet på ett ungefär hur jag vill ha det ;)

• Blåklinten

Ja de känns hur bra som hälst

Oskars kläder kommer kosta runt 6000...vet inte hur mycke han väger eller hur mycke han ska gå ner men han e duktig så de kommer gå bra.

Väldigt smart med provringar....kul att se hur dom kommer se ut i verkligeheten.

Vi (rättare sagt jag) har redan bestämt hur de kommer se ut....vita dukar...kanske en guldig i mitten, vita servetter och mina hemmagjorda servettringar, sen ska vi ha små silverkrukor eller vita krukor med växen "hjärtan på tråd" lindade runt ett hjärta i ståltråd el liknande sen levande ljus antagligen vita blockljus i skålar med silvergrus i och ev värmeljus.

Kanske ändrar på något när man ska göra själva dukningen men de e iaf så som vi ska ha de i nuläget.....hur ska ni hade ??

Har föresten köpt en tårtställning med 5 "armar"....vi kommer att ha tårtbuffè *mums*

• Blåklinten

Hur går de på jobbet föresten ?????

• Destiny00

Vi ska stå för all alkohol själva.Men vi ska kanske göra vin själv,vi får se.Tittade på en internet sida där de va billig alkohol.Men vi räknade på 4000:-
    Mouserat vin,rödvin till maten,whisky,cognac,öl,vitvin & cider..

Är det nån av er som har beställt från ebay ? har sett så mycket fina klänningar både till mig & min dotter.Fast jag har bokat änn.Men dom va så billiga.

Ska ni ha en blommbåge där ni ska sitta vid middan ?

• Bride2B..

blåklinten, dekorationerna låter jättefint :)
    med jobbet går det uselt.. de ringer mig minst 5 gånger per dag, de kväver mig :( sedan så får jag ångest varje gång jag ska jobba, fastän jag bara jobbar 4 timmar utav 6 (blir klar snabbare) så orkar jag inte jobba men tvingar mig. Idag sjukanmälde jag mig och tänkte göra det för resten av denna veckan, men marcus skällde på mig och sa att jag måste göra det m.m Jag vill verkligen inte tillbaks dit.
    Utöver allt så är det problem på jobbet hela tiden, min förra lön (då jag började och arbetade bara 2 pass innan december var slut) var för liten, jag fick betalt för 12 timmar när jag jobbat 14 och när jag påpekade det så bortförklarade hon sig och sa att mina uppgifter inte stämde och att jag lagt på 30 minuter för mycket, alltså att jag jobbat 13,5 timma.. men när jag sa att det ändå fattas 1,5 timmes lön i så fall (jag gav med mig för jag orkade inte tjata med henne) så sa hon att hon inte visste vad hon skulle göra och att hon inte förstod varför det blev som det blev (skulle jag inte kollat löneutdragen på banken så skulle jag aldrig vetat, förutom när jag såg specifikationen då) men hon sa sedan att jag skulle få betalt för 1 timma extra nästa månad, "varför ska jag få för 1 timma när det fattas 1,5 timma" sa jag då. "Nä jag vet alltså inte" sa hon stirrande på sin dataskärm och såg lite rädd och dum ut.
    JAG BLIR SÅ ARG!! Sedan så frågade jag om uppsägningstiden och då sa hon att det är 1 månads uppsägningstid, jag ringde facket och kollade och de sa att det var 14 dagars uppsägningstid. När jag sa det till henne sedan så såg hon lika dum ut igen "låtsades vara chockad" typ... JAG ÄR VERKLIGEN LESS PÅ DE!!! Jag vill så gärna sluta, men jag får ju inga andra jobb *gråter*

Destiny00, vi ska inte ha brudbåge, jag tycker det är så klyschigt, alltså så förväntat och fult... vi ska dekorera fint i bakgrunden istället.. Funderade på att köpa det största paret vingar från Panduro och skriva mitt namn på ena vingen och hans på den andra och sedan kanske en ljusslinga runt eller så... :)

Vad tycker ni?

• Destiny00

Bride2B.. Låter coolt tycker jag.kul med lite annolunda...
    När kommer du komma in i lokalen där ni ska vara.Tycker det kommer bli jobbit,vi får nycklarna dan före & då fyller min son 1 år så ska man hinna med all dukning & sånt.Skulle vilja göra lite fint i lokalen oxå.Svårt vad man ska köpa till dukningen,hur man ska veta hur mycket man ska ha av allt,typ blommor,vaser,ljusstakar & så.

• Bride2B..

jag har ju redan kollat på lokalen, de har mycket fina grejer där, de har jättesnygga kandelabrar i silver, nästan nya, och fint porslin och massvist med glas, olika sorters också :D vi har bokat lokalen hela helgen, lite dyrt men väl värt det.. vi får nycklarna kl 12.00 på fredagen tills kl 12.00 på söndagen för 5625 kr inklusive allt. Det enda negativa med den lokalen är att de inte har ljudanläggning. De har bara ett litet speakersystem, bra det också då man ska hålla tal m.m... men men, mina blivande svärföräldrar har jättestora bufflar, vi kan/kommer säkert låna av andra också ett par stycken så det inte kommer "eka" i lokalen...

ta en titt på vår lokal om du/ni vill... Den ser lite kall ut på bilderna men den är väldigt mysig.. jag blev nästan knäsvag när jag gick på visning *haha* tur att jag hade med mig nån
    här är den i alla fall:

www.lacuvee.se

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)