• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Hej Nyårsbrud!
    Va duktig du är som har gått ner ca.9kg
    Japp jag kämpar på

Det har gått bra i dag, ätit bra, blev lite sugen på choklad ett tag, men det gick över.

Ananas!
    I dag var jag till gymet, det var jätteskönt efteråt och det känns toppen
    Hur gick det för dig i dag?

• Ananas

Smultronet!

Kul att du kom iväg!

Själv satt jag fast med mina papper! :( Arg på mig själv för att jag inte kom ut men glad att jag hann med så mycket ändå med jobb. Min sambo ska ta med mig ut för att lära mig att åka långfärdsskridskor i helgen... Sist jag provade var det svinkallt ute och inge skoj. Får ge det en chans till.

Önskar att min förkylning skulle försvinna så jag kan gå och träna ordentligt också. Var sjuk alla mellandagarna och hoppas att den sista snuvan och hostan också försvinner snart.

Vill träna igen och ha snö för att åka längdskidor. Ska åka Tjejvasan snart är det tänkt men har inte haft skidor på fötterna sedan förra säsongen! :o Undrar hur det ska gå!

• smultronet

Hej!

I går rörde jag mig genom att städa,
    sen delade jag och min kille på en 200gram marabou chokladkaka, *fy på mig* men det var verkligen gott.
    Fast i dag har jag promenerat och ätit sallad till lunch.
    Och på fredag ska jag träna igen, skulle ha tränat i dag, men dom hade stängt.

• mrs.

Hej smultronet

Vad duktigt att du kommit igång, men...
    du ska inte dela i mitten en 200g tänk såhär:

Du är kvinna och därför behöver du mindre dvs ge ännu en ½ av din ½:a och då sparas du på kcal

Men jätte bra att du dela och inte åt hela själv. (i vv är 100g mjölkchoklad 12p dvs många, jag får äta 18p per dag)

Men be din kille låta bli att äta choklad med dig eller iallafall inte ge dig mer än kanske en rad. Samma gäller i allt.

Eller börja äta något annat som saltapinnar får du äta många av (20st:1p), eller snören (100g/förp:6), pingvin stång(2p/st), japp dubbel(60g:5,5p), dumleklubba (1st:1p), daim 28g (3,5p), eller varför inte väla vv godis kostar samma och en hel påse innehåller 3p eller dietorell som innehåller ungefär de samma, och finns i toffe och likn.

Som du ser finns det alltid alt. så kolla på förpackningen och finns det inte innehåll köp inte alls.

Jag har hemma både dietorell, saltapinnar, popcorn, vv-godis och massor av grukt/grönt.

Men forts. det är jätte bra att du kommit igång, och häng dig inte upp på den där kakan det är då och framtiden ligger framför dina ben

Kram

• smultronet

Hej mrs!

Tack för dina förslag,
    det blev en halv chokladkaka i går med, och lite lösgodis, fast vi åt god thai mat och det är ju bra mat.
    Ibland får man väl mysa..

Trevlig dag!!

• mrs.

Hallå,

nu blir jag lite besviken på din inställning.

Det är jätte många som peppar och peppar dig och du har som inställning:
    Ibland får man väl mysa..

Hallå ibland är ibland och inte varje dag!

Tror och tycker du verkligen att du försöker??!!!

Kom igen, här kämpar man på en efter en och vad gör du???
    Du klagar och tycker synd om dig,
    (ursäkta för att jag blir arg jag vet jag har varit i dina skor så...du behöver höra sanningen)
    Du tror att med en ½choklad eller "lite" godis inte skadar, Joo det gör det!
    Eller nej om du tränar för det, gör du det???
    Tränar du en 3h för att få äta den där kakan eller drar du in på annat?

Skärp dig!!
    Du vaknar inte upp en morgon som modell, utan varje morgon vaknar man som bantare och kämpar tills du inte längre behöver kämpa och det kommer från naturen.

Men du kanske vill bara klaga.

Kom igen en choklad kan du unna dig 1gång i veckan, eller godis eller annat.

Gå in för det här nu, vi är villiga här på bt att hjälpa och stötta :) så kämpa.

• vixen not a tramp

mrs.
    Bra sagt! Har själv tänkt skriva liknande saker många gånger men aldrig orkat engagera mig. Men du fick ner på pränt precis vad jag ville säga!

• smultronet

mrs och mia.maria!

Innan julen gick jag faktiskt ner 3 kg, och under julen stog jag stilla.

Jag äter inte cholad varje dag, och jag kan låta bli att skriva om det, men i går kollade jag och min kille på film och åt lite godis.
    Har varit väldigt godisberoende och när man väl börjat äta något sött igen är det svårade att sluta i gen..........................
    ..........

• ia´s

Smultronet...
    Nu berättar jag detta efter egen erfarenhet...

Att unna sig å njuta med hjälp av godis å dyl är det absolut sämsta du kan göra!!!!
    Ger du kroppen socker, vill den bara ha mera å mera....

När du ska unna dig å njuta...ät då istället tex..skivade frukter (typ fruktsallad) med en fettsnål dressing till samt lite nötter.

Om tar dig tid å kollar i livsmdelsaffärer...finns det mängder av "njutningssaker" som man kan äta med gott samvete.
    Det finns alltså mer än godis å choklad osv..

Så visst ska du unna dig å njuta...dock inte med hjälp av godis/choklad/chips osv osv

Lycka till!!

• smultronet

Hej  ia´s!
    Jag brukar äta typ keso och fruktsallad när jag blir sugen på nåt, men nu runt jul blev det choklad, sen fick man suget tillbaka.
    Som är så jobbigt, hoppas snart bli av med det igen.

Är det någon som har bra förslag på vad man kan steka i? jag steker i rapsolja men det stänker så mycket...

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.