• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Hej!!

Marre_!
    nej jag har inga barn är 21år, jag har börjat tränat på ett ställe med motion och styrka, men det är inte alltid att jag kommer i väg på det, men när jag väl varit där känns det jätteskönt!
    Hur äter du en helt vanlig dag?
    på hur lång tid gick du ner 20kg? jättebra gjort.

fick du några röda sträck på kroppen där du gick upp i vikt? vilken bantningskur gjorde du?

I går kväll blev jag magsjuk, och har varit det hela natten och nu på morgonen, fast nu har jag ätit gröt med kanel och äppelbitar, tror jag börjar känna mig bättre nu...

• Maddisson

Hej smultronet!

Jag känner igen mig i det du skriver. Själv har jag blivit av med den mesta av min övervikt men har ca 10kg kvar.

Jag har också röda streck (jag antar att det är sk. hudbristningar som du menar) hos mig sitter dom på brösten och låren. Dom bleknar med tiden.

Ett tips från min sida är Michel Montignacs bok Jag äter - och förblir smal. Jag följer inte Monticgacmetoden fullt ut men har fått mycket inspiration därifrån.

Hoppas du hittar en metod som passar dig, lycka till!

• lij

Ett bra knep för att ta sig i väg och träna när man inte känner för det är att bestämma att man måste byta om /packa väskan och göra sig färdig för träning. Har man gjort det och står redo vid dörren och fortfarande inte vill gå iväg så måste man inte. Självklart är det de allra flesta gångerna så att när man väl gjort sig redo så går man iväg.

• smultronet

Hej Maddisson!

Jag ska kolla upp Michel Montignacs bok
    vad bra att höra att dom röda sträcken bleks bort med tiden, blir dom inte mindre när man går ner då?
    förra gången jag gick ner hade jag inga röda streck var så fin då, hade en fin mage, men sen när jag gick upp +30kg inom ett år så vart det röda sträck

kram

• smultronet

lij!

tack för tipset

• Kacci

Smultronet: De röda sträcken försvinner med tiden och bleknar bort... man lär sig att leva med dem till slut, även om det kanske inte är så vackert.
    Första gången min man såg dem trodde han att jag opererat mig o att de var ärr, men jag förklarade som det var och sen var det inte mer med det

• smultronet

Kacci!

Det är just det jag är så himla ledsen för att jag hade så fin hud förut, och bara för detta skiten, att vara depprimerad arbetslös äta massa, och gjort en diet som bara var skit endå..

• smultronet

fast min kille älskar mig lika mycket med eller utan, och det känns bra att dom bleknar bort, men är bara så arg för detta som hänt mig..

• Kacci

smultronet: jag förstår precis hur du känner dig... är också arg för detta har hänt mig.

• smultronet

Hej!

I dag har jag gått ner -3,7kg sen den 12 november,
    känns bra!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.