• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Fru Larsson

Vet du att det finns ett läkemedel som heter Xenical? I samband med att man får läkemedlet kan man få stöd och i behandlingen ingår att man får lära sig sundare kostvanor! se "stödhemsidan" bmidirekt.se.

Jag tror inte på att helt ta bort godis. Det är ju aldrig kul med förbud. Däremot kanske man kan äta några godisbitar en dag i veckan som belöning för att man kämpar så hårt. Efterhand minskar suget om drar ner sockerkonsumtionen! Köp krom-tabeletter!

• smultronet

Hej tack alla som skriver till mig

Vet ni vad

Jag har gått ner -9hekto det känns bra.

• Knoll och tott

Stödkram till smultronet!

• Leone

Jippi jippi jippi, vad du ar bra!

Tank pa, och jag *vet* att det har sagts forut, men det tal att sagas igen, att en langsam viktminskning *ar* battre pa manga satt an att tokbanta och ga ner mycket snabbt. Inte minst for att chansen att behalla den nya vikten ar storre. Det handlar ju mycket om att lara sig nya vanor, det gor man inte med hjalp av pulver.

Hittills har jag varit ute och gatt en timme varje dag sen i torsdags, ska ga varje dag fram till nasta VV-mote pa torsdag. For mig funkar det att koncentrera mig pa en vecka i taget, det kanns inte sa svart da.

Tex istallet for att tanka "ska inte ata mer godis resten av manaden" tanker jag "jag *far* ata till helgen men inte forran efter min vagning pa torsdag". Sen nar jag har vagt mig borjar jag en ny utmaning: bara en vecka till...

Kan ocksa funka att satta sma delmal vad galler din viktminskning, tank inte pa att du ska ga ner tex 30 kilo utan tank att du ska ga ner 5. Sen nar du har gatt ner de forsta fem (det har du val snart, eftersom du gick ner 3 fore jul sa ar du pa god vag), *da* tar du nasta fem osv.

• smultronet

Hej!

Har varit förskyld nu i några dagar inge kul, hade velat träna men men...
    nu börjar jag känna mig bättre, och tror jag ska träna i morgon.

• brudimaj

F-n, jag kan inte hitta motivationen igen för morgonpromenaderna som jag va så duktig med innan jul och alla helger!!
    Har inhandlat massa grönt och frukt igår.
    Läser i GI-boken och lagar endast den maten i veckorna.
    Kanske kommer jag ut på en lunchpromenad?!

• smultronet

Hej brudimaj!

Jag känner nu, att jag vill träna men känner att jag inte har någon lust att gå dit, men jag tänker att jag SKA gå dit.
    Ska åka till gymet snart.
    Jag har varit förskyld, men i dag känner jag mig mycket piggare

Kom du ut på någon lunchpromenad?

• brudimaj

nej....
    går hemma hela dagarna efetr att precis blivit arbetslös, och nu har man så mycket att fixa med hemma och det blir en "bra" ursäkt!

Kanske ikväll när min man kommer hem....

Jag måste förberdea mej ganska lång tid mentalt innan jag klan göra något! Är ingen huxflux-typ alls. Minnst 2-3 dagar för det mesta, ganska jobbigt...och konstigt!

• smultronet

I går var jag iväg och tränade jätteskönt
    Så ska jag i väg och träna i morgon.

brudimaj, jag är med arbetslös, och har suttit allt för länge hemma, och bla, gått upp i vikt utav det, men nu har jag ju tid att röra på mig

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.