• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

shabbichic!

Va kul *grattis!!

Hur ska du göra med maten/godiset under jul?

ha en bra dag.

kram

• smultronet

Har en liten fråga om det är någon som vet,
    I bland väger jag mig typ kl: 07:00 och sen kl:10:00,
    då kan jag ha gått ner 4hekto, hur kan det vara så, i bland har jag även tagit ett glas nyponsoppa eller nåt sedan lagt mig och sen några timmar senar väger man mindre..

• smultronet

Hatar det här :-

I dag skulle jag köpa nåt fint att ha på mig på julafton,
    hittade ingenting, vet kläder jag skulle vilja ha men är för fet
    Allt känns skit, inget mys å sånt inför i morgon bara skit, sen är vi bortbjudna men jag får väl stanna hemma sjäv då

• Leone

Men snalla gumman, vad trist att du inte hittade nat fint - vet hur det ar, storlekarna i affarerna ar inte direkt anpassade till riktiga manniskor... tank inte att det ar ditt fel, det ar affarerna som har helt fel som tror att alla ar stl 36...

Din sambo och din familj vill bara traffa *dig*, de struntar sakert i vad du har pa dig - man kan tom. ha jeans pa julafton, det har jag sjalv haft, med en fin troja och kanske en scarf till. Inte ska du stanna hemma for det, ga ut och njut av god mat, trevlig stamning och kul sallskap!

blir sa ledsen att lasa att du funderar pa att inte ga, tro mig, jag vet hur det kanns nar man kanner sig tjock och inget passar, men tank sa har, kommer du ihag vad nagon hade pa sig forra julafton? Knappast. Da lar de inte komma ihag vad du har pa dig idag.

Skickar en varm julkram till dig smultronet! Ta val hand om dig och mys med din sambo - han alskar dig for den du ar, oavsett storlek, varfor skulle inte du kunna alska dig sjalv lika mycket da?

• smultronet

Hejsan Leone!

Jo jag träffade min släkt och vänner, visst kändes det lite jobbigt att inte bära något fint
    hade träningsbyxor, av svartmodell, och en vitpolotröja.
    skulle annars velat ha på mig någon snygg röd kläning eller snygga byxor och topp.

Sen nu på nyår blir det väl typ samma, jag vill inte i väg någonstanns, har ju inga kläder
    känns så hemskt.

Den 3 januari kör jag igång med träning och bra mat.
    Jag har inte gått upp något i vikt under helgen
    Vägde samma nu i morse som jag vägde den 23december, känns bra, men det e ju fortfarande mycket
    jag har ätit rätt mycket ändå under helgen, så det känns skönt.

Tack Leone!!!
    Kram på dej med!!

• Smulu

Vad kul att du stått stilla på vågen under julhelgen.
    Gå på nyårsfesten!!! Köp tyg och sy kläder eller fiffa till med lite paljetter, pärlor eller nitar om inte annat Men GÅ!! Du är inbjuden för att inbjudaren VILL HA DIG där.
    So what om du är tjock, du har precis lika stor rätt att dansa och ha kul.

Vet hur jag är om jag sitter hemma en fredag kväll, ja då åker godispåsen fram och så sitter jag där och svullar, är jag borta så åker handen inte fram mot snasket riktigt lika ofta.

Ha så jättekul på nyår!!!

• smultronet

Hej Smulu!

Jag och min kille funderar på att bara vara med varandra, kanske ska till hans familj på dagen och äta gott. sen blir det nog bara hemma, jag har tyvärr ingen symaskin men även om jag hade haft det skulle jag inte vilja sy nåt, vill ju se bra ut, längtar tills jag blivit av med min stora övervikt.

Jo jag vet att jag har lika rätt till att ha kul även om jag är tjock, men det e inte så kul att stå på dansgolvet när man inte känner sig snygg...

Jag sitter inte längre med den där godispåsen när jag e hemma..

• Smulu

Jag ska oxå vara hemma med sambon, kanske vi går ut vid tolvslaget och tittar på fyrverkerier om det är några här i närheten.

Han har inte varit hemma så mycket sista tiden eftersom han pendlar sammanlagt 4 timmar per dag så det ska bli rätt skönt att få mysa lite

Blir lite god mat, troligen potatisgratäng och oxfile med någon god sås.

Kärlek mäts inte i någon enhet.
    Ju mer kärlek du ger desto mer får du tillbaka.

Le mot världen och världen ler tillbaka.

Alla har något som är vackert, leendet, håret, det smittande skrattet, urringningen...

Ha ett jätte trevligt nyår

• smultronet

Jag saknar att festa, det är inte lika kul längre.
    Fy f*n att vara arbetslös och överviktig
    Det blir middag hos min killes föräldrar, sen blir det nog bara att vara hemma, köpte för några månader sen ett par guldbyxor jätteläckra storlek 38 längar tills att komma i dom. hade varit kul att kunna haft på mig dom på fredag, ja,ja,ja.

Ha en trevligt nyår Smulu.

• smultronet

Hej Hej!

Hatar det här med att vara tjockis

vart väll rätt okej på nyårsafton. vi åt massa gott det enda som gör en på bra humör just då.
    eftersom vi inte kunde festa pga, att jag inte hade några kläder

det e så jobbibgt det här.

*längtar*

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.