• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • mrs.

den finns en gratis sajt oxå på näter vänta ska jag kolla om jag har adressen kvar

• mrs.

det hittade jag inte med jag tror det är netdoktorn

• Linni

mrs

ja netdoktor har en gratis. Jag testade men tyckte inte alls att den var bra. Tex finns inget hålla nollan program, vilket jag tycker är mycket viktigt och du har inte alls samma möjligheter att lägga in egna saker som på vk. Det är verkligen värt pengarna!

• smultronet

Tck för eran hjälp!!!

Men jag tror jag fortsätter så som jag gör nu, äter typ samma men nyttigt, och tränar!!!
    Var bara tvungen att skriva av mig mådde så himla dåligt..

i kväll åt jag mc donals ja jag vem att det är onytigt, men det e helg nån gång får man väl variera!

• Stjärna

Varför inte lägga in lite fisk? Några vegetariska dagar och soppa? I tråden där någon önskar sig recept för helgens bjudning har jag tipsat om en räksoppa. Förutom smöret till stekningen så "kostar" en portion soppa bara två viktväktarpoints!!

• lij

Jag vet hur det känns att känna sig tjock och ful och som att inga kläder passar eller är snygga. Men något som jag lärt mig är att det inte blir bättre av att man isolerar sig och inte vill träffa folk som man tycker kollar på ens bilringar och tjocka lår. Dessutom finns det en stor risk att man äter mycket när man är ensam hemma framför teven eller datorn.

Gå ut och träffa folk, gå en promenad, gå till biblioteket eller vad som helst så kommer du att må bättre och ha större chans att lyckas med viktnedgången!!

• smultronet

Hej lij!

Jag går ut och träffar folk i bland.
    Det är när det är fest och skojigheter jag stannar hemma, pga, ej kan ha nåot fint klädesplagg, vart så ledsen i går.
    Ska bli så himla skönt när jag nått min målvikt och kan följa med på roligheter, *längtar*
    Förr deppa jag hemma och åt massa framför tv:n och datan, nu mår jag för det mesta illa utav godis, det e ju faktiskt godiset som gjort detta med min kropp.

någon mer som har sånna där röda streck på magen armarna?
    kan det försvinna när man blir smalare?

Nu e det snart jul och nyår, då festar man väl till det mera och äter mera, sen efter nyår startar min viktnedgång.
    På julen firar jag med släkten och
    killes släkt, visst kan jag inte ha den "röda klänningen"jag skulle vilja, eller dom där "snygga bxorna" men inför dom känner jag inget konstigt, utan kan vara mig själv.

• Jennan

Promenera!!!!! Vad du äter har ingen betydelse så länge som du ser till att bränna det. Ska du gå ner i vikt ska du aldrig sluta äta utan bara äta mer regelbundet och lite mindre och träna. Du ska mer tänka på din hälsa än hur du ser ut för det e farligt att vara överviktig och du förkortar ditt liv på så sätt!Men tränar du så hjälper det dig otroligt mycket.
    Lycka till!!

• smultronet

Hatar detta...ska bli en sån befrielse nä jag gott ner i vikt....ska jubla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Marre_

Hallå där.. vill bara säga till trådstartaren att jag verkligen förstår vad du själv går igenom.. jag är själv överviktig o får kämpa riktigt hårt för att gå ned i vikt, min historia liknar din.. va lite mullig provade nån bantningskur o började äta onyttig o gick upp till 102-105 kg.. men sen i sommras envisades jag med att jag börja träna.. nu väger jag 80 kg.. jag vill väga 58 kh såå jag har mkt kvar.. men jag har gett mig själv ett år så till juni vill jag vara klar.. så det enda jag vill säga till dig är att du kan om du vill.. för om jag klarar av det så kan vem som helst.. men det är inte lätt..även om jag gått ned så mkt i vikt så kan jag inte låta bli sötsaker så man får jobba hårt.. men om jag ska vara ärlig så har dem första 20 kg inte varit så svåra att få bort.. jag vet det låter konstigt.. men det är sant, du måste hitta en träningsform som passar dig.. jag började med promenader o simmning, och jag e väldigt överviktig så vi snackar inte om raska promenader .. men nu har jag stått still på vågen ett tag o har insett att jag måste höja min träning så har börjat med spinning oxå o det kallar för träning.. men tro mig det känns underbart efteråt, så tänk inte att det är försent.. och du måste försöka ändra din inställning.. jag är nog fel person o säga att du bör gå på tillställningar.. eftersom jag själv inte gör det.. även om jag har gått ned så mkt i vikt så kan jag inte gå på nån fest än.. eller köpa kläder..och det är fel av mig det måste jag medge. Men jag hoppas verkligen att du inser att du kan uppnå ditt mål om du vill.. Förresten läste att du är arbetslös, det är jag oxå och jag är väldigt deprimerad pga det.. men försök o gör det bästa av situationen tänk på att du får ganska mkt tid till träning (om du inte har några barn) Lycka till!!!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.