• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Wih

Men ryck upp dig!

Ta tag i ditt liv istället för att tycka synd om dig själv!

Börja med att älska dig själv istället för att gnälla! Ändra din livsstil IDAG istället för att sätta ett datum i framtiden!!

• Ananas

Hej!

Förstår att det är jobbigt att ha en massa extravikt att släpa på. Jag var själv uppe och låg på 95-kilosgränsen (är dock lite längre än du). Nu ett år senare drygt är jag nere på 80 kg.
    Det går men sakta!

Rör du på dig någonting? När jag började träna så simmade jag mycket för mina knän orkade inte med en massa hopp och studs. Där jag tränar är det många överviktiga som simmar och vattnet ger bra motstånd. Jag tror inte att någon tittar snett på dem där! Jag tycker det är starkt av dem att röra på sig trots att det kan vara motigare för dem än för en som redan är smal.

Om du inte har en simhall i närheten, gå ut och rör på dig. Du säger att du är arbetslös och det tär också. försök att gå ut en runda varje dag och ta vara på dagsljuset. Ta med ett par stavar så ökar du på träningen lite till. Kanske en disc-man och en cd-bok eller bra musik! Jag peppade mig själv genom att jag bara fick lyssna på cd-boken om jag var ute och gick eller cyklade. Det ger en motivation att röra på sig.

Stort lycka till! Om du hittar någon att träna med är det positivt för då kan ni peppa varandra och har man bestämt tid med någon så är det svårare att dra sig ur.

• vixen not a tramp

Ananas
    Jag tyckte du gav bra råd till smultronet, och jag blev nyfiken på hur du gjorde för att gå ner? Räckte det att du rörde på dig eller körde du någon diet oxå?

• smultronet

Hej E A L!

Jag håller på att ta tag i mitt liv, det är inte varje dag,
    men jag försöker, och i morgon börjar jag med min viktnedgång

Ingen kan ju tycka om att vara jätteöverviktig, det är ju ett rent helvete.

Hej Ananas!
    kul att du har gått ner
    Jag rör på mig när jag känner för det och det är helt olika från dag till dag.
    Jag brukar gå och träna på ett gym, ska börja med att träna 3 gånger i veckan.

vill absolut inte börja simma nu, är aldeles för tjock för det, visar mig inte när jag är så här stor.

Har köpt en bok som jag ska skriva i om min viktnedgång, och har tagit bilder på mig. så man ser skildnaden sen

go kväll!

• Ananas

MiaMaria

Tränade och använde Hälsovakten ett tag och varvade med viktväktartips för att lära mig hur stor en normal portion är! Jag insåg att det jag tyckte var en normalportion var för stort.

Smultronet
    Bra att du rör på dig! Försök varva styrketräning med konditionsträning och lägg gärna till promenader, helst på daglig basis så att du får den kondisträningen också.

Som sagt, jag tror inte att du är för stor för att simma alls! Om du väl tar dig till simhallen ska du se att det finns flera storvuxna personer där!

• vixen not a tramp

Ananas
    Tack för ditt svar!

• mrs.

Hej,

Du skulle börja idag kommer du ihåg, är det ett nyårslöfte????
    Är det det så stå fast vid det!!!!!!!

Du måste göra något gott mot dig själv så vad är det för fel att börja detta år med något bra :)

Att du sårar dig själv med elaka tankar och forts äta så.... beklagar jag.
    Men jag VET att du kan ändra dina matvanor, jag vet att den första tiden är jätte jobbig men... tänk så här, du kan äta massor men av rätt produkter ;)

Min pappa skulle börja nu första veckorna med "sin diet" dvs han äter först bara koktpotatis och till det tar han varmakoppen och gör den som en sås till, jätte gott och funkar, grönt o frukt kan man ha till :) Sen får man prova sig fram eller börja med vv el viktklubben eller likn.

Jag hoppas att du tar dig samman och verkligen ger dig själv en liten chans.

Gott Nytt År

• smultronet

Ananas!
    Jag tränar motion och styrka, ska börja gå promenader och röra på mig mera, man har ju annars suttit rätt mycket pga, arbetslöshet, men nu ska jag verkligen börja träna, tycker att det är skönt att träna, brukar känna mig jätteglad, men sen har man blivit depprimerad utav olika saker och då inte haft någon lust att träna, men nu SKA jag träna.
    Ska till gymet senare i dag

mrs!
    Japp jag börjar i dag, vet inte om man ska säga att det är ett nyårslöfte, utan bara att jag ska börja må bra
    Elaka tankar har jag för att jag har aldrig mått så dåligt som jag gjort nu, när jag är så tjock.
    Jag gick inte upp något under julhelgen,
    och nu har jag bara ätit gott eftersom att det var nyårshelg, och jag och min kille gick inte i väg på någon fest eftersom att jag inte hade några kläder. Så i stället för ingenting, åt vi gott och myste.

Gott Nytt År!

• Nyårsbrud?

Åh, vad jag blev inspirerad av att läsa hur ni kämpar.Har själv varit med i VV sen sep och gått ner ca 9 kilo.Har ytterligare 6 kg som ska bort nu i vår.Hade säkert kunna gå ner lite snabbare,men bestämde mig för att inte vara så jättehård utan smaka tårta när det bjuds tex.Men då är det fråga om att ta en jätteliten bit bara för att "få vara med".Det handlar om att ändra sina matvanor och gör man matvanorna till en bra rutin så är det inte så svårt.Jag tror att det hade varit svårare om jag varit hård och inte tillåtit mig att äta vissa saker ibland.Har märkt att vissa i VV-klassen är oerhört matfixerade och det låter jättejobbigt.Men det är klart att det är en hel del planerande när det gäller maten.Men nu känns det mer som en del av vardagen och hela familjen äter "min" mat fast jag äter begränsade mängder.Men nu ska jag faktiskt köra ganska hårt i några månader.Det har varit lite väl mycket god mat under jul o nyår.Var och hämtade min brudklänning i torsdags.Vill ju vara fin när den stora dagen inträffar i augusti.
    Smultronet: Du kämpar väl på?

• Ananas

Smultronet!

Vad bra att du både styrketränar och konditionstränar!

Om du lovar att ta dig iväg till gymmet så lovar jag att gå ut och gå en runda idag. Jag sitter hemma och läser inför en konferens nästa vecka och det är lätt hänt att man sitter med näsan i böckerna och inte kommer ut innan ljuset försvinner!

Kom igen! Upp och gå med mig! ;)

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.