• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Leone

Grattis smultronet! Det har klarar du!

Fick ett par bra rad av min viktvaktarledare idag infor julen, vet inte om du ar intresserad (eller andra som laser den har traden, men jag tyckte de var bra).

- Valj vilka saker pa julbordet du verkligen vill ata av och *njut* av dem. Om du inte tex gillar sill speciellt mycket, strunta i den och koncentrera dig pa att njuta av kottbullarna (tex). Ofta ater man av saker bara for att det finns dar. Brod ar en san sak som ofta finns med pa bordet, men brod kan man ju ata nar som helst pa aret - varfor fylla magen med det? Battre da att ata av det som verkligen ar *speciellt*.

- Dubbelt sa mycket ar inte dubbelt sa gott. Man behover inte ata 25 kottbullar bara for att det ar gott. Lagg upp tex 4 pa tallriken och at dem langsamt och *njut* av dem. Vill du ha en till, lagg upp *en* till, inte 5... osv.

- Var forsiktig med lask och alkohol, massor av kalorier. Ta med en flaska mineralvatten och drick varannat glas vatten. Samma dar, ar man inte fortjust i snapsen kan man kanske hoppa over den istallet for att dricka den "bara for att det ar jul". Likadant med ol, vin osv.

- Ta en lang, harlig promenad om vadret tillater, umgas med slakten utomhus istallet for att sitta inne med kakor och kaffe. Lek med ungarna, ta med kusinbarnen till simhallen, se det som en chans att ha kul ihop istallet for att bara sitta och prata.

- Nar julen ar over (den 26:e eller nar det nu ar for varje person), ha inte angest for vad man at eller om man har gatt upp i vikt. Var snall mot dig sjalv - inse att det var ett speciellt, festligt tillfalle men nu ar det 'back to business' som galler. Man maste inte vanta till mitten av januari innan man gar till gymet igen, varfor inte ga i mellandagarna?

- Ta ansvar for det du ater och inte ater, gor det till ett persoligt val. Tank inte "pa julen blir det ju sa att man alltid ater mycket godis". Vada "man"? Tank hellre: "*jag* valjer att ata godis idag, pa julaftonen, men *jag* valjer ocksa att *inte* ata godis resten av helgen". Viktuppgang ar inte nat som "bara hander", det ar ett resultat av de val jag sjalv gor. Och jag kan valja att ata, eller inte ata, men det ar och forblir mitt val, som *jag* maste ta ansvar for. Ingen annan kan ga ner i vikt at mig, det ar *jag* som maste ta ansvar for mina val.

(den har sista har jag kampat mycket med det senaste aret!)

Hoppas nat av det har kan hjalpa!

• mrs.

Hejsan Smultronet!

Hur går det, du hade tydligen gått ner redan :) enligt vad du skrivit, Ett stort Grattis!

Vad kör du för metod nu då?

Kommer du ihåg att dricka vatten tillräckligt? Man får lätt söt sug efter ett tag av "duktig" kost :) Och då kan det vara bra att man inte öser i när det kommer utan har fyllt på med vatten. Samt att om du äter fiberrikt att tarmarna får lättare att jobba så du inte blir hård i magen.

Jag kan ge dig ett brutalt tips då det blir som värst sug efter sött och den där 1chokladbit inte räcker och inte heller vatten/frukt/grönt.
    Ta några tabasco på en tsk och drick en massa vatten efter det... efter några sekunder så är man inte sååå sugen på att stoppa något i mun förrutom vatten ;)

Jag hoppas att du mår bra för övrigt.

En tröst, jo då ränderna går bort om du inte tappar allt för fort dvs 0,5-1kg i veckan eller något sådant. så kroppen hinner med, tänk på också att inte nu kanske vara i direkt-sol (om du skulle vara någonstans med härlig sol), om du går några ggr i veckan eller annan motion så... går det fortare.

Jag önskar dig en riktigt god jul./mrs

• smultronet

Hej Leone!

TACK

Tack för att du tog dig tid att skriva,
    en massa bra råd,
    det där med att bara äta julgodis på julafton hade jag med tänkt
    och det kommer att kännas bra att göra så,
    men jag kommer inte proppa i mig, bara för jag tänkt äta på den dagen,
    det får räcka med några st chokladbitar från paradis asken å några knäck, det man bjuds på, här hemma ska jag inte ha en massa godis som annars utan bara en paradis ask.

Hej mrs!
    Det går bra tack!!
    Jag kör min egen metod, och det funkar
    jättebra tycker jag
    Jag dricker rätt så mycket vatten,
    tack för ditt tips ändå
    Jag får inte så mycket sötsug nuförtiden, känns jättebra, men om jag får det brukar det bli naturgodis, i lagom mängder, eller en punchrulle, eller chokladboll och inge mer. känns jätte bra
    usshh inge tabasco för min del men tack ändå för tipset.
    Jo tack, mår rätt bra övrigt, fast jag har mina dagar men då äter jag i varjefall inte godis som tröst.

Hoppas att du oxå mår bra!

Åhh det var verkligen SKÖNT att höra, att ränderna går bort efter ett tag

Jag önskar er med en riktig God Jul!!

*kram*

• mrs.

God morgon har dagen börjat bra?

Jag vaknade upp t en härlig fredag, i armarna på min make.
    Fredag :) imorgon flyger vi t sverige.

En stor kopp kaffe, tog ut ur frysen hallon som jag hällde upp i en stor skål och satt på lite candell-socker och låte det nu tinna upp (ska faktiskt sätta dom i micron en liten stund men..det tar ju annars hela dagen...*hahhaa*) och sen ska jag ta lite mer kaffe och dricka upp mitt vatten (jag har en 0,5l vattenflaska som jag fyller på allt eftersom, man ska ju dricka ca 2l).

Sen ska jag äta havregrynsgröt med äppelbitar i, den klarar jag på länge och är mätt och då kan jag sätta igång att städa undan de sista.

• smultronet

Hej mrs!

Ja tack min dag har börjat bra
    mm skönt med fredag och helg,
    så att man får vara med sin älskling lite mera

Ska snart äta fisk till lunch!!

Ha en bra dag!!

• smultronet

God dag

i går kväll blev det tacos mums å coca cola
    och en blåbärs/vaniljbulle, smakade jättegott,
    kolla vågen i morse hade inte gått upp något *hurra*

• smultronet

Blev rätt gott i helgen, men jag mår superbra.

• shabbichic

Hej Smultronet!

Jag har läst hela tråden och kommit fram till att vi har en del gemmensamt... Vikten, men oxå jag undviker vissa sociala tillfällen.... Har t.om. slutat få inbjudningar från vissa vänninor för att jag alltid flippar ur/ringer återbud sent...

Jag har "alltid" varit normalviktig (=1.64 m & 58 kg)...
    Men jag gick upp 20 kg för 1,5 år sedan, p.g.a en familjetragedi... Mat blev min enda tröst i eländet ...

Nu har jag äntligen fått kraft att göra ngt åt min övervikt: Jag har gått med i VK, startvikt på 80 kg, och lyckats gå ner 4 kg på tre veckor! Har "bara" 6 kg kvar till mitt första delmål på 70 kg. Vill ner till c:a 64 kg... *Längtar*

Ha det bra! Håll tummarna för mig i morg bitti - för då är det VK-vägning!

//S

• smultronet

Hej shabbichic!

Det är bra att du med har fått kraft till
    att gå ner i vikt

Vägde mig i morse, hade gått upp 2hekto, och det känns verkligen bra att det inte var mer

*håller tummarna för dig*

Ha det bra du med!!

kram

• shabbichic

Hej Smultronet!

Jag har oxå vägt mig nu: - 0,7 kg.
    Känns bra, för förra veckan hade jag gått upp 0,6 kg !

Tack för stödet !
    Kram //S

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.