• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Hej ia´s!

Jag och killen kollade på Dodgeball, och då på extramatriallet som min kille kollade på fanns bla, tjejerna med som var väldigt lite med i bakrunden i filmen, med på 3 katiogorier, in pink in blue in black,
    då såg jag att killen började kolla på in pink, då var det 7-8 snygga tjejer med snygga kroppar som hade tighta små hotpants och rosabh, och rosa benmuffar eller vad det heter, då vart jag svartsjuk att hankollade på det, sen gick jag och ställe mig framför tv.n och frågade måste du kolla på det, sen stängde han av och blev sur sen gick han och la säg, då vart jag ledsen, jag blir alltid ledsen när jag ser alla perfekta tjejer överallt, och det känns så jobbigt när killen tittar på dom, jag vill ju att han ska kolla på mig, fast inte nu utan när jag är smal och fin..

• Stjärna

Smultronet!!

Börja arbeta med din självbild, med ditt självförtroende. Även om du vill förändras så måste du älska och acceptera dig själv här och nu.

Du är ok. Och värd att älskas. Skulle din sambo vara ihop med dig om han inte älskade dig och den kropp du har?

Ett tips som leder till bättre självförtroende på långsikt att du varje dag skriver ner fem saker du har gjort bra.

• ia´s

Instämmer med föregående talare..dvs Stjärnan

• Mrs. Robinson

" Jag hatar att vara TJOCK!!!!!!!
    Hatar alla tjejer på tv/film som är perfekta. Dom har förstört min kväll!!!!!!!!!!!! "

Smultronet, det var inte tjejerna som forstorde din kvall, det var du sjalv som forstorde den.

Att du hatar att vara tjock ar det som ar problemet, inte att omgivningen ar "Perfekt".

Din kille ar med dig for att han alskar dig, och inte nagon annan. Att du stallde dig framfor TV:n och spande ogonen i honom ar nog inte sa latt for honom heller.

Du kanske ska prata med nagon Smultronet, om dina problem och om din sjalvbild, innan omgivningen borjar tro pa ditt sjalvforakt.

• Fru Kirta

Smultronet, ni kollade ju på en film, skulle din kille titta bort varje gång det kommer en smal tjej i bilden eller? Du behöver verkligen jobba med ditt självförtroende, och tänk på det att din kille är ihop med dig och inte med några av dessa "perfekta" tjejer i filmer!

• vixen not a tramp

Och killar tröttnar lätt på tjejer som överreagerar för småsaker, som att det finns tjejer därute med perfekta kroppar och snygga ansikten. Om du inte gillar dig själv kommer inte din kille göra det heller tillslut. Bygg upp ditt självförtroende, bara för att det finns snygga människor så betyder inte det att du är ful! Kämpa på, det här är kanske hårda ord, men jag säger dom för ditt eget bästa.

• Lottis2000

Hej på er alla som tycker ni är tjockisar!
    Hoppas på att kunna bidra med några idéer/råd för att lyckas att hitta sin lagomvikt....
    Har själv varit för rund men lyckades efter ett livs kämpande bli av med de extra kilona och läser nu till hälsopedagog vilket lärt mig en del om det här med viktminskning både teoretiskt och praktiskt.
    Känner så väl igen det här med att sätta upp mål att gå ner i vikt till en viss tidpunkt men hela tiden misslyckas.
    Mitt första råd är att ta det lungt! För mig tog det 2,5 år att gå ner 8 kilo, men då har de också hållt sig borta.
    Lär er kaloritabeller, pointstabeller och GI-tabeller och använd sedan sunt förnuft. (För en viktnedgång som inte bryter ner musklerna bör man ligga på ett underskott på mellan 200-500 kcal per dag - inte runt 1000 som de flesta dieter innehåller). Ta en sak i taget - exempelvis börja fokusera på att byta ut fikabrödet till frukt 4 dgr/vecka och börja fokusera på det för att bryta vanan och lyckas med det delmålet. Sen när det går av sig själv sätter man upp nästa lilla delmål. Gör om de gamla recepten så att de innehåller massor av grönsaker och mkt lite fett - med lite kreativitet brukar det funka bra och hos viktväktarna hittade jag mkt inspiration. Och tänk på att man behöver ju inte gå ner i vikt varje vecka. Varje vecka man lyckas är en framgång - då kan det räcka med att hålla vikten nästa vecka.
    Rör på er, men ta även där ett steg i taget om ni inte är vana - gå inte ut stenhårt utan börja med att försöka hitta småsaker som lätt går att lägga in i vardagen och kör det tills det går på rutin, då ökar man kraven på sig själv....
    Det finns studier som tyder på att kroppen har ngn form av naturlig viktreglering (kan själv känna att jag kan ha en vikt som jag naturligt faller tillbaka på - går jag ner ngt kilo blir jag jättehungrig och tvärtom om jag går upp). Denna funktion kräver dock ett visst mått av fysisk aktivitet för att fungera.
    Men men, det här är ett ämne som jag kan grotta ner mig länge i och självklart är det olika taktiker som fungerar för olika personer, men det här kanske kan vara till ngn hjälp för ngn i alla fall.
    Lycka till!!!
    /L

• smultronet

Hej Mia.Maria!
    jag lyssnade på dinna ord, och det var
    bra att höra dom. Tack!!

Är det någon som kan skriva vad man kan äta typ en dag, och går ner utav det, väldigt tacksam,

Kramar till alla som hjälper mig *kram*

• smultronet

Hej brudimaj!

jag åt kålpudding (nöttfärs köttbuljong och vitkå)l inget annat det vart typ kålsoppa istället. det var gott efter att ha tränat i fredags

Fast helgen har varit jättejobbigt
    hoppas att din har varit bra.

• smultronet

hmm förstår inte hur det kunde bli en flört gubbe mitt i allt hmmm funderar

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.