• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • ia´s

Smultronet

Jag gick ca 1 timme,i snabbt tempo,ca 4 dagar/vecka..ibland mindre...ibland mera.

Motionscyklade hemma ca 30 min varje morgon (eller försökte iallafall)

Gick till affärerna...dvs jag tog inte bussen, bilen, cykeln osv för att fixa mina ärenden.

Jag gick på pulverdiet i ca 20 veckor.
    På dessa veckor tappade jag 43,1 kg

Jag är idag 38 år.

• smultronet

ia´s! Tack för dinna svar
    du är duktig som klarat av att bara dricka pulverdiet, och att du lyckast hålla vikten.

Det beror väll på vilken diet man använder av också.

• smultronet

Jag vet inte om jag orkar längre

• brudimaj

Jag vet inte om det är nån hjälp, men jag har utvecklat en stark känsla av skam när jag äter godis och onyttigt snacks bland folk. Aldrig att det hänt att jag köpt tex en snicker och äter på bussen.
    Detta har jag gjort utan att tänka på det,...jag skäms så när jag kanske är borta hos nån en kväll och det serveras tex chips, som är min stora last. Tar lite, och lite om lite till en lång stund senare bara för att jag int ekan låta bli, till men aldrig mer.
    Jag skäms av nån anledning. Tänker tanken att jag som är så tjock ska inte visa att jag äter "onyttigheter" eller nåt sånt...
    Det är bara min man som vet min stora passion för chips. Om jag vågade när han är med skulle jag äta hela påsen själv!!
    jag har idag ätit:
    Frukost: grovt rågbröd 1 skiva, 17% ost, 28% lätta på det, te + ett glas blodapelsin juice.
    Lunch: panerad torskpanett från igår, 3 små potatisar, hackad spenat, remoladsås ca 1 msk. Vatten till.
    Mellanmål ett äpple nu kl 14.00 ca.
    Midda: tar jag fram från frysen köttfärsås med aubergine som jag gjort från GI- boken. Den är jättegod! Det blir fullkornspasta och sen HALVA tallriken grönsaker: tomat, majs, broccoli från frysen, bönor, gurka och så lyxar vi till det med lite ruccola för den Italienska touchen
    Ikväll blir som alla andra kvällar, frossa i frukt framför tv:n.

• Ananas

Smultronet

Ta det en timme i taget och sedan en dag i taget. Att försöka titta på hela bilden på en gång kan kännas alldeles för stort och helt oöverstigligt!

Varje långa resa börjar med ett litet steg!

• Ananas

Glömde lägga till

när jag skulle gå ner i vikt försökte jag både börja träna och ändra kosten samtidigt. Det klarade jag inte av. Då började jag träna ofta först för att när det var en vana, fortsätta med att ändra kosten.

• mrs.

Kom igen vaddå orkar inte, orkar du gå till affären och köpa choklad men inte gå ut och gå på en runda.

SKÄMS PÅ DIG!!!!!

Dags att ta och stå emot, annars får du rätt ut sagt SKYLLA DIG SJÄLV för du gör inte bara oss besvikna, du gör dig själv/ditt hjärta/blod..... illa.

Vuxen som du är får du visa nu att du har karaktär, läs hur glad du varit då du gått ner!

• smultronet

jag är 21.
    och jag orkar inte med detta, att ha blivit så fet, och det är så lång väg till mitt mål, och att vara arbetslös är ett h*lvete.....

• ia´s

Smultronet...

Jag var arbetslös när jag gick ner mina kg!!!
    Det är NU du har tid till att ut å gå....dvs det finns INGA ursäkter!!!

• jinni

Jobbigt. Trost-ater du for att du ar arbetslos? Da galler det kanske att ta tag i den biten innan du tar tag i vikten (kanske borja plugga, soka andra typer av jobb?). Tror du hade matt bra ocksa av att prata med nagon, for det later som du har nagon typ av matmissbruk. Sa att du far ork att sedan ta tag i viktminskningen igen. Lycka till med allt, du klarar det.

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.