• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • vixen not a tramp

Jag älskar att promenera med min Cd-walkman, man får så bra fart av musiken tycker jag. Jag går alltid med dansskiva laddad så man pumpar på rätt bra med armarna oxå, jätteskönt!

• blivande fru J

Ellte: den idéen är ju jättebra!

Smultronet: Mitt område är inte heller så roligt, därför blir jag tvungen att gå långt för att slippa det :) Man har ju rätt mkt för sig, ärenden överallt, bank, fika med vänner, handla mm. Jag brukar se det som gyllene tillfällen att röra mig. Istället för att åka buss till skolan går jag så långt man kan gå innan det blir motorväg och hoppar på bussen där, samma sak på hemvägen, jag väljer affärer långt bort från där jag bor, går till biblioteket, hälsar på vänner långt bort mm.. Ut med dig! :) jag kom just hem från en timmes promenad, tog en kaffe med en vän på ett fik som ligger långt ifrån mig och gick sedan en omväg hem. Jag försöker gå fort också fast det är halt och då känns det rätt rejält i benen. Nu är jag hungrig, men håller mig tills sambon kommer hem från jobbet så vi kan äta våra tacos. Stark mat är bra för förbränningen.

• brudimaj

så mycket blev det med den träningen idag..blev förkyld under natten till söndag! Snuvig och täpt, suck!
    Vilar jag ordentligt kanske det snart går över..hoppas det för jag känner mej verkligen motoverad nu.
    Har fått "hängrumpa" har jag fått för mej, och kände mej så tjock igår när vi va hos mina svärföräldrar och käka..Min man håller vikten så bra men inte jag , så nu det behövs lite träning!

• vixen not a tramp

brudimaj
    Ta en långpromenad, det kan du göra fastän du är förkyld. Krya på dig!

• smultronet

Hejsan!

Jag har gått ner 9 hekto sen förra måndagen.

I Dag Börjar Mitt Nya Liv

brudimaj!
    Jobbigt att du blivit förskyld
    Har du testat Echinacea? Det e jättebra tycker jag, sist jag var förskyld och drack det, blev jag bättre på bara några dagar

Jag ska snart iväg och träna

Höres!!!

• smultronet

Hej

I går åt jag inget godis alls, känns jättebra,

Idag är det andra dagen i mitt nya liv

• brudimaj

nä, det blev ingen promenad igår, kanske orkar jag ut idag. Hade feber och sov flear timmar igår eftermidda!

Har inte provat några superdrycker, har fått för mej att allt sånt är båg.
    Tar knappt näsdroppar i onödan, ej heller alvedon eller liknande...

Va bra du e rå smultronet!! Heja, heja!!
    Jag håller också igen, ville dock ha nåt att klia i halsen med så det blev två kex igår.
    Äter halstabletter och dricker massor, det brukar hjälpa på mej!
    Annars är jag duktig

• brudimaj

"tar knappt näsdroppar i onödan", det blev ju lite fel..tar det bara i nödfall menar jag!

• blivande fru J

jag fortsätter med mina promenader, idag blev det bara en halvtimme, igår en och en halv. Så himla skönt, särskilt när man får med sig sambon ut. inget godis eller onyttigheter blir det heller. Idag har vi dock lite jubileum att fira så vi ska äta lite lyxigare vardagsmat, men för den sakens skull inte jätteonyttig. sak bli gott..

• smultronet

Hejje!

Till middag blev det macfish med minimorötter och en ramlösa, vi var ute och handlade, och så blev vi hungriga, är det okej att äta, det e ett nyckelhål på den menyn....

F*n vad jag blev sugen på choklad senare på kvällen, kan varit att det e strul med lite grejer i mitt liv just nu,
    fast jag köpte ingen.

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.