• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Mrs. Robinson!
    sorry såg inte att det var till mrs!

Mia.Maria!
    jo just det pulvret är dåligt nature own, en fick problem med sina tarmar, och en fick problem med sina tänder, och jag gick upp fruktansvärt mycket i vikt än tidigare, och jag åt bra i början flera månader först.
    det andra pulvret jag testat är modifast det du dricker nu, och det smakar bra, men är så rädd att få hänghud som jag har hört att vissa kan få, har tillräckligt med problem nu röda streck, bristningar m.m.
    men om jag dricker pulvret så klarar jag det en dag, sen mår jag så dåligt och måste äta för att må bra igen.
    jag kan dricka modifast, men ADRIG mer natire own.

• vixen not a tramp

Alltså det här med "hänghud"....Kolla in den tåden som handlar om det så behöver du inte vara rädd för det längre.

www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m889129.htmlnte

Sen är jag väldigt nyfiken på vad man kan få för problem med sina tänder av pulver dieter!? Tarmarna kan jag kanske förstå, men tänderna?

Det känns lite som att du kanske skulle behöva fokusera på nåt annat än din vikt ett tag. Bara en tanke i all välmening.

• Ananas

Smultronet

Det låter som om du behöver ha hjälp utifrån för att styra upp det här. Kanske viktväktarna eller någon dietist? Jag vet att det kan vara väldigt lång kö till landstingets dietister men du kanske kan hitta någon privat? Någon som hjälper dig att ta fram en meny för just dig?

ÄVen om en privat dietist kostar en del så är det pengar som du idag använder på godis mm och vore inte det en bra anledning att låta bli godiset?

Dvs om du låter bli att köpa godiset har du möjlighet att få den hjälp du behöver?

• ia´s

Smultronet...

Citerar:
    "JA! FAKTISKT, innan jag testade det där pulvret, kunde jag äta godis flera gånger i veckan, småäta mellan måltiderna, och jag gick inte upp vägde 77kg hela tiden"

Ursäkta, men är godis det viktigaste???
    Enl vad du skriver, verkar det vara så.....

Citerar:
    "Jag går ju och köper godis när suget sätts in, vi har aldrig nåt hemma, vi brukar köpa gott tillsammans på helgerna. nej min sambo äter inget när inte jag äte nåt."

Varför inte lägga undan dessa pengar å åka på semester istället tex...eller till nya kläder...

Att unna sig något gott på helgen ..ja visst...men det finns mer än godis.
    Varför inte göra en lightsås å ha grönsaksstänger till....eller....fixa en god fruktsallad med en light vaniljsås till.

Om man bara är intresserad finns det MASSVIS av gott som är fettsnålt och mycket mycket godare än godis.

Eftersom jag själv varit i din situation, vet jag vad som behövs för att klara detta.
    Det är antingen eller....går inte att göra det halvdant....
    Man får välja....leva som man gör nu eller tänka lite längre fram.
    Jag valde att tänka längre fram......
    Jag tänkte på min hälsa, på min man, på våra flickor.
    Dom var mycket viktigare för mig än allt godis som finns!!!
    Jag vill leva ett sk normalt liv med min familj...vara en aktiv mamma, en pigg å alert fru...
    Men framför allt....slippa framtida värk i ben, rygg, knän osv...samt ev hjärtbesvär.

Jag gjorde mitt val...å det var enkelt!!!!!

• smultronet

Mia.Maria!
    Det blev fräntande på tänderna, och var tvungen att göra inplantat (vet ej hur det stavas), efter som några tänder hade blivit totalt förstörda.

ska läsa den tråden.

vill ju så gärna går ner till sommaren orkar inte med en till skitsommar. och vi kanske blir bjudna på en resa till spanien vill vara fin då juh.

Ananas!
    jag vet att jag behöver hjälp men vet inte vart, och jag kan ju om jag vill känns det som, men att det alltid händer saker jag blir depprimerad av.

• ia´s

Smultronet...

w w w . b m i . s e (sätts ihop)

Denna kan kanske vara till hjälp

• Ananas

Smultronet

Sök på dietist och din stad på nätet så får du se om du har träffar. Kolla med din vårdcentral om de kan hjälpa dig!

Jag tror att du behöver någon att prata med om det här och att vi inte är tillräckliga för dig. Du behöver mer professionell hjälp och om det är viktväktarna eller någon dietist vet jag inte.

Viktväktarna måste väl finnas i din stad?

• bellis

Viktväktarna och viktklubben går tydligen för långsamt för TS... eller kom jag ihåg fel? Kanske är bättre att det går långsamt än inte alls?

Du verkar ju ge efter för varje liten grej -är sugen på godis, går och köper godis -känner inte för att träna, tränar inte -vill mysa med mat, myser med mat..osv

Och hur du kan jämställa sockerberoende med att behöva äta allt det där du räknade upp här innan, det övergår mitt förstånd.

Och snälla söta du, det är inte pulverdietens fel att du gått upp i vikt...

Jag tycker också du har en himla massa ursäkter, och det verkar heller inte som att du mår särskilt bra psykiskt. Vänd dig till vårdcentralen för att få hjälp av en dietist att få ordning på din vikt, då kan du säkerligen hjälp av en kurator också.

Ta tag i ditt liv nu, klarar du det inte själv så se till att få hjälp! :)

• smultronet

Det är sista gången jag skriver här på länge!
    Vissa verkar inte förstå vad det är jag har berättat.
    Det var inte förän efter pulverdieten, jag gick upp i vikt massa i vikt, visst är det pga, massa godis. men först åt jag normal och började gå upp i vikt ändå *hmmm*
    just den sorten är inte bra, prova själv innan vissa börjar skriva.

I går och i dag har jag haft det jobbigt, åt i går och i dag choklad. plopp, nougat, nötcreme.

och i dag åt jag pizza också men det brukar jag sällan äta.

Det jag hade för några månader sen kallar jag för sockerberoende, att man måste ha nåt sött, så man känner sig lugn.

tack för alla tips och råd.

(och jag vet att jag ätit onyttigt å fy på mig osv...
    men är det som ett beroende e det svårt (chokladen)

pizzan var min sista måltid.

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.