• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • ia´s

Ellte...
    Lycka till...du fixar dina kg galant å kommer att hålla din vikt efter avslutad kur....de vet jag!!!
    Varför jag vet detta??
    Jo för du har koll på läget dvs vad pulverdiet handlar om!!

• brudimaj

Hej smultronet!
    Äh, min helg va sådär..tanken: nu e re helg (fredag) och då blev det jordnötter med skal ca 4-5 nävar, sen åt jag lakrits från ålandsbåten, sen va det en lite chokladbit kvar i kylen, mannen sov så på soffan...okej...mmmmm..
    Lördag blev en stor skål light vaniljglass, vi dela på en flaska vitt vin under helgen i och till maten, det är väl ok.
    Söndag..synder..lakrits som "mellanmål", men inget mer onyttigt vad jag minns. 4 frukter på kvällen.
    Grovt rågbröd till frukost hela helgen..hemmagjord vailjlättyoghurt känns sådär bra!
    Orkar inte at nya tag, dåligt väder och jag bara väntar på att det ska lugna ner sej lite imitt liv. Orkar int emed flera grejer på en gång. Blir stressad och kan inte sortera tankarna riktigt då.
    På måndag - då lovar jag, då ska jag ta tag i morronpromenaderna igen, bara nyttit att äta och få ordning här hemma mer. På måndag är allt över så det ska gå bra det vet jag.

Obs! Råg är väldigt bra för att hålla blodsockernivån rätt. Rågflingor i filen, grovt rågbröd med surdeg. Hoppa potatis, vitt "klibbris" (parboild e ok) och ät mer broccoli och grönt....säger jag som är så "duktig"!

• smultronet

Hejsan brudimaj!
    Hur mycket vill du gå ner?
    Jag blir tokig nu efter jag har ätit mat,
    jag fick ett sånt sug efter choklad, men jag har inte gått och köpt nåt, men det är så jobbigt när man får det suck!

• Jisan

Smultronet, Gör så här...jag har märkat att du får väldiga choklad sug ibland! Gör det så enkelt du kan för dig själv, köp inte hem choklad, se till att du inte har något onyttigt hemma överhuvudtaget. Det är svårt nog att kunna stå emot det som det är, så varför då leka med elden (godiset, chokladen, kakorna och allt det onyttiga)genom att ens ha det hemma?
    Jag har gått ner 25 kilo på 2½ år, det har tagit tid, jag har kämpat å kämpat, men det är underbart nu. Jag har fortfarande 6 kilo kvar ungefär men jag ser iaf att det finns en chans att jag kommer dit..men det får ta tid. Så,
    *låt det ta tid, du gick inte uppa alla dina kilon på en månad..eller hur?
    *Träna nått du tycker är roligt, gör du inte det kommer du att sluta träna.
    *promenera, om inte hela vägen dit du ska så åtmindstånde en bit.
    *Sätt upp delmål, typ 3 kilo, eller att du ska komma i en gammal tröja eller byxor.
    *när du kommit till ett delmål, belöna dig med något bara för dig, allt utom mat å godis. Gå på spa, handla smink eller ett klädesplagg.
    *Ge dig f*n på att det ska gå, låt dig inte falla tillbaka!

Glöm inte att det kan gå, om man bara vill!
    Lycka till

• brudimaj

Ja, jag har inte så mycket att gå ner utan "bara" 5 kilo kanske. Då är jag nere i bröllopsvikten! Sen skulle det inte skada att gå ner 2 kilo till.
    Jag är realistisk tycker jag och förväntar mej inte mer än lite i taget och inte rena fantasimål!

Vad har du ätit för mat?
    Hjälper det om du tar massa söt frukt och pillar med? Kiwi, vindruvor, små physialis eller plommon tex? Sharon eller skivar upp en mango som är perfekt mogen?

Jag fattar hur du menar med chokladsug. Även om jag inte har så stora begär så känner jag lite att nu skulle det va gott med...vad känner då inte du? Jobbigt. Men jag tror det finns en kant då man kommer över det, men det kan vara svårt.
    En gamal kompis hade jätteproblem med detta och man kom senare fram till att hon va sockerberoende!

• smultronet

Hej Jisan!
    tack för att du skriver till mig.
    Jag gick upp ca, 30kg på 3 månader, märkte det inte på en gång, det sa bara pang, sen var jag jättetjock, jag har inge choklad hemma och brukar aldrig ha det, utan jag brukar alltid gå till affären och om jag inte har pengar i plånboken tar jag kronor här och där som ligger här hemma, i går stog jag inte emot, men än så länge har jag inte gått ut i dag

• smultronet

ia´s!

hur gammal e du och vad tränade du? på hur lång tid drack du enbart pulver?

• smultronet

brudimaj!

Jag har ätit kålpudding och potatis och grönsaker.
    Nej det brukar inte hjälpa med frukter.
    Vad har du ätit i dag?

Jag har/är fortfarande lite sockerberoende, det var värre förr, då jag var tvungen att ha mitt godis, och om jag inte fick det kände jag mig helt konstig i magen, men sen när jag fick mitt godis kännde jag mig lugn igen.

• Jisan

Smultronet,
    du måste ju gå ut, ta promanader men köp inte godis, se det som att du ska klara det dag för dag, du kommer lyckas bra. Intala dig själv att du kommer lyckas. Försök att få med dig en kompis som kan promenera med dig, se till att röra dig OCh äta rätt!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.