• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Meddelande borttaget
  • ia´s

Åhh...
    här skickar man en länk, på vad olika produkter innehåller i kalorier osv...
    och vad händer...
    Jo de plockas bort.....
    Vet inte riktigt vad jag gjorde som var sk reklam....
    Nu får ju Patrik ge sig!!!!!!

• Ananas

SMultronet

Har ni inga assietter? Du kanske kan använda dem så länge? Alternativt åka till något billigt ställe och köpa ett par mindre tallrikar så du kan lura ögat.
    Såg på något TV-program som handlade om vikt o mat och våra tallrikar har ökat nästan 10 cm i diameter de senaste 10 åren!
    Jfr med dricka-storlekarna på McD och liknande ställen... De blir bara större o större.

Jag använde mig av assietterna ett tag i kombination med våg och det lärde mig.

• brudimaj

Assietter är en bra idé.

Smultronet: Lägger du upp grönsakerna först och sen maten på tallriken? Om inte gör det.
    Om du lägger upp sallad i en hög, lite gurka eller tomat vill man(jag) ha också, lite groddar kanske? Sen har du ev Broccoli eller några bönor, toppa med strimmlad purjo och vips!: Oj, redan mer än halva nästan! Då får det bli lite av övrig mat...

Jag gör iordning tallrikar med grönsaker åt oss båda (mer åt honom för han e ju störra, he, he) och ställer fram så får man ta sin tallrik och lägga på resten själv. Mannen slarvar annars

• smultronet

ia´s, vad synd!

Ananas, jo vi har assietter, ska lägga upp maten på en sån, nu när jag ska äta

Ja, det blir bara värrre och värre med allting.

brudimaj, ja, brukar lägga upp grönsakerna/salladen först, i dag ska jag ha broccoli, det enda grönsak vi har hemma just nu.

Jag ska äta grilladkyckling, fullkornpasta, Creme bonjour, pepparmix 13%, och broccoli,

• brudimaj

Låte gott. Broccoli tycker jag är klart underskattad grönsak.

Hur går det med träningen då? Jag va ute på en långpromenad i förrgår. Gick 1 timme, så skönt.

Har haft lite ont i en höft ganska länge bara för att jag varit så lat tror jag, men det är mycket bättre redan.
    Allt har börjat ordna upp sej som jag väntade på och jag känner mej redan positivare till att komma igång, bra!

• blivande fru J

jag är ute och går hela tiden.. igår blev det 4 halvtimmespromenader.. Gäller att skaffa sig ärenden :) det är faktiskt helt underbart att vara ute medan det är ljust och röra på sig, suget efter riktigt mat ökar och längtanen efter sötsaker försvinner. ikväll är det lite unnadag så jag ska faktiskt äta lite efterätt, till middag blir det tacos, och väljer man rätt ingredienser blir det inte särskilt onyttigt och sedan stoppar jag lite kiwi och persika i ugnen cch låter lite vit choklad smälta över det. Jag tycker det börjar märkas på min kropp att jag går ner och jag känner mig mycket friskare. Ska snart ner på stan och självklart tar jag benen :)

• smultronet

brudimaj! Det var gott
    Har inte kommit i gång med träningen än, ska börja träna på måndag.
    Duktig du är som har varit ute och gått.
    Skulle jag också vilja göra, men känns så tråkigt själv, och sen trivs jag inte på detta område, vi ska flytta snart.

blivande fru J!
    Duktig du är

• brudimaj

jag har en miniradio med mej när jag går, då kan man lyssna medan man går och blir lita peppad av bra musik!

• Ellte

Jag rekommenderar också att lyssna på nåt när man går. Själv föredrar jag hörböcker :) Jag FÅR (för mig själv) inte lyssna om jag inte rör mig samtidigt...så ibland blir det väldigt långa promenader om boken är bra :)

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.