• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Hej Gloriousgirl!

Det gick bra ett tag förra veckan, sen sket det sig lite i helgen, har flyttat och det blev mcdonalds m.m.

Så i morgon blir det nya tag, och nu jävlar ska jag KLARA det.

Jag bor i västmaland, vart bor du själv?
    nja, har inte så många vänner omkring mig.
    Min sambo har väl ungefär 5 kg övervikt, men det e båda som köper den där chokladkakan tillsammans..
    Det e nästan alltid jag som blir sugen på choklad, min sambo blir mer sugen på mcdonalds.

Nej jag har inga speciella intressen.
    Jag söker mest butik jobb.

Nu vill jag gå ner20kg till sista maj..om inte mer. så nu jävlar

• annaglitter

En dag i taget! Varje vecka börjar en ny möjlighet, man behöver inte ha bråttom som attan. Glöm inte att leva medan kilona rasar *all lycka till*

• brudimaj

Men smultronet!! Det här går inte!McDonalds igen....finns det ingenstans att köpa en sallad istället? Jag vet hur gott det är, men....

"Varje vecka börjar en ny möjlighet"...hm, "varje DAG börjar en ny..", - tycker jag det skulle heta!

Själv har jag kommit igång nu, promenad på mornarna denna vecka och bara nyttig mat hittils. Äter mellanmål och tar lite mindre mat på tallriken.
    Har sökt några bra jobb som jag hoppas på så det känns positivt.
    Kommit igång att ta hand om hemmet mer och fått in bra rutiner om dagarna. Tjoho

• Gloriousgirl

Hej Smultronet,

Jag tror du måste jobba mer med din motivation innan du kan klara av att gå ner i vikt. Tyvärr finns det inte utrymme för att synda...det är som att en knarkare skulle sluta knarka, men tar en sil och fortfarande tror att den kan klara sig utan sitt knarka. Eller en nykter alkoholist som tar sig ett järn på lördagen. Det går bara inte, tyvärr. Du har ett val att göra och det är att satsa på dig själv, din hälsa och ditt välbefinnande eller att leva med dig själv som du är. Man kan också acceptera sig själv som man är och vara en lycklig människa. Fundera på vad du vill och jobba utifrån det.

Väljer du att gå ner i vikt och jobba med det så måste du säga det till din sambo och förbjuda honom att tillåta dig att äta onyttigt eller köpa choklad. Det blir som din egen vakt, men det funkar.

Jag bor själv i Stockholm, hade du bott här hade jag dragit med dig ut så hade vi kunnat kämpa tillsammans!

Jag tycker att du ska försöka hitta andra roliga saker som du kan göra, för arbetslöshet är inget kul det vet jag. Pyssla, sy, träna vad som helst som får dig att inte känna efter om du är sugen eller ej.

• ia´s

Smultronet...
    En fråga...hur länge har du varit arbetslös????

• smultronet

brudimaj!
    Jag tycker inte mcdonalds är det godaste, men tror det inte gjorde så mkt, jag bärde, gick i trappor, jag höll ju mig i gång ju..visst den här gången tog jag inte menyn med nyckelhål.
    Det e bra att du har kommit i gång
    Jag ska komma igång efter helgen, håller på att packa upp här hemma.
    Jag äter broccoli på halva talriken i varjefall

Gloriousgirl!

Jo, jag vet att jag klarar att gå ner i vikt, gick ner 3kg innan jul, så jag kan gå ner i vikt.
    Jag är inte lyckling med min STORA övervikt,
    *LÄNGTAR* till min normala vikt
    som jag kommer få i början utav sommaren

ia´s! 2 år ungefär..

• Ellte

smultronet: Varför nya tag "imorgon"...alltid "imorgon" eller "på måndag". JUST NU är en jättebra tid att börja!

För att lyckas med en viktminskning (eller vad som helst annat i livet) måste man gå in med en positiv inställning! Jag KAN, jag VILL, jag är förbaskat STARK! Innan man har det finns faktiskt ingen chans att man lyckas... Det är trist att säga men så är det. Bestäm dig för något du ska klara idag... Några förslag till dig är:

T.ex *Ut och gå en halvtimma
    T.ex *Inte äta någon choklad
    T.ex *Inte äta något på McDonalds

Dessa sakerna gäller "Bara idag"!

BARA IDAG ska jag ut och gå en halvtimma! Inget oöverstigligt utan BARA IDAG har JAG bestämt mig för att ut och promenera 30 minuter. Det låter ju inte så farligt som att säga att "Jag ska träna tre gånger i veckan närmaste halvåret"

När du har klarat av idag kan du bestämma dig för hur du vill göra nästa dag... Tänk...du KLARADE att ut och gå 30 minuter! Kanske...att du klarar det BARA nästa dag också! :) Man blir överraskad hur mycket man själv klarar när man ger sig den på det!

Två andra saker att tänka på...

* Det ÄR inte synd om dig! (eller mig ;)) Du är lycklig och fri, du har ett val!

* Det är INGEN annan som stoppar i dig mat! Det är inte din kille som stoppar i dig McD eller choklad. Det är DU som väljer att äta eller inte äta...och när du väljer att INTE äta onyttigt när han gör det, när du tuggar på en morot och han mofflar choklad kommer du känna dig SÅ jäkla stark! SÅ jäkla bra! Hans vikt är hans grej, DIN vikt är DIN grej och det är DET du ska koncentrera dig på nu! Var EGO!

Lycka till och du...kanske...BARA IDAG...ut i den kalla friska luften en halvtimma! ;)

//Linda

• smultronet

Hej Ellte!

Hur går det för dig..

Jag brukar köpa en sallad från ica, när min kille köper mcdonalds, men nu var det inte bara till oss vi köpte till utan även till dom som hjälpte oss att flytta.
    Jag äter ju bra i veckorna.
    Det e kloka ord du skriver, att det är bara i dag jag ska tänka idag ska jag gå ut.
    Jag håller på att packa upp efter flytten, sen har jag tvätttid, men jag kan....ska gå ut en stud i dag.
    Jag ser att det har börjat snöat här, rätt så mkt faktiskt.
    Det är inte min kille som säger nu köper vi choklad utan det e vi båda när vi är å handlar.
    Han vill ju också gå ner i vikt.

Ha en bra dag!

• Ellte

Jotack det går bara bra :) Har gått ner ca 7,5 kilo sedan nyår och är snaaart "klar" :D

Jag förstår att det alltid finns "speciella skäl" att äta onyttigt eller inte röra på sig. Tro mig, jag kämpar med det vaaaarje dag! VARJE morgon överväger jag med mig själv om jag inte ska ta bussen till jobbet t.ex...men jag GÖR det inte! Idag var jag skitsen och naturligtvis fanns tanken där..."Usch nu är jag så sen att jag får ta bussen"...meeeeeen jag gick raskt förbi busshållplatsen och traskade hela vägen till jobbet. Jag blev 10 minuter försenad men vad gör det i ett liv ;)

Det är det jag menar... Vanan finns där att alltid "skylla ifrån sig" på andra eller ANNAT. Det spelar ingen roll VEM det är som köper chokladen, det är DU som ÄTER den. Det spelar ingen roll hur många andra som äter McD det är DU som ÄTER pommesen!

Allt är en inställningsfråga... Fuskar man en dag kan man "lika gärna" fuska nästa dag också...ELLER så kan man ta tag i det direkt! Det är det som är den stora skillnaden när man bestämt sig. Det är ingen som tror att man inte kan falla dit...men hur man tacklar det efteråt är skillnaden i hur man klarar det!

Du KAN tjejen!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.