• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • annaglitter

Jag säger ännu en gång...viktväktarna. Jag dömer dig inte smultronet men jag tror att du behöver disciplin. Och det är svårt om man är hemma själv och mår dåligt!!
    Go for it, ok du strulade till det en dag men i morgon är en ny dag kom igen nu!

• Nightingale

När du ändå är hemma och arbetslös och verkar sitta mkt vid datorn, varför inte prova viktklubben??? gå in och titta på det, jag har tappat 9 kg sedan i november och det har gått jättebra!!

Inte är det dyrt (300 för 3 mån) och inte behöver du gå någonstans och väga in dig heller.

Jag håller med annaglitter du behöver disciplin, jag tror itne du har den rätta motivationen för att klara av viktminskningen på egen hand.

• ia´s

Ledsen å säga detta...
    men.....Smultronet har haft MÅNGA nya dagar......

• brudimaj

Samultronet!!
    Du kan ju inte bara sluta nu, vi skriver ju inte för att vara elaka utan för att hjälpa dej! Kom igen och kom tillbaka

När du kände dej sugen på tårtan skulle du tänkt EN gång till "Behöver jag detta?-Nej, igentligen inte"! Då när tänkt nejet skulle du bara slänga den, även om det är gott!
    Vad ledsen jag blir!

Man måste rensa = slänga eller frysa in i frysen sånt som man inte "ska" äta.
    Det får vara lite dyrt att bli smal. Du tjänar inget på att spara maten som du blit tjock av!
    Är helgen slut så är det slut på gottigheter till nästa helg. KASTA!!

Måndagen är inte över än , du kan ju börjaom NU!!!!!!

• smultronet

Ellte & brudimaj!
    Okej jag fortsätter att skriva
    Nu har jag varit ute och promenerat.
    och till middag blir det fibrerhavregryn, med lågkalori äppelmos och mjölk.

I morgon tänker jag fixa egen praktik så jag kommer ut, dom får säga vad dom vill på arbetsförmedlingen.
    Kan ju inte sitta hemma hela dagarna, det e ju bla, därför jag har fått min övervikt.

och jag har inget gottisaker hemma nu..

Jag vill ju så gärna ju..

• smultronet

Hejsan!

Ska snart äta frukost, sen ska jag ut och hitta en praktikplats, hoppas det går bra och att jag kan få praktisera någonstanns.

• Ellte

Härligt! Ät en ordentlig frukost så du står dig ända till du kommer hem igen! Gröt och te och en frukt! :D

• brudimaj

får man fråga; gillar du att äta fiberhavregrynsgröt? Jag hatar sån gröt och skulle aldrig äta det, inte ens för att det är nyttigt!
    Jag tänkte, om du gillar det är det väl ok att äta det varje midda, men tycker du/ ni om det bara sådär så är det ingen bra ide att fortsätta, för det kan ju sluta i fler panikköp av mat på Mc Donalds
    Jag syndade rejält i helgen. Bara för att jag gått ner lite så- automatiskt mat!! Åt en extra portion thaimat( gjord hemma från Gi-boken dock) med klibbris tyvärr. Åt godis på bion i lördags + mat på libanesisk rest. med goda röror, sen på söndagen blev det pizza!! Usch..inte bra alls. Tog en 40 minuters promenad i går, det va ju så härligt ute

• smultronet

Nu ska jag snart äta nöttfärs med rivna morötter och tomat i med fullkornpasta och broccoli.

Ja jag tycker att det e rätt gott med fibrerhavregryn med lågkaloriäppelmos och mjölk,
    men visst vill man äta annat i bland en bara det.
    Fast det e billigt och bra.

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.