• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Ellte

BRA beslut, smultronet! Semlor är HELT onödigt...såååå jäkla gott ÄR det inte :D

• brudimaj

Strongt smultronet att du hoppar semla! Bra, men ta inget annat nu bara för det

Ja, hur gick det? Fick du napp?

• smultronet

Det gick inge vidare, jag har ju varit arbetslös i 2 år och känner mig inte lika pratig som jag var tidigare, jag gick förbi några ställen men vågade inte fråga.
    Tycker att amv kan hjälpa till lite mer, ni vet inte hela historian med mig och amv och det orkar jag inte skriva, men kan säga att dom kör över en.
    och som jag skrev tidigare skulle jag få en ny handläggare på amv, men fick samma igen..ggrrr

• Gloriousgirl

Hej Smultronet!

Jag tror, som du säkert vet, att det här med att du är arbetslös och inte har mycket sociala kontakter påverkar din viktnedgång och det kan vara svårt att kämpa med fler saker på samma gång. Nu vet ju inte jag exakt vart du bor och hur arbetstillfällena ser ut där och jag vet inte vad du har för tidigare erfarenheter, men jag tror bestämt att du kan få jobb! Om du vill kan jag hjälpa dig med att skriva ett bra CV, söka jobb osv. Det är inte så svårt. Jag tyckte definitivt INTE du ska söka praktik i första hand, det är väl ett riktigt jobb du vill ha?

Hur gammal är du? Har du någon utbildning?

Jag är som du, kämpar med viktnedgång (fast den här gången går det superbra) och är arbetslös...MEN jag söker ungefär 30-40 jobb i veckan och har flera intervjuer inbokade. Jag tror att om man bara ger sig fan på saker så går det! Klart du kan klara av det här, tänk på vilket lyxproblem du egentligen har... det kan alltid vara värre.

• smultronet

Hej

i går åt jag inga onyttigheter, känns toppen.
    Hoppas jag fortsätter att vara lika duktig.
    Idag ska jag iväg och träna.

Gloriousgirl!

Ja, det e ett riktigt jobb jag vill ha, men jag har ingen utbildning och tänker börja plugga till hösten.
    Jag fyller 22 år i år.
    Hur gör du för att gå ner i vikt?
    Det e inget lyxproblem jag har för det kan gå så illa att jag inte får några pengar för att arbetsförmedlingen krånglar

• Ellte

Härligt smultronet! Själv började jag med ett löpprogram igår...känns jättebra att komma igång med nåt nytt :)
    Imorgon ska jag börja ääääätaaaa :D

• Wih

Med lyxproblem menas _exempelvis_ fetma, som framförallt drabbar invånare i i-länder.

• Gloriousgirl

Smultronet: Jag har varit fet hela mitt liv, och ändå deppar jag inte ihop för det, man kan leva ett jättebra liv med valkar på magen. Man måste nånstans lära sig acceptera sig själv så man kommer nånvart.
    Jag kör Cambridge just nu, och har inga planer på att sluta med det.
    22 år säger du, har du gått klart gymnasiet? Jag är själv 24 år (nyss fyllda) så det är inte så jättestor skillnad på oss två. Men idag ser arbetsmarknaden ut som sådan att man själv måste ta tag i sitt liv, det går inte att förlita sig på arbetsförmedlingen, de har spelat ut sin roll för länge sedan. Sök jobben själv, sök studier och börja leva! Tiden kommer rinna iväg för dig ändå och en dag kommer du att nå till dina drömmar. Du verkar vara en person som inte vågar stå på egna ben utan förlitar dig på andra, vilket inte kommer fungera så bra.

Vad vill du studera? Högskola?

• Stjärna

Vad ska du börja läsa för ngt?

Har du gjort högskoleprovet?

• smultronet

Hej Ellte!
    Gick det bra på itrim? hur mkt har du gått ner nu?
    vad blir din första måltid då?

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.