• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Juliette

smultronet: Jag använder också choklad som "tröst" när jag blir ledsen. Eller nått annar gott, typ chips. Men det gäller att försöka bryta det mönstret, jag håller på att försöka bryta det nu. Vill så hemskt gärna gå ner i vikt och det går ju inte om man trycker i sig en massa onyttigheter.

• medieval bride

Smultronet: vad glad jag blir! Jätte kul att du kom ut och visst var det skönt! Kul att kunna "hjälpa till" :)

då tycker jag att du tar och släpar med dig sambon ut på en promenad imorn, antingen en sväng i naturen eller på en fönstershopingtur på stan. Om inte annat så för den friska luftens skull.

Imorn ska jag gratulera min mor som fyller år, men det är utlovat en promenad så den tänker jag utnyttja med tanke på att det säkerligen blir tårta också.

Just nu sitter jag och längtar efter måndagen och mitt aerobicpass, jag börjar bestämt bli lite beroende... :)

Ha en bra helg!

• smultronet

Hello!!!

I helgen har jag och min sambo gått flera ggr, jätteskönt var det, även fast det var snöstorm en utav dagarna.

Jag har även ätit godsaker och godmat.

undra vad jag väger i morgon.

• Gloriousgirl

Vad var det för godsaker du åt då?

• smultronet

Gloriousgirl

Fredag:
    kvällsmat: kall rostbiff, strips cremie freshsås, kienesikspäron,
    4st lågkalori cocosbollar med vit skum

Lördag:
    Frukost: naturell yoghurt och all bran
    lunch: chillicorn carne, bröd
    middag: lövbiff, strips, creme fresh sås
    kvällfika: 100g marabou frukt och mandel, 3 st små delecato chokladbollar, en vaniljbulle

Söndag:
    frukost: havrefibergröt lågkaloriäppelmos mjölk, en fullkornssmörgos med fhiladelfia.
    lunch: korv & makaroner
    mellis: chokladruta med cocos,
    lösgodis (blandat).
    kvällsmat: mcdonalds

blev lite mkt, fast har gått en lång promenad i går, och tre promenader i dag.

• Cybermamman

Och jag som tyckte att jag var slarvig när jag åt två små potatisar till middagen idag istället för bara grönsaker och kött ... skillnad på olika...

• Ellte

...och jag sitter här och har lite ångest för att jag ätit en näve rostade sojabönor (= ca 30kcal mer än jag skulle idag)

smultronet ärligt talat... det räcker inte med två långa promenader för att göra av med denna helgen... Det kräver...tja jag vet inte...åtta hårda aerobicspass ;) Du har ätit tillräckligt många kalorier för en hel familjs normalbehov denna helgen!

• Kickii

Oj smultronet! Jag hoppas inte på att du väntar dig något större på vågen i morgon för så som helgen sett ut kommer de nog inte visa mycket.

De hela handlar ju om att äta hälsosamt och göra av med mer än vad du tar in.
    Å för att göra de denna helgen får du nog gå några MIL!

KOM IGEN smultonet!
    Du kan!
    Kan vi inte bestämma att denna veckan ska du låta bli allt vad godis, kakor, snabbmat, strips och feta såser!
    Så att du kan komma hit nästa söndag och brijera med huur duktig du har varit!

Bara I dag vettu!

• Gloriousgirl

Smultronet: Ärligt talat tror jag inte du vill gå ner i vikt.

• blivande fru J

jag har börjat må dåligt av att äta fet mat när min kropp nu vänjt sig av med det. Besökte farmro i helgen och hon trugar i fikabröd fast man inte vill, men man måste för annars blir hon arg och sen bjöds det på potatisgratäng gjord på lite vispgrädde, och jag blev verkligen illamående. Min mamma äter lite så på helgerna och äter extremt nyttigt i veckorna och går promenader, ingen annan träning och hon har gått ner från 74 kg till 64 kg på 4 månader och har bara 5 kg kvar till sin målvikt 59 (hon är 169 cm lång). Jag blev sporrad av att till och med mamma lyckas. För första gången någonsin väger jag mer än mamma! Visserligen bara 4 kg och jag är 4 cm längre än mamma, men ändå.

Smultronet: jag tycker det bara blir värre och värre. Står vågen verkligen still? Låter som den borde krypa uppåt ända tills skalan är slut. Du måste skärpa dig nu, annars tänker iaf jag sluta komma med råd. Du struntar ju i vad vi säger..

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.