Hejsan Smultronet!
Jag har hoppat av att skriva till dig, varför joo... det vet du nog.
Men jag vill hjälpa dig!
Jag skickar över nu en link:
overvikt.netdoktor.passagen.se/
Gå snälla in på den och kolla!!!!
den är GRATIS och funkar lite som Viktklubben el andra, men... du ser då vad du får i dig den gör diagram på fibrer, fett, kolhydrater osv och om du vill kan du få tips t din mail-box.
Dvs den räknar kcal. där finns det massor av människor i alla stl. tips osv kryllar, liksom på denna spalt.
Jag vill inte utav elakhet skicka detta utan för att jag vill vara snäll, och eftersom den är gratis så... kommer du igång även om du inte har "extra" pengar!!!!!!!!!!!!!!
Jag måste säga en viktig sak till:
- Bra att du kommit iväg och röra på dig och börjat äta bättre!
Ang. arbetslös,
jag är utomlands och hemma (frivilligt men... och jag talar inte tyska så bra), jag hittar på saker kollar på hälsosidor, motionerar, ritar, syr, städar, och började läsa distans..... inget är omöjligt när man är hemma.
Jag kan säga att sen jag blev hemma förlorade jag mina 20kg, för då hade jag äntligen tid att röra på mig och göra bra mat, och söka efter kunskap.
Jag njuter utav min tid nuför tiden, den tiden är för mig, och min hälsa.
Om du har lite vänner, jaa jag förstår att det kan vara jobbigt, men ta till vara på de du har och fler kommer ju mer du utökar dina vyer.
Pengar, är svårt för många.
Kanske ska du och gubben din sätta er ner och kolla över er ekonomi, vart tar pengarna vägen?!
Vart går det onödiga saker, tex kan ni dra in på något tex mindre alkohol (om det är mycket), rökning (om du gör det).... och mat är en stor källa.
Bra mat kostar inte massor, en stor säck potatis är billigt och utav det kan du göra koktpotatis, stektpotatis, potatisklyftor, egna chips, potatismos (allt utan extra fett).
Morötter det är supergott om du skalar och sedan gör det t stänger kanske göra en dipp utav lite light joghurt med kryddor.
fisk/kött/fågel... bra mat.
Grönsaker kan ätas råa, kokta el wookade.
bär är en delikatess med kanske lite joghurt om man saknar något till och köp socker-ersättning om du vill ha "sött".
Så nästa gång på Mc Donalds (vilket du kan gå på nån gång) ta tex. de produkter som kostar 10kr, dvs en vanlig hamburgare, en cola light, sallad, joghurt med bär.
Skippa allt annat i deras meny, eller så unna dig 1gång i månaden tex 1.hamburgarmeny (stripsen utbytta till sallad). eller 1 paj/glass....osv.
Eller kebab 1gång kanske varannan el en gång i månaden, och ätar dag kanske 1gång i månaden i början så du får fart på det hela :)
Och en 100gr chokladkaka är ju inte Hurra, men se kanske det som varje månadsbyte-choklad eller annat, hitta på något bra när du får 1 och that's it.
Nåja nu ska jag inte skriva mer, men jag önskar dig all lycka och en riktigt underbar Alla hjärtans dag!
Lika så till alla andra: ha en underbar alla hjärtans dag!!!
Kram /mrs.