• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Jisan

Bra skrivet Ellte! Imponerad!!

• mrs.

Hej,

Nej jag har inte skickat mail utan bad dig kolla denna sida:

overvikt.netdoktor.passagen.se/

Det är gratis (liknar vk, men du fyller i själv och ser vad som är bra och fyller i din vikt, mått, motion osv.) det spelar ingen roll om du äter godis/kakor/fisk.... du kan sätta in dem allt och se att detta behöver min kropp mer el mindre utav.

Den är jätte bra och är skapad utav läkare i sverige.
    Du kan vara anonym och du gör det hemmifrån.
    Så får du lite känn på det hela innan du betalar, och spelar det någon roll om det kostar el inte, bara för att det kostar är det inte bättre ;)

Snälla kan du inte kolla in där iallafall, och eftersom mail kommer sen t din mail-box så kan du inte fuska.... *skratt* du blir påmind om vad som är bra osv.

Och det kommer info om kost, fibrer osv.

Kolla kan du väl göra

Jag kan hjälpa dig sedan om du börjar, samt många andra.

Om du vill ha lite nya vänner, varför inte gå på v-ås träffen där andra planerar sina bröllop, då får du lite nya kontakter (eller annan stad om jag uppfattat staden fel) och även om du inte ska gifta dig kan du komma med ideer

hör av dig om du böhöver hjälp eller har frågor, men jag ber dig att prova *snälla* det kostar ju bara lite tid för dig och ditt välmående.

Du vet att jag inte vill något illa utan verkligen nu vill stötta dig, jag har tagit nya krafter och hoppas att du ens försöker förstå vad jag försöker oxå.

• mrs.

Då jag menar kostar är ju om du börjar i VK, som du lite varit o snurrat på.

• smultronet

förut när jag gick ner 10kg på pulver vart jag jättefin, fast då hade jag ingen stor övervikt.

nu när jag har stor övervikt, och jag dricker pulver i 10dagar, finns det stor chans att jag får ful hud, att jag får hänghud?
    tänkte annars att jag blir mer peppad om jag går
    ner 5-10kg snabbt.

• Ellte

Om du äter pulver med riktig sammansättning tror jag att du går ner kanske...fem kilo på tio dagar :) Varav två kilo vatten som du genast får tillbaka när du börjar äta igen :) Ingen lös hud alltså :D Jag har som sagt gått ner ca 10 kilo på 1½ månad och har ingen lös hud ;)

Jag tror det är bra MEN gör det inte på egen hand. GÖR det inte på egen hand! Gör det INTE på egen hand! Antingen Cambridge där du får hjälp av en konsulent eller en dietist/läkare där du får hjälp eller varför inte ITrim där du får hjälp! De allra flesta som går ner med pulver på egen hand går upp allt igen...som du redan märkt :)

Lycka till!

• blivande fru J

hur har resten av dagen gått smultronet?

• smultronet

Ellte! tack för ditt svar!
    Jag vet bara en pulverdiet som jag kan dricka nu, som smakar bra,
    och det är inte samma pulver som förra gången.
    får se hur jag gör,
    har varit så rädd att prova nu, för jag vill inte bli smal med hänghud, räcker med dom bristningar man fått.

blivande fru J!
    Ja.du..har inte mått så bra, mår dåligt, är inte mig själv, började gråta helt plötsligt bara, så jobbigt, att typ göra samma saker varjedag. suck!!!

• vixen not a tramp

Jag som trodde att du hatade allt vad pulverdieter heter!? svaret på om huden hänger medeller inte har du väl fått besvarad tidigare vil jag minnas...ibland undrar jag verkligen varför jag skriver i den här tråden...

• smultronet

Mia.Maria!

varför är du så otrevlig, det var ju genom mig du fick redan på modifast om du minns?

ja, jag gillade inte den sort pulverdiet jag drack då jag gick ner 10kg snabbt,
    för det var pga, den jag gick upp fruktansvärt.

men har en favorit jag kan tänka mig dricka.

• Ellte

smultronet!

Läs hela mitt svar är du snäll! GÖR inte en till pulverdiet på egen hand! Det är inte pulvrets fel, ledsen att säga det, det är för att det är för SVÅRT på egen hand. Särskilt när man har brist på motivation...

Du behöver dessutom lära dig att äta "normalt" och det gör du inte genom att äta pulver.

Lyssna på våra råd, läs igenom mitt låååånga inlägg som jag skrev tidigare idag, pröva att leva så några veckor...

SEN kan du börja med en pulverdiet...men du måste ha något att gå tillbaka till sedan och det du ska gå tillbaka till är inte vaniljbullar och mumsmums...

Strunt i hänghuden, koncentera dig på de tre M´en: Motivation, Mat, Motion...i den ordningen!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.