• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • mrs.

smultronet slå på msn, så kan vi prata

• Kickii

Jag vet att du kan smultronet!
    Kom igen! Hoppas det går bra med allt!
    Behöver du en axel så finns min på kkiicckkiii@hotmail.com maila gärna!

KRAM

• Jisan

Jag har bara använt mitt sunda förnuft, dragit in på godis å andra onyttiga saker. Jag har alltid med mig matlåda till jobb om jag inte äter Sushi Sen tränar jag minst en timme om dagen..visst det kan låta torftigt men det är det inte. jag unnar mig saker, men det är när jag verkligen verkligen är sugen på nått..Jag tror problemet många har är att dom äter i bara förbi farten, utan att tänka efter.

Jag tycker att du Smultronet ska tänka på alla hälsorisker det finns iom att du väger för mkt, tänk bara på diabetes risken (jag fick det för att jag vägde för mkt tex), å är det värt att få en kronisk sjukdom för att du inte tar tag i ditt liv? att hela tiden behöva tänka på vad du äter å hur du rör dig? Nej jag tror inte det! Om någon sagt till mig att jag kunde få diabetes pga av min vikt hade jag gått ner fortare än kvickt kan jag säga!

• Cybermamman

Undrar just vad smultronet har för sig idag? Hallå smultronet vi saknar ju dig !!!

• blivande fru J

hon kanske är ute och tränar..?

• Cybermamman

smultronet: Hoppas du är ute på något kul !

• Cybermamman

Orolig...hallå smultronet var är du?

• mrs.

Jag tror hon är okej, jag prata med henne igår och hon fick en hel del att läsa, så... hon kommer nog mer fundera nu på sin inställning till mat till och börja med och varför hon äter osv. Hon var iallafall possitiv.

Jag tror hon blir glad om man forts peppa henne här, även fast hon inte svarar på ett tag så.... kanske hon läser :)

Jag hoppas att det går bra för er andra oxå.
    kämpa på och forts peppa om ni orkar så kanske hon kommer vara mer peppad.

• Cybermamman

Tack mrs, jag var så orolig att hon blivit ledsen över något. Man kan aldrig veta hur någon har det förrän man vandrat i dennes mockasiner en vecka...
    Smultronet, samla mod och kraft!!

• Fru Kirta

Smultronet, om jag har varit en av dem som har trampat dig på tårna så ber jag om ursäkt. Några inlägg här har säkerligen inte varit illa menade, vi försöker att hjälpa dig att hjälpa dig själv. Att gå ner i vikt är inte lätt, man ska inte höfta och man ska inte tro att kilorna kommer att rinna av av sig självt. Det krävs motivation, och när den motivationen inte existerar, då har man kanske undermedvetet kommit fram till att belöningarna av ens övervikt är större än fördelarna av att gå ner.
    Övervikten kan också vara ett skyddsnät, man är kanske rädd för att saker och ting som man är så van vid, kommer att förändras när man går ner. Man kan ju tom vara rädd för alla pengarna man måste spendera för en ny garderod ;)
    Du kanske ska ta en sak i taget: du har redan kommit igång med motion, vilket är en strålande början. Få det till en regelbunden vana och börja sedan fundera på om du kan justera din kosthållning.

Vi tror på dig!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.