• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • mrs.

Hör av dig smultronet sen när du kollat upp sidan jag skickade till dig.

Snälla, kolla o kanske tom prova kan du väl (jag gick ner förra året med den på kort tid 5-8kg)

Ha en bra dag, måste gå ut på min promenad.

• Kickii

Smultronet varför är du så negativ!
    Klart att de inte blir problem med pengarna!
    Du måste tänka positivt annars lyckas man inte med nått!
    Kom igen klart du får pengar å klart du har råd att gå med i Vk eller ännu bättre Itrim!
    Skippa godiset å köp en våg som sas tidiage!

Allt beror på din motivation!

• Ellte

Underbart mrs!

Kom på en sak...måste rekommendera (till alla som bor i Sverige ;)) Polarbröds "nya" bröd som heter Polarkraft Extreme (i en svart plastpåse) som är uuuunderbart gott men har färre kolhydrater och mer kostfibrer och färre kalorier än de flesta andra riktigt mörka bröd. Själv älskar jag riktigt mörkt tyskt bröd men ibland är man väldigt sugen på en mjuk smörgås och detta är verkligen kanonbra!

• Cybermamman

Och jag måste bara få rekommendera bakmaskin, den är helt underbar. Tar tre minuter att ladda och jag får precis det bröd jag vill ha.

• Ellte

Oh låter bra! Jag är rädd att jag skulle äta för MYCKET bröd om jag hade en sån ;) men för andra som inte är lika galna i nybakt så :D

• Jisan

Jag säger detsamma, min passion i livet är bröd i alla dessformer
    Men man kan ju göra nyttigt bröd i den. Är en sån bakmaskin dyr?

• Cybermamman

Nej, jag väntade till det blev extrapris 699 kr. Jag har tjänat in den hur många gånger som helst för jag hinner inte baka annars och med två tonåringar hemma går det en limpa om dagen ungefär. Man hittar ofta bakmaskiner på loppis och blocket/tradera jättebilligt.

• smultronet

har ätit wok med fläskfile till lunch,
    är inte det minsta sugen på choklad, som jag annars brukar bli
    ska snart ut på en promenad!

• blivande fru J

Smultronet: har det blivit någon promenad ännu? Hoppas du kom ut ordentligt. Om du måste äta en massa för att se på melodifestivalen är mitt tips att skippa den. jag vet inte om du tittar mycket på tv, men det är verkligen förslappande. Ut och gå med sambon eller gå och spela biljard, pingis, bowling, gymma, dansa mm.. Att bara sitta framför tv:n i sig är väldigt stillasittande och med allt gott till så blir det en kalor9ichock för kroppen. Jag tycker det har givit mig väldigt mycket att sluta titta på tv och sluta prata i telefonen. surfa lite mindre skulle iofs inte skada :)
    TV:n finns för att spela min yogavideo, skaffa en sådan. itsch vad jag känner mig genomtränad. Och gå på gympa. de baspass jag går på inrymmer massor av sådana som oss; tjockisar, otränade, äldre, gravida, de som kommer tillbaka från skador mm.. Ingen är superduktig och ingen tittar och skrattar åt någon annan. Så långt från skoljympa man kan komma.. GO!

• smultronet

Japp jag har varit ute och gått, uusshh, vad kallt det var, men skönt. och kändes bra när man kom hem.

Jag läste på ett annat forum, att all bran inte är något bra, stämmer det?

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.