• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Cybermamman

Blivande fru J, jag tog en semesterdag i fredags för att komma igång ordentligt med gymmet. Skönt att gå dit på förmiddagen när det inte var så mycket folk så man kunde filura i lugn och ro. Nu ska jag gå och lägga mig för man kan vara där redan 6,30 och det tänkte jag vara imorgon. Hoppas jag vaknar . Jag har också känt av samma som du med det som är fett. Dessutom är jag inte längre sugen på en massa saker och det känns så härligt när man kommit in på rätt spår. Hoppas det håller i sig.

• Fru Kirta

Smultronet, kom igen nu! Det som jag reagerar mest på att du äter kraftig mat till både lunch och middag. Du kan tex äta lite mer på lunchen, men låt middagen vara lättare. Och tjejen, börja äta grönsaker! Det mättar och är hälsosamt+ ser trevligt ut på tallriken. Den enda saken som "liknar" frukt o grönt denna helgen på din menu är päronet.

• smultronet

Först å främst skrev jag vad jag hade ätit, för att    Gloriousgirl undrade. inte för jag vet varför men.
    och då svarade jag.

Cybermamman!
    *herregud* 2 små potatisar!

Ellte!
    rostade sojaböner är väl inge farligt,
    jag gick en lång promenad i lördags och 3 långa promenader i dag.
    Jag tror inte att jag har tillräckligt många kalorier för en hel familjs normalbehov denna helg som du påstår...

Kickii!
    nej jag väntar mig inge större på vågen i morgon.
    Jag äter bra i veckorna för det mesta, och äter lite dåligare på helgerna,
    vad menar man med en ätardag då?
    har hör olika, vissa äter en chipspåse medan nån annan äter 1kilogodis.
    jag ska äta bra den här veckan också.

Gloriousgirl!
    varför undrade du vad jag hade ätit? hmm..
    och DU ärligt talat så vill jag gå ner i vikt.
    hur gammal e du egentligen?

blivande fru J!
    vadå bara blir värre och värre? tidigare i veckan hade jag gått ner 9hekto på några dagar, jag äter självklart bra mat i veckorna. och det står även i denna tråd.
    vadå *Står vågen verkligen still*??
    vadå *Låter som den borde krypa uppåt ända tills skalan är slut.*??? tror du att jag väger 150kg bara för att jag äter godsaker och godare mat på helgerna?
    vad har du skrivit som jag struntar i?

Fru Kirta!
    det var ju bara så nu i helgen jag åt så, inte annars, i veckorna äter jag fullkornpasta, broccoli, sallad, lövbiff, kyckling, keso m.m.

Jag har inget dåligt samvete,
    mår mkt bra, känns toppen på att promenerat mkt i helgen

• smultronet

Föresten är det ingen som gnäller i dom andra trådarna när någon har syndat i helgen

• Fru Kirta

Smultronet, det är jättebra att du har promenerat mycket! Tummen upp för det!
    En ätardag för mig är en dag, då man äter lite mer och det man verkligen tycker om, men din helg har nog ändå varit av det mesta laget. En chokladbulle efter maten skulle säkert räckt mer än väl, man kan äta det långsamt och njuta av varje tugga. Köp inte hem 3 eller 4, köp en. Då är det lättare (och tvunget) att motstå frestelsen att ta fler. Små mängder godsaker på helgen är till för att ge dig motivation att kämpa vidare efter du har unnat dig lite gott på helgen, inte till för att sätta käppar i hjulet för din viktminskning. Om du i fortsättningen äter så här på helgerna, så kommer det kanske inte synas så mycket på vågen, även om du äter hälsosamt under veckan.

• Kickii

Smultronet med ätar dag menas en dag i veckan å inte hela helgen framförallt!

Å för det andra så är det främst något man ska ha när man är färdig med sin viktnedgång. Å med de menas att man äter hälsosamt och bra 6 av 7 dagar i veckan och när man har ätardag tror jag att de innebär att man får bestämma sig för om man vill ha godis eller glass inte båda.
    Du förstår vad jag menar va?

Det räcker tyvärr inte med att äta bra på veckorna om man vill ha en så snabb minskning som du vill ha!

Men jag har funderat på att du kanske upplever någonslags bekräftelse när alla säger att du borde göra si och så i stället för att försöka? Hur mår du?

Sov gott!

• Kickii

Å förresten jätte bra att du har varit ute å gått!
    Fortsätt så!

• blivande fru J

smultronet: jag vet inte hur du tidigare brukade äta på helgerna. Du kanske åt 10 gånger så mycket som du gjort den här helgen, och då har du givetvis gjort stora framsteg, även om nolltolerans kanske vore bra att satsa på i alla fall i början. Ju mer man rör sig, desto mer kan man äta utan att gå upp i vikt. Eftersom du inte har något jobb rör du dig ju inte därifrån. Min mor som är sjuksköterska och aldrig hinner sitta still en endaste minut på jobbet har lyckats gå ner 7 kg bara genom att jobba och äta nyttigt i veckorna. Du som är mer hemma måste utnyttja det och komma ut. Tränar du något annat än promenader nuförtiden?
    Försök äta nyttigare nästa helg.

• ia´s

Smultronet.....

Så här SKULLE din helg sett ut:

Fredag:
    Middag: Kall rostbiff, rostade grönsaker, ev en sås på cream fraich
    Dessert: fruktsallad

Lördag:
    Frukost: naturell yoghurt och all bran
    Förmiddag: 1 frukt
    Lunch: Mager chili con carne, fullkornsmacka med mager ost
    Eftermiddag: 1 frukt
    Middag: Lövbiff, sallad, light dressing
    Kvällsfika: fruktröra med light vaniljsås

Söndag
    Frukost: Havrefibergröt m lågkalori äppelmos,minimjölk, 1 fullkorns smörgås m lightost
    Förmiddag: 1 frukt
    Lunch: Fullkornspasta m fettsnål korv, grönsaker
    Eftermiddag: 1 frukt
    Lunch: Grillad kyckling, sallad, light dressing
    Kvällsfika: 1 fullkornssmörgås m mager skinka

Dessa alternativen betydligt bättre än det Du har stoppat i dig.

Att du varit ute å gått...tja..i detta fall har det ingen betydelse...du har ätit betydligt mer än kroppen kan förbränna!!!!!!!!!!

Med 1 "ätardag" menas, att man kan unna sig tex 1 chokladbulle istället för tex 1 frukt...men bara 1!!!!!!
    Inte 4 som du har ätit!!!!!

• ia´s

Glömde skriva....

Smultronet, jag anser att DU lever i en drömvärld!!!!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.