• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Hej!!

Jag har visst ånger efter jag har ätit, jag fick ånger efter lösgodiset, och mcdonalsen annars inte.

Jag dricker väldigt mkt vatten varje dag, och alltid till mina måltider.

nej jag och min kille har det inte så bra ställt, men strippsen och köttet hade vi hemma i frysen,
    det var ju inte något fett i det, bara i cremiefreshsåsen, men det e ju varjefall bättre än bearniesås med massa smör blä.

Jag började med att skriva här för att jag kännde att jag behövde skriva av mig, eftersom att jag inte har någon annan att prata med.
    Jag tror aldrig jag har skrivit hjälp mig.
    bara undrat över vissa saker.

jag har haft sockerberoende, och tycker att det känns som jag behöver äta godsaker för att känna mig glad, javisst jag känner mig glad för stunden, men inte efteråt,
    om man e medlem i vk måste man ha en våg, har ingen matvåg. har för mig att dom e väldigt dyra,
    jag vill så gärna försöka på egen hand.

har någon nåt förslag på vad man kan äta då i stället för allt onyttigheter,

typ till melodifestivalen?
    för det var till det i lördags vi hade vaniljbulle, chokladbollar och 100g chokladkaka inte 200g.
    Vet att massa köper en massa till melodifestivalen m.m.
    men det kanske inte dom tjocka gör som vill gå net i vikt.

jag ska gå ut senare i dag, och även ringa några praktikplatser, hoppas det går bra

• smultronet

Hej mrs!
    Har tänkt på dig, hur har det gått för dig?
    har du tränat till dig en fin mage nu då?

Jag har mail: smultronet21@hotmail.com
    maila gärna.

Tack för att du vill hjälpa mig.

Jag önskar dig med en riktigt underbar Alla hjärtans dag!

• Cybermamman

Hej smultronet! Jag åt inte _bara_ två små potatisar förstås . Ibland blir det lite otydligt när man skriver. Jag åt potatis när jag egentligen borde ha ätit mycket grönskar till köttet vi fick till middag men vi var bortbjudna (härligt) och de enda grönsaker som serverades var inlagda rödbetor så jag tog två små potatisar till. Det hade väl sett rätt så odygdigt ut om jag bara tagit kött *fniss*. Annars så har jag bestämt mig för att artigt tacka nej när någon bjuder på saker nu ett tag. Jag tar absolut inget fikabröd. En halv påse micropopcorn light var helgens godis.Försöker tänka på mig själv och vad faktiskt jag vill. Då får familjen respektera att det är så här, och det gör dom (tack snälla familjen). Det är ju jättesvårt om man inte får stöd av de man bor med men då får man stampa foten i golvet och tänka efter vad det är man vill ha. Fett eller svett!! Och du: Man kan tända eld på snö, kom ihåg det. Om man _verkligen_ vill!! Lycka till för dagen idag är en märklig dag.

• Ellte

smultronet: Vi hade stor fest till melodifestivalen... Jag firade genom att äta gurka, tio dietorellegodisar samt blandade "drinkar" av FunLight och SpriteLight :D Partyparty, jag hade superskoj!

• mrs.

Joo...

jag läste smultronet ditt inlägg och mot alla mina beslut att inte skriva mer så....
    hej o hå.... här kommer förslag:

Nästa helg smaskigt o gott:

*chips *jiippii-sort*
    ta och skala potatis, hyvla och torka, krydda och in i ugnen och vänd efter några minuter och de är klara sedan när de är efter behag hårda/crispiga.

* Melon/äpple/päron/kiwi/hallon/jordgubbar..... ja vilken frukt som helst eller lite utav allt på en tallrik.

* grönsaker stavade
    gurka/paprika/morötter.....
    Till det ta kanske 1dl light joghurt och i kan du ha tex peppar/taco-krydda/salt/dill/basiika....eller andra kryddor.

* 1 banan (per pers) och sen ha i frysta jorgubbar (eller tex blåbär/hallon) ev lite canella-socker eller likn. och mixa tills det är en glass *jätte gott*

* Hasselnötter (el andra) tja, bara kanske 15st men...

* en STOR grön-sallad, med kanske 10 oliver eller skrattande-ko light tärnad i, linfrön.....
    Om du vill ha sås gör det oxå baserat på light joghurt o kryddor.

* Härlig bröd smörgås ;)
    Köp wasa råg-light ser inte mycket ut kanske men gott på det ha salladsblad och lite annat gott. inte fettigt. (eller annat light/fiberrik sort)
    och till det tex te/kaffe....

* räkor/lax..... nyttigt och bra fett osv.

* drick någon tomat/morotsjuice

* 1 näve salta pinnar inte ett dugg mer.

osv osv.

ang. köks-våg!
    Dom billiga kostar inte mer än några tior (tja iallafall under 100lappen), och det räcker till en början och sedan om du får pengar över köper du en digital (el önskar dig i present).
    Du bodde väl i v-¨ås eller hur?!
    Jag känner till stället bra, kika in på B.Nisse och kolla där har dom säkert t bra pris en eklare våg att starta med.

• Nightingale

Man måste inte alls ha en våg för att vara med i vk, första månaden hade jag ingen och gick ner över fem kg. Sen önskade jag mig en av pappa i julklapp. Fick visserligen en dyr i borstat stål för 399kr, men det finns billiga för strax över hundralappen.

Vad jag inte förstår är varför det inte kan räcka med Bara vanlijbullen ELLER EN chokladboll eller EN halv chokladkaka. Inte alltihop??

• Kickii

Party vill jag lova att de var i lördags men endast på en läkerol ask och min shake. å Gurka!

Om du vill ha nått ett festa på så gör popcorn utan fett eller med yterst lite olja. Så har de relativt bra snax!
    Å light läsk till de!
    Där har du fest! :)

Tycker du inte att popcorn kan vara ett alternativ?

• Nightingale

Om du sparat pengarna för godiset du åt i helgen hade det lätt räckt till en våg!

• smultronet

Tack för alla tips

Får se om jag får mina pengar den här månaden, om det inte krånglas, har en känsla utav det
    så ska jag kanske gå med i vk.
    ska vara duktig nu. och tills helgen ska jag göra nåt av de tippsen jag har fått.

• mrs.

Och jag har forts med min kämpande och trots att vi hade gäster en lång helg och jag verkligen som vanligt bjöd till, så betyder det inte att man måste själv äta, utav allt som bjuds.

Tex på kvällarna (efter frukost, lunch, middag m efterrätter)
    Bjöds ett helt fat utav kex, en stor skål utav godis, några sora skålar utav tyska godis, salta pinnar osv.
    Men sen där till skalade jag morötter och stava och la på bordet, gissa vilka som gick åt snabbast!
    Japp!
    Morötterna.

Jag åt inte en ända kaka/godis osv.
    Jag stoppade i fickan när vi skulle shoppa 15st nötter och ett tuggummipaket, så... när dom åt "fett" så knapprade jag lyckligt på nötter eller tugga på tuggummi

Jag mår toppen !

Till bra efterrätter (omtyckt och sådant jag själv kunde ta):
    Chokladpudding sockerfri-pulver, vispa i minimjölk och lite sockerersättning- in i en form o kylen, var toppen gott, och puddingen var slut snabbt och ändå hade jag gjort dubbel mängd.

jag gjorde oxå isglass (barnformar som man fyller själv o in i frysen. jag hade självklart funlight), dom ville inte ha det när dom åt allt annat men...jag gjorde

Så.... jag är stolt verkligen stolt utöver mig och mitt handlande/behärskning.
    Jag gjorde ingen stor sak utav det hela och jag vet inte om de ens märkte att jag inte åt choklad/kakor/godis osv.

Frukosten...
    jag hade köpt hem light joghurt, sen 5% ost t mig och sen vanligt t dem. Kokade ägg (tog bort gulan fr min egen), kaffe, tomatjuice, gurka....... och bjöd på rostbröd/fiber-fullkornsbröd osv samt wasa-light råg bröd/skorpor osv som är nyttigt....mm

Man kan tänka smart (för sin egen del) sen allt annat som sylt o cornflakes och annat som stod på bordet behöver man inte ta utav ;)

Viktigaste är att om man vill ha pli på sig då måste man rensa skåpen, så jag gjorde så att igår sa jag joo men ta du med dig den här godispåsen, så har du något på vägen hem, till de andra paret sa jag (skulle sova en natt på hotell och åka idag eftermiddag) att joo men vill ni inte ha med er godis/kakor osv så när ni ikväll sitter på hotellrummet o kollar på tv, så får ni smaska på något.... japp så blev det och jag blev utav med allt onödigt
    Tacksama och glada blev dom...

dvs alla glada på sitt sätt.

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.