• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

blivande fru J!

JAPP, nu ska jag gå ner dom här 40-43kg.
    helst 20-28kg till sommaren, om jag e duktig nu, motionerar, promenerar, och kanske tar pulver diet dom 2 sista veckorna, då kanske jag går ner det till sommaren, resten går jag ner på det här året

• blivande fru J

gå inte för hårt fram för då riskerar allt att bli bara pannkaka.. jag tycker 1-2kg/vecka verkar lite väl hårt att följa hela vägen. 0,5 kg/vecka är egentligen mer långsiktigt. Vissa perioder tappar du säkert mer men kroppen måste få hinna vänja sig också och tappa fett inte muskler. satsa på att gä ner 20 kilo innan nyår, och se till att komma igång direkt, ge inte upp vad du än gör..

Lycka till!

• Ellte

Jo, viktkursen kostar 550:- men du betalar väl redan för träningen? :)

Jag vart förresten väldigt förvånad när jag vägde in mig på ITrim... Jag var helt inställd på att gå ner till (enl. VV) runt 65 kilo...och nu sa ITrim 74 :o De mäter ju dock fettprocent, muskelmassa och sådär och jag har insett att 65 kilo nog ÄR för lite...det innebär att jag knappt skulle ha nåt fett ALLS på kroppen (eller betydligt mindre muskelmassa) och det är ju inte bra. Att du, som är fem cm kortare än mig, skulle väga 15 kilo mindre låter inte rimligt på nåt sätt...så om du har möjlighet, fråga dem vad de tycker! Jag tror du kan "mäta" dig gratis i samband med det ;)

Jag håller också med blivande Fru J. Om du äter nyttigt, fettsnålt men inte för lite kan du räkna med ca 0.5 kilo / vecka. Mer i början, men sedan brukar det plana ut :) Det är inte ALLS fy skam och det var så jag började :)

• smultronet

Ellte!
    ok, ja det gör jag, 345kr
    rättt så dyrt ändå.

Jag har gått ner 9hekto sen i måndags känns toppen,
    åt ju ändå tårta, en och en halv magnumglass, och naturgodis, i veckan,
    känns bra

det blir morgonpromenad i morgon med
    hoppas jag i varjefall
    fast hoppas att gå upp när kl ringer

• medieval bride

ett litet tips från en annan som kämpar med ungefär samma vikt som dig smultronet.
    Säg inte att du hoppas - säg att du ska. Du ska gå upp när klockan ringer, du ska gå och träna och som någon skrev tidigare i tråden tänk att idag, bara idag ska jag ditten eller datten.
    Det blir av någon underlig anledning mycket svårare att strunta i något man sagt att man ska göra än något man sagt att man hoppas göra. I alla fall för mig :)

Något jag brukar göra när jag känner godissuget sätta in är att ställa mig framför spegeln och begrunda mig själv. vanligtvis brukar jag komma fram till att jag inte alls vill ha den där godisbiten efter en titt i spegeln... Visst blir man ibland lite depremerad av sin spegelbild, men samtidigt kan man ju se sina framsteg också och glädjas över dem.

Sen tror jag att det är väldigt viktigt att inte stirra sig blind på någon våg. jag har till exempel "bara" gått ner ca 7 kilo men minskat 18 cm i midjemått samt fått en fastare kropp med mer ork. Och det är för mig viktigare än vad det står på vågen, musler väger ju också en del :)

Lycka till Smultronet, jag håller tummarna för dig!

/H

• Juliette

medieval bride: Helt rätt inställning och grattis till viktminskningen-bra gjort!=)

Jag hoppas mina mått är lite mindre på söndag också. I vilket fall tänker jag inte ge upp. Senare på morronen så ska jag ut och skider, skönt att komma ut och röra sig litte

Smultronet: Får du lättare att motstå godis och liknande när du motionerar?
    Jag själv brukar tappa suget, för då känner man sig så duktig som motionerat
    Men "spegeltipset" av medieval bride är också en bra sak, när man sitter i soffan och vill ha nått gott att äta kan det vara svårt att hålla motivatonen uppe(iallafall jag), men då kan det hjälpa att gå o titta hur man ser ut- och drömma om hur man vill se ut

• smultronet

medieval bride!
    helt rätt i det du skriver.
    Jag har bara en spegel som inte visar kroppen.
    men förut när jag var i en klädbutik och skulle prova byxor vart jag skräckslagen.
    men har tyvär ätit onyttigheter ändå i bland, eller rätt så mkt förut.
    Ja, jag tänker med att jag inte ska stirra mig blind på vågen, men nu när jag inte äter lika mkt som förut, och rör mig mer, blir jag så nyfiken, men ska försöka så det bara blir en gång i veckan.

Juliette! efter en träning är inte jag sugen på något varken choklad eller annat,
    men sen när man äter brukar jag ofta efter bli sugen på choklad, och jag brukar vilja ha choklad, när saker och ting jävlas hela tiden. och när jag känner mig ledsen.

Idag vart det ingen morgonpromenad, men SKA senare gå ut på en promenad, solen lyser i dag

• Ellte

Oh yes, håller med medeival bride! Mät er :D Jag har själv gått ner 73 cm ;)

• medieval bride

Juliette: Tack för gratulationen! Det värmer :)

Smultronet:det viktigaste är väl kanske inte spegeln utan att men helt enkelt tänker både en och två gånger innan man stoppar i sig den där chokladbiten.
    Nu menar jag givetvis inte att man aldrig ska äta godis utan bara att man ska tänka efter innan man väl gör det. Det är inte av att äta lite godis en gång i veckan som jag blivit stor, utan det är av ett onödigt småätande i tid och otid.

Kul att du kommit igång med lite pomenader, visst är det skönt! :)Nu när solen börjar visa sig lite mer är det ju helt underbart att vara ute. Jag skulle upp på stan och uträtta lite ärenden så då tänkte jag både fysiskt och ekonomiskt och lät bilen stå hemma och promenerade istället. :)

Hoppas du kom ut på promenaden, för idag var det verkligen skönt ute :)

• smultronet

Hej medieval bride!
    måste bara säga TACK till dig
    Det var du som gjorde att jag gick på promenadeden i dag
    jag har fixat här hemma efter flytten, städat osv. och kände att jag inte hade någon lust att gå ut, sen läste jag ditt inlägg, och bestämmde mig för att gå ut,
    det var jätteskönt

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.