• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Ellte.
    skrev tidigare :hur det gick på itrim och vad din första måltid skulle bli

mår skit just nu.....

åh nej jag har inte ätit choklad, fast jag e jävligt sugen....

• blivande fru J

låt bli chokladen! Sysselsätt fingrarna med någonting typ sticka eller lägg pussel, då blir man mindre sugen på att ha något ätbart i händerna!

• Ellte

Ja jag åt ju yoghurt med branflakes och solrosfrön :D

• smultronet

blivande fru J!
    jag ska låta bli chokladen, orkar ändå inte gå ut nu.mår dåligt,
    fast det är inte utav att jag inte äter choklad jag mår dåligt utan pga andra saker , som gör så jag blir sugen på choklad.

Ellte

vart bor du? jag tränar på itrim i v-ås.
    ska du äta frukost och pulver nu i en vecka eller får du äta lunch middag och så med?
    är det bara med pulver du gått ner 22kg?

• Ellte

Jasså? Går du på ITrim? Det är ju FANTASTISKT bra! Då "får" du ju äta choklad också ;) Har du provat chokladbarsen? OM du inte går på viktminskningskursen boka genast in dig! Det är HUR motiverande som helst och dessutom får du någon att gå till när chokladsugen sätter in. Jag går Mölndal...

Jag ska äta halv frukost + tre pulvermål i fyra dagar, sedan hel frukost + tre pulvermål i tre dagar. Efter det ska jag äta frukost och lunch + tre mål tills jag nått min målvikt.

Och du...Det är JUST när man mår dåligt och inte ORKAR som man ska pallra sig iväg och gå ut eller ännu hellre...ta dig till Itrim och gå ett pass! Jag har måååånga gånger TVINGAT mig själv att gå dit och träna...senast igårkväll när jag tyckte att jag egentligen inte hade tid...Man mår SÅ mycket bättre och är SÅ stolt över sig själv efteråt! Jag lovar!

Kram Linda

• Ellte

Just ja...nej det är inte på pulverkuren jag gått ner 22 kilo... Det är först VV, sedan egen kamp, sedan Itrim "mix" och nu, som sagt, ren kur sedan nyår.

• smultronet

Ellte!

Ja jag går på itrim, i bland mer i bland mindre, har skrivit tidigare när jag väl kommit dit och tränat känns det jättebra efteråt, i bland har jag dom här dagarna när allt verkligen e skit. då borde man gå i väg, men gör det inte.
    nej jag har inte provat chokladbarsen, provade förut någon bars när jag gick på pulver, det smaka verkligen inge gott.
    nej jag går inte på viktminskningskursen, har inte råd med det nu.
    på hur länge har du gått ner dina 22kg? hur lång e du och vad vill du väga?

kram

• Ellte

Det har tagit LÅNG tid! Jag har gått ner 16 av dem sedan i september...resterande var på väldigt lång tid.

Jag är ca 170 och vet inte ännu vad jag VILL väga men det ITrim rekommenderar är 74 kilo :) Jag skulle tippa på att jag är nöjd vid 70 men som sagt, vi får se! Man blir så lätt "blind" vad gäller en själv...särskilt om man är van att vara tjock är det nog svårt att lära sig att SE att man inte ÄR det :)

Synd att du inte har råd med viktkursen, den är verkligen suvve! Hoppas att du snart börjar plugga eller jobba så att du får de extra 250 kronorna i månaden :)

• smultronet

Jag trodde att viktkursen kostade 550kr men har då hört fel antar jag.
    Fast det känns ändå som jag vill klara det på egen hand, och dom som hjälper mig här förstås 

nu efter gröten, åt jag lite naturgodis jättegott var det.
    Åt det även i bland förut då jag gick ner.
    så det känns okej.

jag kom att tänka på att min bakdel står ut, tänkte om det var pga den man var mindre på längden
    och sen när den försvinner så blir det den rätta längden eller

för om jag e 159cm-1,60cm vill jag väga 52kg tror jag
    annars om jag e 165cm vill jag väga 55kg.

i morse vägde jag 94,9kg

• blivande fru J

bara 40 kg att gå ner då :)
    Jag tror att du klarar det bara du bestämmer dig! Nu SKA jag gå ner i vikt innan jag försör min egen hälsa och innan jag går upp ännu mer.

Större än du är nu får du inte bli smultronet. Diabets, hjärtochkärlsjukdomar mm är inte kul att dras med.. You go girl

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.