• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Gloriousgirl!

Nej tror inte att det är så många som mår bra med valkar på magen faktiskt.

Jag mådde superbra när jag vägde 65kg, jag var aldrig svartsjuk, kunde köpa kläder jag ville ha, kunde följa med på nöjen, mådde hur bra som helst. och kunde ha ett bra sexliv.

Nu mår jag verkligen inte bra, men nu e jag på, och det har gått bra i går och i dag än så länge

Nej jag har inte gått gymnasiet,
    Och jag ska börja plugga tll hösten.
    jag vill plugga på komvux.

Konstigt att man inte är sig själv längre när man varit instängd i 2 år, inte träffat folk så mkt m.m.

Jag ska börja plugga barn och fritid, men måste nog plugga grundskolan först och kanske gymasiet, ska höra mig för mer.

• blivande fru J

smultronet: har du inte gått grundskolan? Det måste du väl ha gjort eftersom vi har skolplikt i sverige och du bara ör 22? Du kanske menar att du måste läsa upp matte, svenska eller engelska för att få börja på ett nationellt program? BF kräver inte särskilt höga betyg. Inte på mitt gymnasium i alla fall.
    varför väntas till hösten med studierna? Vet du vad du vill läsa så kan du ju lika gärna börja nu och komma ut och träffa lite folk

• Kickii

Vad jag vet så är det bara låg, mellan och haögstadium som är obligatoriska i skolvärden!
    Så tyvärr kan man lätt hoppa över gymansiet om man inte har lust just då, vilket nästan alla som gjort ångrar senare i livet.
    Dagens samhälle kräver ju att man är högutbildad å inte ens då kan man få jobb! Tyvärr!

• bellis

Jag tycker det låter som du har kommit lite igång nu! Härligt!!

Och jag tycker det låter jättespännande att du ska börja plugga! Tyvärr är det ju kanske lite svårt för dig att komma in på Komvux redan nu, men som du säger -till hösten ska ju inte vara några problem! Och du, Komvux är TILL FÖR personer som du, dvs som inte har läst på gymnasiet! De brukar ha nån slags "uppläsningsvariant" också, ifall du inte har tillräckliga betyg från grundskolan. Jag antar att det är individuellt anpassat och att man kanske tar första terminen till det. Sen börjar man läsa det man vill läsa! Kul att du vet vad du vill göra! *kram*

Men vet du? Har du kollat de där broschyrerna som kommit nu med posten, från medborgarskolan och ABF och så, med en hel massa kurser i? Du kan ju kolla om det inte finns något ROLIGT som du vill göra nu under våren där i? Så har du något skoj att syssla med typ en gång i veckan eller så. Det brukar ju finnas allt från nybörjarspråk och mode-sömnad till scrapbooking och silversmide och målarkurser!

(Jag gillar fiberhavregrynsgröt, fast jag skulla börja grina om jag åt det mer än till frukost varje dag! ;) )

(Och TÄNK förresten, vad med pengar du sparar på att inte köpa choklad!!!! :-O )

Kram och lycka till!

• smultronet

blivande fru J!

jag har inte gått färdigt högstadiet hoppade av sista terminen.
    Jag vill vänta tills hösten så jag hinner gå ner lite och kan ha mer kläder på mig.

• Nightingale

Njaej, jag vet inte om det är rätt teknik! Börja läs NU!! och gå ner under tiden, det är lättare om man aktiverar sig i livet!!!

• Kickii

Jag måste hålla med nightingale om detta det är jätte svårt att gå ner när man sitter hemma!
    Kom igen nu smultronet du kan båda å de finns fina kläder även i din storlek som du kan köpa och krympa ur under din komvux tid!
    De klarar du!

"För bara IDAG är jag bra!" kom i håg de!

Kram

• bellis

Måste bara säga..

på Komvux vimlar det av långa och korta och fula och tjocka och tandlösa och vimmelkantiga och mormorsgamla och mammagamla och lustiga gubbar och chilenska madonnor ;) Jag FÖRSTÅR att du känner dig väldigt obekväm i din nuvarande kostym, men jag lovar dig att det inte är en miljö (till skillnad från vanliga gymnasiet) där någon bryr sig/ser det. FAKTISKT.

Alla är där av en ANLEDNING, de vill lära sig saker. Inte som på gymnasiet, man är där.....tja.. för att man tydligen måste.. du fattar. Man har inte TID att titta snett på andra, oavsett kläder, utseende, tal, fula kläder eller what so ever.

Och Nightingale - jag är ytterst tveksam till att man kan hoppa in på Komvux så här långt in i en termin. Men visst, självklart ska man se till att aktivera sig!

• Cybermamman

Min mamma hon säger så många bra saker tex har hon alltid sagt så här till mig: Om man _verkligen_ vill så kan man till och med tända eld på snö.

• smultronet

Det är väldigt svårt att hitta kläder i min storlek, speciellt byxor.

Är det nån som vet om man kryper när man går upp i vikt? jag fick för mig att jag var 1,65cm men nu när vi hållde på att sätta upp grejer i lägenheten, sa jag till min sambo att mäta mig, då var jag bara 1,59cm hmm.

Cybermamman*

Bra sagt utav din mamma

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.