• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

brudimaj!

Det är inte min sambo som säger att nu ska vi köpa choklad, utan det e oftas jag eller båda, aldrig han.
    Och oftas är det på helgen.
    --------------------------------------------

I går vart det tok, jag skrev ju att jag vart sugen på choklad, och åt ett päron i stället, kände mig duktig,

senare på kvällen, vart jag helt skakig i kroppen, jag var tvungen att ha choklad, jag köpte en liten cloetta, efter 3bitar känndes det jättebra. och jag stoppade dom sista biarna i min älsklings mun, han körde bil.
    köpte också en marabou 200g, sammtidigt, det var så jobbigt att känna så där i kroppen, jag vart ju av med det innan jul, men kom tillbaka igen efter.
    (bara för att man åt choklad under julen)
    Sen blev det mcdonalds,
    *ja jag vet vad vissa tänker här*
    men det blev så, visst sen ångrade man sig efteråt.
    Jag längtar tills jag blir av med det där choklad suget.

I dag har jag promenerat, och ska snart äta en sallad, och ska dricka vatten till det.

i kväll ska jag på 20årsfest, men jag ska inte äta så mkt. (och det känns jobbit att gå dit när man inte har nå kläder) men det e en i släkten) så man vill ju gärna fira honom.

snälla jag vill inte att nån skriver hur dumt det var att jag åt mcdonals i går. ville bara berätta hur jobbigt det är när suget sätts in, och då menar jag chokladen,
    mcdonalsen blev det, för jag var inte sugen på gröt, som vi annars brukar äta som middag/kvällsmat.

Det känns bra att varit ute och promenerat.

• brudimaj

Hej!

Va bra att du varit ute redan, jag har inte kommit ut än. Sov länge va uppe 06.00 igår och städade, bakade, promenad-ja, tvätttade osv, + storhandla! Hela dan full fart, så ja va så trött idag

Sorry, jag läste lite slarvigt om att det va din sambo som ville ha godiset, så va det ju inte!
    Kan ni inte bestämma att den ena är den starka i affären. Om en frågar efter godis så måste den andra va stark och säga nej, så får ni gå fort förbi. Det är bara att gå förbi!! Ångrar ni er båda när ni är på väg hem och VET att ni inte kommer klara er utan choklad, så gå då tillbaka -men det ska vara lite jobbit att få godiset med sej hem

En fråga: Varför köpte du/ ni en större choklad me´? Du vet ju att det hade räckt med den lilla, eller....? Funkar det inte om du bara köper en dricka istället när skaket sätter in?

Jag har full förståelse och vill absulot inte dömma dej, bara så du vet och inte tar illa upp. Jag tycker bara det är så intressant hur man tänker.

Hemskt ledsen.......men McDonald IGEN????? Skrev du inte att du inte va så jätteförtjust i det att det fanns bättre? Åk en omväg och ta inte första bästa...du kommer ju känna dej mycket nöjdare efteråt, jag måste få fråga, finns det inget annat att handla hem där ni bor, var av det..?
    Du som e hemma, kan du inte planera maten som jag
    Ha färdiga vvlådor i frysen, det är väl bättre än hamburgare, kanske dyrare, men det är det värt!!!!! Jag ska äta en nu....

Ps//Innan du går på fetsen ät lite bra mat så du inte kommer dit vrålhungrig och bara måste äta allt gott och säkert inte jättenyttigt som finns på fester.

Sorry för mitt lnte inte så snälla ovan bara blev så....

• Ellte

Jag fattar faktiskt inte vad du är ute efter smultronet. Det är så många som försöker stödja dig och hjälpa dig...som lägger TID på att stötta dig...men när du inte vill själv så känns det faktiskt som SKIT SAMMA! Vad är det du vill? Ska vi skriva hur SYND det är om dig som har ätit en massa choklad och skräpmat IGEN?

Kom tillbaka när du har bestämt dig för att göra nåt åt din vikt och slösa inte med andras tid och medkänsla när du själv inte orkar lyfta ett jäkla finger!

• smultronet

brudimaj!
    Det var jag som sprang in i affären i går, lite snabbt, jag tänkte då att under bilfärden hem skulle jag äta cloettan och sen den stora hemma, men det känndes onödigt att ha köpt den stora eftersom det räckte med den lilla.
    Nej inget funkar förutom choklad tror jag, har bara köpt choklad, när suget sätts in.
    Nej jag är inte så jätteförtjust i mcdonalds, men det kändes bättre en gröt just då.
    Jo jag brukar planera i bland.
    maten här hemma, men i går blev det kaos i huvudet

Ja, jag ska nog äta lite innan, tack för tippset.

Hoppas du får en bra helg. kram.
    ------------------------------------

Ellte!

Jag är väl inte ute efter något speciellt, när jag startade den här tråden var jag så fruktansvärt ledsen, eftersom jag var/är så tjock, att jag aldrig kan ha kul, aldrig följa med på nåt kul, inte så bra för vårat förhållande,
    jag har mått skitdåligt, på senaste, har gått upp 30kg plus mer på mindre än ett år, inget jobb, det bara krånglas på arbetsförmedlingen, ingen kontakt med min pappa, har det jobbigt med mamma, har ingen annan i släkten jag kan prata med,
    bara min sambo, är så ledsen att jag blivit så tjock, har nästan aldrig sex, pga, att jag e tjock,
    Jag vet att jag ska strunta i godiset/maten, men det e inte så lätt, när man e beroende, så att man tillomed börjar skaka i kroppen(fingrarna) sen går man hemma nästan hela dagarna. träffar sällan några människor,

TROR DU INTE JAG VILL GÅ NER I VIKT????

Jo det vill jag., men det e så SVÅRT.

• brudimaj

Håller med Ellte lite tyvärr, smultronet.
    Ena stunden är du duktig för att nästa bara äta vad som.

Du måste anstränga dej mera..Du är inte riktigt mogen för att ta tag i problemnet, vill så gärna äta det goda samtidigt som du vill bli smalare.
    Men -hör och häpnad, det GÅR inte ihop! Man kan inte äta, synda och ibland promender av sej för att sen synda...Du måste gå in för att kämta mer.

Ta en dag i taget!
    Tänk: IDAG ska jag vara duktig. Imorgon är en helt annan dag. Sen när den andra dagen kommer tänker du - igen; "IDAG ska jag vara duktig igen! så får vi se imorron".
    När det närmar sej helgen tänk då att snart e re helg. "Jag spar mej en eller två dar till. På fredag kväll direkt efter maten då ska jag äta:.." vad det nu kan vara!

Jag va inte heller mottaglig för nån vecka, sen men nu känns det som om det går Jätteglad för det.

Kan du hålla dej en vecka och äta bra och motionera så LOVAR jag att du ser skillnad!

Jag lovar också tjata vidare och slänga ut dumma frågor för att sporra dej, även i framtiden

• Ellte

JO JAG TROR ATT DU VILL GÅ NER I VIKT OCH JAG VET ATT DET ÄR SVÅRT!!! Jag har själv börjat resan med nära 30 kilos övervikt...och samma inställning som du! OCH DET FUNKAR INTE!!! Du MÅSTE bestämma dig! Du MÅSTE vara motiverad nog att rida ut abstinensstormarna! Det är ENDA sättet! Du kommer inte BLI AV MED chokladsuget utan att sluta äta choklad. Det ÄR inte svårare än så... Sorry! Men det KOMMER försvinna...och det KOMMER bli lättare...bara du FÖRSÖKER! Det gör du inte nu och då är det väldigt svårt att stötta! Och att stötta ÄR inte att hålla med...faktiskt...inte när man ser nån bryta ner sig själv!

Livet är inte lätt, det finns som jag skrev igår ALLTID saker att skylla på. Jag fattar att du har det jobbigt och jag känner igen mig i mycket av det du skriver...men det har ju egentligen inget med ätandet att göra eller hur? Det är bara en dålig vana att tröstäta och dåliga vanor är till för att brytas!

Förresten ÄR du inte beroende av just choklad...det är isåfall sockerberoende (kolhydratsberoende) du har. Det är skitjobbigt men det är definitivt INTE omöjligt att bli av med. Ditt chokladberoende är inte fysiskt, det sitter i hjärnan... Men NÄR du börjar skaka...gå då istället ut på en promenad...eller städa...eller gå och lägg dig eller ät en frukt (joho, det innehåller också socker). Det hjälper inte för det idiotiska psykiska suget vi är många som lider av men du är iallafall inte i fysiskt behov.

Jag VET att det är jobbigt att lyssna på mig men faktiskt så har jag rätt!

• vixen not a tramp

smultronet
    Man kan ha skoj och träffa folk även om man är överviktig. Skärp dig nu och lyssna på Elltes kloka ord. Ha en bra helg utan fett och socker så kommer det kännas sååå bra på måndag!

• smultronet

Jag vill ju gå ner i vikt.
    Jag har klarat ut av det, ja 3kg då innan jul, på att äta bra mat, och motionera, och nån gång i bland äta gott.(och då har det varit typ naturgodis)
    Ja nu efter en stund efter jag ätit mat, börjar det sakta kännas nåt i magen, (chokladsug) jag vill ju inte ha det här chokladsuget, hatar det. det e ju det som gör så att jag inte kan hålla mig i från chokladen.

egentligen hatar jag allt med massa socker i, för att det e det som förstört min fina krop jag hade fått för 2år sen. var verkligen snygg, och nu ser den fy fan ut.

Jag vill gå ner.
    Men så kommer det middagar och kalas. fest m.m.
    vill ju inte äta massa tårta eller någon tårta alls, men vill inte heller hålla på att förklara mig hos vissa.
    och jag brukart inte gå heller, men på vissa fester osv, känns det sm jag vill gå pga, nån i släkten.

Jag tänker och ska gå ner minst 20kg innan juni, för den här sommaren ska inte bli skit och massa tårar.........

• smultronet

Mia.Maria!
    Jo visst kan man gå på fest, och visst ska jag det, fast bara pga, det e en i släkten som jag tycker om.
    Visst jag går ju i mina träningsbyxor, istället som förr i tiden ett par snygga byxor, det känns jobbigt, men jag går.

Ellte! jag lyssnar på det du skriver, tack för att du tar dig tid och skriver till mig.//kram

• ia´s

Håller till 100% med Ellte...

Dina 20 kg innan sommaren...tja..ledsen å säga det, men de kan du glömma om du fortsätter på detta sätt..
    "jag blev så sugen på choklad, så jag var TVUNGEN och köpa!

Man är ALDRIG tvungen att köpa något....
    Det är BARA DU som kan bestämma att INTE köpa!!!!!

Till sommar är det ca 17 veckor...
    Du ska alltså förlora 20 kg på dessa 17 veckor???
    Hur ska du klara de "om du MÅSTE köpa choklad"????????????

Det här med att inte känna för att gå på kalas...känner igen detta.
    Man vill INTE för att man inte vågar äta som man brukar...(för många är det såhär tyvärr)
    Man äter såååå lite, för att inte människor ska tro dåligt om en...
    Sen när man kommer hem...japp...då äter man för att man fortfarande är hungrig.

Tyvärr vet jag människor som gör så här...så tror inte att jag bara hittar på detta....

Sätt dig ner och diskutera allt med din sambo...dvs inköpen av maten, godiset mm mm
    - Gör veckomatsedel
    - köpa BARA det som står på inköpslistan
    - ut och gå MINST 1 timme/dag
    - drick vatten till alla måltider + när du är törstig samt sugen på något

Bestäm att ni BÅDA ska hjälpas åt....att ni BÅDA ska ut och gå...frisk luft skadar aldrig

Å du Smultronet...kom ihåg...17 veckor kvar ca!!!!!

Som andra redan skrivit.....jag skriver INTE detta för att vara elak...utan för att få dig att tänka!!!!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.