• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • brudimaj

Har tyvärr hört av min man (som läser allt om Gi) att det inte är bra med nån McDonalds alls! Dom friterar tydligen i ett "dåligt fett" sånt som Mcfisk och chicken.
    Sallad är nog det enda man ska äta där om man ska vara nyttig! Trist!
    Bra att du inte köpte choklad. Köper du riktig choklad med hög kakaohalt eller vanlig Marabou -typ?

• Ellte

Jag tror ändå att fisken och kycklingen är det bästa på menyn (OBS! Det betyder INTE att det är bra mat!)... Deras chicken caesarsallad innehåller t.ex mer kalorier än en bigmac om jag inte minns fel... Ta ett äpple nästa gång istället ;)

• blivande fru J

jag har fått ett fantastiskt friskbesked idag och min sambo har fått ett hemligt glatt besked på jobbet som gör att han vill fira idag. Gå ut och äta på någon mysig restaurang mm. Jag är så glad så jag känner att jag vill göra det för hans och min skull. Vi motionerar väldigt flitigt båda två numera och äter sunt. Blev inte alls onyttigt igår. Gjorde klyftpotatis utan fett och åt till en köttbit utan fettkant och en massa sallad. mineralvatten till.

• smultronet

brudimaj! Deras sallad är jätteäckling, sen var det ostbitar i, och dressingen smakade ostflott, inte alls gott. så när man äter nån gång på mcdonalds så tycker jag att macfish smakar bäst, förutom macchiken men tror att den är fetare.
    Det är Marabous choklad, som jag tycker e så gooood, mörk choklad gillar jag inte alls...

Ellte!
    okej, jo har med hört att salladen inte ska vara nyttig, och den smakar inte bra, provade förut då den precis hade kommit ut.
    Ja får ta ett äpple nästa gång

• smultronet

blivande fru J!

Va kul
    Gå ut och ät med er

• smultronet

jätteäckling=äcklig..

• brudimaj

okej, äter sällan på McDonalds numera Tar bara McFeast i såfall, det är favoriten och hoppas på att det är mycket sallad på den ibland är der det!

Men det finns ju ljus choklad med hög kakaohalt, va?! Det är nog bättre än Marabooo. Kolla på godishyllan där brukar det ju finnas högre kakaohaltig choklad...nä, jag ska inte sitta och tala om hur du ska ändra dina vanor, jag är ju usel själv, men just nu är jag ju sjuuuk och då får man....

När vi ska ut och åka, tex för att handla eller kolla till landstället och vet att det kommer vara runt lunchtid eller så, så brukar vi ha med varsit äpple faktiskt, då kan man klara bilresan hem utan att behöva stanna till och handla med sej! Det är ett bra tips från Ellte

• Ananas

Brudimaj!

Du kan gå in på McD hemsida och kolla energiinnehållet i deras mat. Tyvärr är McFeast en av de värre då deras dressing på den är riktigt otrevlig ur nyttighetssynpunkt. Har ni möjlighet kan ni istället gå till Max då ni är snabbmatssugna. De har några nyckelhålsmärkta saker m ren kycklingfile (inte friterad eller panerad) och mager dressing. Det hamburgerbrödet är också lite grövre (inte så mycket men ändå) än vanligt.

Salladerna är inte så tokiga egentligen om man låter bli dressingen.

• Ellte

...och krutongerna, baconet och osten :D

• brudimaj

ja, jag vet...som sagt det är väldigt sällan det blit Mc numera
    Tog sallad nångång där, den va full av vatten och dåliga och ofräscha grönsaker i. Det gör jag aldrig mer. Dressingen va jätteäcklig kommer jag ihåg! Morötterna va ok.
    A, min man sa att det är ok att äta på Max istället...Ser fram mot den dagen, det lär dröja eftersom vi inte har det runt hörnet där vi brukar åka...Vi gör egna hamburgare hemma

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.