• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • brudimaj

Men 20 kilo till juni, det är ju bara några månader..
    Är det det realistiska eller dröm -målet?
    Kan säga att även jag kan känna sug efter nåt när man ätit.
    Jag vill nästan aldrig ha choklad eller godis efter maten och känner inte nåt sug efter desserter efter en god midda. Jag brukar bli sugen på en ...hur konstigt det än låter, en grönsak! Inte alltid men ofta.(bara en parentes)

Hoppas du har kul på bjudningen iallafall. Ta en liten bit och nöj dej med det om det går, typ tårta tänkte jag....Många ser kanske att du behöver gå ner i vikt så ta vara på tillfället och visa dom att du försöker genom att inte ta stora portioner eller massa tårta osv..

Ha det kul iallafall!
    Stor HEJA kram nu, skriv och berätta hur Duktig Du va -inget annat vill vi höra här inne

• Kickii

Heje!

Har nu läst hela tråder och måste säga att jag håller med Ellte! Kloka ord.

Själv går jag på en pulverdiet vilket går fint men jag är ju hela tiden sugen och längtar efter mat. Men jag äter inte för jag har bestämt mig för att "BARA IDAG" ska jag äta så! Å har nu gjort i lite mer än 2 veckor!

Just nu ligger jag hemma med feber å massa ont i halsen å skulle kunna mörda för lite varm å go soppa! Men tyvärr så går de inte idag.

Hoppas du kan få ut något bra av detta! Njut av att du är frisk å ska på kalas! ;)
    Det är ju super roligt å var stolt för att du har bestämt dig! Dua ska inte skämmas för att du tagit tag i ditt liv och din hälsa! Tänk på de!

Om de är folk som tjatar emot så be dem om att hjälpa dig istället. Då kan de inte med att säga emot!
    De som tjatar är ofta dem som har egna komplex!

LYCKA TILL Å bara DU kan!
    Kram

• annaglitter

Gå med i viktväktarna! Det är mitt råd, då får du stöd och bannor om det behövs. Dessutom klarar du att gå ner 20 kilo då, om du SKÄRPER DIG. Men jag är övertygad om att det går. Så ta dig i kragen och knalla dit!

• smultronet

brudimaj!
    20kg är vad jag kan gå ner om jag är duktig och rör på mig mkt. mitt mål är 41kg, tidigare var 45kg,
    men 3kg gick jag ner för ett tag sen.

Jag har sminkat upp mig och gjort mig fin i håret,
    det har jag inte gjort på evigheter.
    känns som förr i tiden.
    Jag tycker att jag ser bra ut nu med,
    men kommer ju knappt i några kläder.
    måst ju gå ner pga, min hälsa och att må bra och känna mig snygg, kunna ha lite mer kläder.
    Förut älskade jag att köpa kläder.

Jag är jättetacksam för alla bra och kloka ord ni skriver till mig.

TREVLIG HELG!

Hörs på måndag!

• Mrs. Simon

Jag maste saga att jag ar imponerad av WW. Min man har gatt med och tappar 1-1 1/2 kg i veckan och ater bra mat och far aldrig "sug" for man fyller pa med bra mat och frukt hela tiden. Tycker WW verkar vara ngt for dig man har kanske lite mmer press pa sig da...

• annaglitter

Gå in och kolla på "brudgum och viktminsknings"-tråden

• Juliette

Ställde frågan i en annan tråd men jag vill ändå fråga här med
    Vet nån hur det blir med huden när man går ner i vikt snabbt?
    Om den inte hinner med att dra ihop sig, kommer den då att göra det sen?

Nån som vet?

• vixen not a tramp

Jag har svarat i din första tråd!

• Juliette

MiaMaria: Ja jag såg de, tack=)

• smultronet

I morgon

I morgon den 7 februari, då börjar jag verkligen och då menar jag VERKLIGEN mitt nya liv

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.