• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • ia´s

Smultronet..

Om du varit arbetslös i ca 2 år, konstigt då att inte amv gett dig praktik i 8 veckor el mer under denna tid.
    Har du frågat ang praktik???
    Hur ofta har du kontakt med AMV????
    GÅ ner till AMV och be dom kolla upp ang praktik el annat...tex studier osv.
    Visa Dig aktiv......
    Jobben ramlar inte direkt på Dig ....eller hur...

Lycka till..

• Georgina

åh ellte, det där var ett nytt sätt att tänka (för mig). Annars brukar jag tänka "BARA IDAG" (varja dag :) )när det gäller att äta onyttigt, men inte med det omvända. Att äta nyttigt och motionera ser jag som: "det ska jag göra imorgon och alla framtida dagar". Inte konstigt att det blir svårare då...

• Ellte

Georgina :D Känns igen! Och tänk att det går mycket lättare när man INSER sina "dumheter" :)

• smultronet

ia´s!

Som så många andra än mig vet att amv strular och krånglar hela tiden.
    Självklart har jag frågat om praktik, då har jag fåt till svar *det finns inga ställen man kan få praktik på* även när jag hade skrivit en hel lista på praktikställen.
    Det e olika jag har fått bytt till ny handlägare eftersom jag inte har varit nöjd med en jag har haft.
    men det har inte varit så ofta jag har har träffat min gamla handlägare.
    Vi hade en handlinsplan och där stog det att senast ett datum skulle jag ha kommit ut på praktik, men inte blev det nåt utav med det..
    och jag har varit aktiv.
    Jag har funderingar att börja plugga.

• blivande fru J

plugga kan ju vara en bra idé om du vet vad du vill läsa. jag har börjat motionera mer sen jag började på universitetet eftersom alla mina klasskamrater tränar dagligen och jag vill gärna vara i samma fina form som dem.

• smultronet

åhhhhh...vad jag vart sugen på choklad
    varför blir det sånna sug för????

Men jag tog ett päron här hemma och åt i stället..

Så nu äter jag ett päron..

visst e jag duktig

• ia´s

Smultronet..
    Ring till kontorschefen på din arbetsförmedling.
    Risken finns att Du kommer att bli utförsäkrad om inget händer.
    När har du tid hos din handläggare nästa gång???
    Man har rätt till 8 veckors praktik!!!
    Detta för att pröva på annat jobb osv.
    Stå på Dig!!

• Ellte

smultronet :D Jätteduktig! Om du gör så JÄMT så kommer suget försvinna! Hur har det gått med promenixen?

• smultronet

ia´s!

Jag har tid på måndag, och ska då träffa en ny handläggare, hoppas denna person är mkt mer hjälpsamare.
    Ska ta upp om praktik, vill verkligen komma ut och göra nåt nu..

Ellte!

Ja jag hoppas att det försvinner så småningom,
    ja jag gick i 20min, inte så mkt men jag gick i varjefall
    jag passade på att promenera medans jag tvättade och hade en tvättmaskin på..

• brudimaj

När jag suktar i butiken efter nåt godis, med råddjursögon och gosar på hans arm viker han inte en tumm!! "Nej, är nej. Inget godis idag, det är inte helg. Du kan ta en frukt!" Inte alltid så kul att höra men det är bra! Synd bara att jag aldrig kan "ge igen" - han är sååååduktig

Taskigt av din man att säga att ni ska handla choklad! Köp en minder bit att dela på då? Kanske ..det finns ju 5 för 20:- eller vad det är. Dajm och Japp och sånt! Om ni bara köper varsin sån bit. ÄVEN OM DET ÄR DYRARE! Mer än så behöver ni inte äta, kosta vad det kostar vill!! Gå inte på lockerbjudanden i affärerena när det gäller godis och likanande säger jag bara, jag har slutat med det och handlar bara det jag ska ha oavset pris.

Bra ide´ är som Ellte skriver börja IDAG eller NU med en promenad eller så, och så är imorron imorron liksom. Det är lättare med korta mål. När dom är uppnådda kan man förlänga ett tag till.
    Du ska INTE börja efter helgen!

och Smulrotnet, tänk va bra att du lyfte och bar en massa i flytten, men alla dom kalorierna du förbrännde åt du ju upp igen......Jag har full förståelse hur svårt det kan vara när man är mitt i nåt och så tänka på att bara du är "envis" och måste äta nyttigt. Varken kul eller underlättande i stressen under flytten
    Då skulle jag också tänka att det är OK!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.