• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • smultronet

Hej brudimaj!

Det e inte så att jag bara mååååste ha choklad,
    och då måste ha den nyttigare, för att vara nyttigare, men tack endå

Jag och min sambo har nu bestämmt att vi ska ha våran ätardag på onsdagar,
    för vi hade våran i går,
    vi delade på en marabouchoklad,
    annars åt vi nyttig och bra mat.

Förut när jag har varit duktig och sen sagt att nu ska det vara en ätardag så äter jag tex, choklad,
    sen blir man sugen dagen efter sen säger man för sig själv nu e det helg, bara en choklad till osv,
    men nu håller jag i hårt att det ska bara vara på onsdagar,
    och om jag inte vill ha nån onsdag så äter jag inte då.

Än så länge har jag inte kännt något sug efter choklad, och tänker inte göra det heller (hoppas jag)
    fast jag får ju äta på onsdag, så då kommer jag vara duktig

• smultronet

Ellte!

Hur mycket har du gått ner med pulvret nu då?

• blivande fru J

fantastisk måltid igår blev det.. men nu är det vardag och strängt igen. Blir pasta med broccoli ikväll. får se om sambon kan tnkas äta det...

• smultronet

blivande fru J!

Vad åt ni för gott i går då?

• blivande fru J

jag åt vegetariska ricottafyllda canneloni med tomatsås och min sambo pasta med oxfilé, kantareller och annat gott. Vi delade på en halv flaska vin och han åt chokladmoussetårta till efterrätt och jag lite fruktsorbet. otroligt gott och värt det, även om vi får hålla igen nu. Min sambo hade fått igenom ett patent vilket ger bra klirr i kassan, värt att fira. och jag är ju frisk

• Ellte

smultronet: Nu har jag inte vägt mig sedan i söndags så förhoppningsvis är det nåt kilo till...men fram till dess hade jag gått ner 5,9 kilo och är nu lycklig att väga under 80 kilo ;)

• Gruvstad

Hej smultronet!
    Jag har verkligen förståelse för din situation, jag sitter lite i samma båt. Bröllopet äger rum sista Juli och jag har tio kilo som jag vill gå ner. Jag har redan gått ner tio men det var ett bra tag sedan, jag har liksom stannat upp i viktminskningen och att jag inte hinner träna underlättar inte precis.
    Jag har också varit deppig och arbetslös och då är det svårt. Jag började träna och när jag väl hade kommit igång med det så ville jag inte äta lika mycket som annars. Jag började också räkna points med viktväktarna, man kan köpa hem CD-rom så man slipper gå dit.
    Just nu har jag ingen motivation vilket är jobbigt i sig, man tycker ju att det inte borde vara så svårt att motivera sig när man ska gifta sig...
    Mitt råd till dig är att försöka komma ut och gå 60 min varje dag, ta med dig musik och sätt igång. Jag vet att det känns tufft men jag tror att du kommer att må bättre både i kropp och själ.
    Lycka till!

• tvillingsjäl

ett tips till alla som står still med vikten...kroppen vänjer sig om man kör samma träning hela tiden i samma tempo, samma sträcka osv...och eftersom den gör det så förbrukar man inte längre lika mycket energi...det man då måste göra är att antingen öka intensiteten dvs kanske börja jogga eller att helt enklet träna längre! Då brukar det komma igång igen...kroppen är allt bra finurlig! =)

• Gloriousgirl

Hej,

Smultronet, hur går det för dig? Vart bor du egentligen? Har du vänner om kring dig?

Jag kan mycket väl sätta mig in i din situation, vägde som mest(vad jag vet) 104kg, lyckades gå ner till 97 ganska snabbt och har legat där ett bra tag nu. Numera äter jag Cambridge vilket tycks fungera bra.

Jag kan säga att även jag är arbetslös, men detta innebär inte sysslolös...något att tänka på. Man får helt enkelt ta en dag i taget, inse att man har problem och vara vuxen nog att ta tag i det. Ingen annan kommer ge dig styrkan, andra kan bara underlätta för dig.

Måste fråga också, har din sambo viktproblem eller är han smal? För jag kan tycka att det är elakt av honom att dela en chokladkaka med dig (om) han vet om att du vill gå ner i vikt. Se till att ni två äter samma mat och att ni myser ihop genom att gå på sköna promenader och njuter av varandra och inte massa mat. Ser du på TV kan det vara bra att dricka en kopp te för att ha något...

Har du några speciella intressen? Vad söker du för jobb? Är lite nyfiken...:)

• annaglitter

Min sambo ska gå ner drygt 20 kilo. Vi har inställningen att han inte ska sluta leva bara för att vi är med i viktväktarna. Vilket innebär BRA mat i veckorna och vin och annat smaskens på helgerna. "Det är inte festerna man blir fet av det är vardagen" som en kompis brukar säga. Ät sunt OCH gott enligt viktvärktarna i veckorna och sen parta till det på helgen. Min sambo går ner 0.5-1.0 kilo i veckan och det är han nöjd med. Men det är alltid lättare om man rör på sig lite. Orkar du inte springa till gymmet ta en promenad då och då, kanske varannan dag eller varje dag. Jag är så stolt att min sambo har klarat att gå ner 6 kilo på 3 månader hittills (2 guldstjärnor på VV).
    Lycka till smultronet!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.