• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • blivande fru J

Smultronet: du måste börja i vardagen och se till att vända den negativa trenden, att inte öka mer i vikt är ditt primära mål, sen kan du sträva nedåt. Välj en affär längre bort än den vanliga och promenera dit istället, se din arbetslöshet som en jättechans att gå ut och röra dig, ge dig dator- och tv-förbud fram till en viss tid. då finns inte lika mkt att göra hemma, ta den tiden och gå ut, gå på gympa eller gum på dagtid, då är färre där än på kvällen och du får mer frisk luft och ljus. Dåligt väder är inget att skylla på såvida det inte är orkan eller tsunami, köp ordentliga regnkläder så kan du gå hur långt som helst. Styr upp ditt liv innan det är för sent och du kommer att få följdsjukdomar och sociala handikapp

• Mrs. Robinson

Mrs:

Kom ner fran dina hoga hastar. Jag minns nar du hangde pa South Beach traden i veckovis och behovde peppning och stod.

Uppenbarligen vet Smultronet hur man gor for att ga ner i vikt, men verkar ha fastnat i en ond cirkel.

• shabbichic

Hej alla Viktisar!
    Jag kämpar på med Viktklubben där jag äter 1350 kcal/dag...
    Fick på mig ett par Replay-jeans i 31-tum, som jag "optimist-köpte" innan jul, i dag. Jippi!

Här kommer som utlovat dagens meny :
    TISDAG 18/1:
    FRUKOST:
    1 port Chokladfrukost: (319 kcal)
    2 dl lättmjölk
    1 tsk kakaopulver
    1 tsk socker
    2 msk keso
    0,3 st mango
    1 skiva fullkornsbröd

LUNCH:
    2 st Hemmagjorda nötfärsbiffar (85 kcal)
    0,5 dl brunsås på pulver med mjölk & vatten (28 kcal)
    1 st morot (25 kcal)
    100 gram broccoli (29 kcal)
    1 dl makaroner, okokta, (217 kcal)

MELLIS:
    1 päron (59 kcal)

MIDDAG:
    1 portion Korv Stroganoff (559 kcal)
    Vitkålssallad m apelsin (25 kcal)

MOTION: 30 min. promenad i rask takt!

*Heja alla som vill gå ner i vikt!*

• vixen not a tramp

GRATTIS! till att du fick på dig jeansen, den känslan är enligt mig ännu härligare än att se att det hänt något på vågen. (fast det är ju oxå skoj såklart!)Kommer ännu inte i mina "skinny jeans" men jag provar dom då och då, och det syns ju att det händer grejer. Längtar sååå till jag kan köpa nya jeans i min egentliga storlek!

• shabbichic

Tack! Men tyvärr var det INTE mina "skinny-jeans"... Men, men...
    Den dagen kommer !

Visst ska det bli kul att shoppa sin "gamla" storlek igen... Fastän jag köper sjukligt mkt kläder i min nuv. storlek oxå! Är ju sååå kul med mode, eller hur?!!

*Kramis*

• smultronet

Mrs. Robinson!

Jag har aldrig varit inne och skrivit på South Beach, måte ha tagit fel på person.

Jag vet att man går ner med bra mat och motion,
    det går bra i perioder, men jag hamnar alltid tillbaka till godissuget

har gått upp så himla mycket i vikt, och delvis är det pulvret nature own eller vad det heter som inte är bra bara skit.

• ia´s

Smultronet...

Citerar:
    "har gått upp så himla mycket i vikt, och delvis är det pulvret nature own eller vad det heter som inte är bra bara skit."

Hmmm...anklagar du pulver för din viktökning eller?????

Citerar:
    "Jag vet att man går ner med bra mat och motion,
    det går bra i perioder, men jag hamnar alltid tillbaka till godissuget"

Ge f'n i å köp hem godis!!!
    Be din sambo att han oxså avstår att äta godis, chips å dyl när du är i närheten å ser detta.
    Äter man inte godis...så vill kroppen inte ha mera iheller....
    Ger man däremot kroppen godis...tja då vill den ha mer å mer å mer...

Nä, på med kläder å ut!!!
    Kolla på olika sajter ang nyttig mat...det finns massvis av dessa sidor!!!

Det enda som just nu verkar finnas hos Dig är en massa...massa...massa ursäkter.
    Jag anklagar Dig inte, men du verkar inte ha viljan att ens försöka.
    Du verkar tro, att du kan leva som du gör nu å vakna en morron å vara smal igen....

Men vännen...de kommer inte att hända som det är nu....tyvärr....

• vixen not a tramp

Så dåligt kan det väl inte vara? Du tappade väl en hel del kilon med hjälp av det pulvret? Om du hade "skött dig" och ätit hälsosamt och motionerat så tror jag inte att du hade gått upp 30kg. Eller vad tror du?
    Det gäller med ALLA dieter att man måste äts sunt och röra sig när man ÄNTLIGEN nått sinn målvikt. Annars var ju allt slit förgäves. Kämpa på nu!

• Mrs. Robinson

Smultronet:

Om du kollar pa mitt inlagg igen sa var det riktat mot Mrs. och inte dig, jag tog dig i forsvar.

Varlden ar inte i konspiration mot dig Smultronet, du maste forsoka fa lite distans till saker.

Vettu ibland ar det sa konstigt med dig, for du ar sa fokuserad pa detaljer. Du kan liksom hanga upp dig pa smasaker som ingerdienser och liknande, istallet for att satta det som sags i storre sammanhang, dvs att folk forsoker stotta och hjalpa dig att ga ner i vikt.

• smultronet

ia´s
    Citerar:
    Hmmm...anklagar du pulver för din viktökning eller?????

JA! FAKTISKT, innan jag testade det där pulvret, kunde jag äta godis flera gånger i veckan, småäta mellan måltiderna, och jag gick inte upp vägde 77kg hela tiden,
    Sen provade jag det där pulvret drack det i 2 veckor och mixa i några veckor gick ner till 60-65kg, sen åt jag nyttigt ett bra tag, halva talriken med grönsaker.
    Sen började man äta lite söttsaker, men åt fortfarande bra mat. sen blev det mera godis och onyttigheter, (så som jag hållde på då jag vägde 77kg, men nu började jag öka i vikt, några kilon, sen sa det pang, och jag vägde 80kg, sen kom jag in i sockerberoende, och kunde äta lösgodis,choklad,bakelser,chokladpudding på samma dag, och då tänkte jag ähh jag kan ju gå ner snabbt med pulvret, sen tänkte jag det är sista gången nu, sen börjar jag med pulver, och hållde på så ett bra tag, och då åt man massa bara för man visste att man skulle gå ner snabbt i vikt igen.
    Men sen vart det aldrig nån start på pulverdieten, bla, för att det smakade riktigt illa. Sen var jag instängd i en lägenhet i en annan stad där min kille bodde, och knappt kände nån, då blev det att man satt inne bara.
    och jag har varit nere, (depprimerad) och det är det värsta jag vart med om.
    Sen flyttade vi till den staden jag är uppväxt i, och där började jag träna motion och styrka, och här kom jag ut lite mer, men var fortfarande kvar i min depprisson, det var strul med arbetsförmedlingen, och dom är kända för att inte hjälpa folk på ett bra sätt. sen var jag depprimeraad för att jag hade gått upp sån fruktstansvärt mycket i vikt, har vägt 99,5 som mest.
    Och förra våren skulle jag börja med en annan pulverdiet, som smakade bättre och har bättre rykte, javisst drack en hel dag, sen på kvällen mådde jag dåligt, och åt mat, och mådde genast bättre, sen skulle jag äta bättre, men sen var det nån fest jag ville vara fin på så då tänkte jag ähh jag klarar med pulver, men nej det gjorde jag inte, sen har det hållt på så nu ett bra tag, nu ska jag äta bra och motionera, men sen när det strular med nåt så blir jag så ledsen och känner att jag inte vill göra nåt, jag har en massa mer problem, jag kan skriva ner dom också om nån vill veta.

Citerar:
    Ge f'n i å köp hem godis!!!
    Be din sambo att han oxså avstår att äta godis, chips å dyl när du är i närheten å ser detta.

Jag går ju och köper godis när suget sätts in, vi har aldrig nåt hemma, vi brukar köpa gott tillsammans på helgerna. nej min sambo äter inget när inte jag äte nåt.

många par som jag känner har gått upp lite i vikt när dom skaffat pojkvän.
    Blir ju så att man myser mer.

Citerar:
    Det enda som just nu verkar finnas hos Dig är en massa...massa...massa ursäkter.
    Jag anklagar Dig inte, men du verkar inte ha viljan att ens försöka.
    Du verkar tro, att du kan leva som du gör nu å vakna en morron å vara smal igen....

Nej det tror jag verkligen inte.
    jo jag försöker ju varje dag juh

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.