• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Julius

shabbichic: Tjoho äntligen en med konkreta förslag på vanlig met jag kommer att speja efter dina menyer...

• Julius

mat.......förståss inte met

• Ellte

En liten fråga till shabbichic: Äter du inte mer grönsaker? :) Finns det ingen "gräns" i VK för hur mycket grönt man ska äta? Det låter lite lite i mina öron :?

• shabbichic

Hej Ellte!

Gräns och gräns... Klart att vissa dagar jag äter mer grönsaker än jag gjorde i dag. Precis som det finns "en gräns" för hur mkt fett, vatten m.m man bör få i sig per dag.

Detta funkar jättebra för MIG - och mitt mål med att lägga ut min meny så här, var att hjälpa andra i samma/liknande sits, ok?!!

• Ellte

Men snälla nån...förlåt att jag bryr mig... Det var verkligen inte min mening att uppröra dig. Mitt mål var också att hjälpa...synd att du ska bli så grinig...

• shabbichic

Om Du vill kan Du ju lägga ut en meny á la Ellte !

• Ellte

Javisst..jag kan tala om exakt på droppen vad jag ätit idag ;)

Frukost: 1 st pulvershake
    Lunch: 1 st pulvershake
    Middag: 1 st pulvershake + två vitamintabletter

Detta är dock inget jag vill rekommendera andra...jag gör det endast under "tillsyn" av utbildade töser.

• shabbichic

Inga grönsaker där inte
    Hur mkt vikt ska du tappa på detta vis? Och hur har du tänkt att hålla din nya vikt?

• Ellte

Hugg du ;) jag står pall för det mesta :D

Jag ska äta såhär i tre veckor till...sedan ska jag fortsätta äta på det sätt som fått mig att förlora 8 kilo senaste halvåret (efter upptrappning såklart) dvs. bra mat, minst hälften grönsaker och långsamma och få kolhydrater samt bra fett.

Och nej, just nu inga grönsaker (förutom gurka) men massa vitaminer och antioxidanter.

Inom tre veckor hoppas jag ha gått ner ytterligare ca 7 kilo.

• vixen not a tramp

Ellte
    Vilken sorts pulver kör du med? har aldrig sett dig i Cambridge tråden tror jag. Kan du ju visserligen dricka det ändå, alla vill kanske inte hänga där, jag är bara lite nyfiken.Jag dricker visserligen Modifast, men hänger där ändå. Verkar vara nåt bra du håller på med iallafall, eftersom du tappat så mycket. Jag tror att vi pulvrare får i oss mer vitaminer och mineraler än många som äter vanlig, men dålig mat, har sett många exempel på vuxna som aldrig äter gränsaker till maten. Det var bara en liten tanke. Trevlig dag alla!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.