• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • Ananas

All-bran innehåller massor av socker! Kolla alltid hur mycket socker det är i flingor när du köper dem. Man kan blanda egna av havregryn, linfrön och t.ex. lite russin. Bra för magen och betydligt sundare.

• Fru Kirta

Har nu varit med i viktklubben en vecka, och har enligt planen gått ner 1 kilo :) Det skulle kanske kunna vara lite mer nu i början, men jag har istället valt en lugnare takt. Idag hade jag inget vettigt att ta med mig till lunch och jag glömde sedan beställa maten på jobbet också (vilket i och för sig inte gjorde så mycket skillnad eftersom dagens var stekt fläsk och bruna bönor idag..), så det fick bli en paprika-fetaostpaj. Det ska jag inte göra om kan jag säga...fyllde precis in frukost, lunch och mellanmål på VK och pajen är verkligen för fet. Fördelningen mellan näringsämnena har inte varit lika dålig under hela den gångna veckan som det var idag. Det får bli en lätt middag :)

Smultronet, det är jättebra att du har kommit igång med promenader. Det är en ny vecka nu, och nya tag!

• Nightingale

ang. All bran.
    Det är mindre kcal i all bran än i special K. Det tror man ju inte.

Jag brukar äta 2dl lättfil och 1dl allbran och en fullkornsmacka med skinka till frukost i vk. Jättebra! Mer än en dl allbran bör man kankse inte äta.

• blivande fru J

eller köpa helt osötad müsli om man inte orkar göra egen.. de flesta färdiga frukostflingo är förskräckligt sockerrika och inte särskilt fiberrika heller. havregryn, rågflingor, ris, korn, majs mm gör en bättre bas. Kan annars tipsa om frebacos cornflakes som är gjorda helt utan socker. jag tycker de är mycket godare än vanliga cornflakes.. värt att testa

• Ellte

Om jag inte minns fel är BranFlakes rätt bra i både kalorimängd och fibermängd...men det var rätt länge sen jag kollade iofs ;)

• smultronet

min sambo har gått ner mer än mig, även om han ätit ungefär lika, fast han äter fibrerhavregrynsgröt till frukost, medans jag äter all bran och naturell yoghurt.
    Jag tänker börja med gröt jag med, när all branen och yoghurten e slut.

• Fru Kirta

Smultronet, du borde kanske inte jämföra din viktminskning med din mans. Kvinnor och män har olika mängd muskelmassa och därmed olika förbränning.

• Nightingale

1 dl all bran innehåller 53kcal
    hur mycket allbran äter du till frukost?

• smultronet

Fru Kirta!
    Okej!!

Nightingale!
    jag vet inte, häller på lite, kanske 3dl.

• Nightingale

oj oj... men dl-mått har du väl hemma?? MÄT!! ta två dl yogurt och 1 dl all bran + en banan kanske... det äter jag varje morgon, och de dagar jag tränar så äter jag även en fullkornsmacka med en skiva skinka.. Testa det ett tag!! Det funkar för mig!!

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.