• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • Knoll och tott

Hej tjejer!

Vill bara säga att ni inspirerat mig att ta tag i min egen vikt! Tack och kämpa på!

• vixen not a tramp

rund&sund
    Kul att höra ifrån dig!
    Tycker det låter som att du har en väligt sund inställning till det hela! (passande nick!) Jag är helt övertygad om att det kommer gå riktigt bra för dig även om du kör med blandad kur. Tre kilo på en vecka är ju kanon!
    Tyvärr så har min helg inte gått så bra...har inte ätit något pulvermål utan bara riktg mat. Inte fel iochförsig men det känns ändå som ett nederlag. Men nu är jag igång igen! Det gäller att inte tappa sugen. Ska väga mig på onsdag och är lite rädd att jag har gått upp, IGEN. Men vi får väl se...

Knoll och tott
    Kul att den här tråden inspiretat flera, jag är en av dom som läste den här och andra bantningstrådar här på BT och bestämde mig lite mer definitivt än vad jag gjort innan. Hoppas du hittar en metod som funkar för dig! Vilken diet du än väljer så finns det trådar här på BT, väljer du pulver är du mycket välkommen att hänga här! (annars oxå såklart!)

Hur går det för er andra? Hör av er!

• rund&sund

MiaMaria
    Hihi, jo mitt nick kommer av att mitt viktmål ligger ca 6-8 kg över högsta normalvikt enl BMI. Hellre några kg för mkt som jag kan hålla men att jag äter bra o rör mej regelbundet, rund o sund m.a.o. :)
    Men jag har alltid varit stor så det känns realistikt. Sen kan man ju fortsätta några kg så småningom eller om det går väldigt bra.

Även CK säger att det är ok att leva på i flera månader så tycker jag inte att det känns riktigt sunt. Jag tror att jag skulle få svårt att gå över till att äta igen, våga börja äta igen o kanske känna skuld för att jag äter. Därför bla så blir det kombinerad kur. Men jag räknar med att minska bra även då.

• Knoll och tott

Mia.Maria -

Jag är redan såld på Cambridge! Började i mitten av november, och har redan gått ner tio kilo trots att jag fuskade över jul. Det är första gången jag hittat en diet jag faktiskt kan följa, så det känns jättebra. Tryggt att veta att man funnit ett fungerande koncept som jag kan återvända till om jag skulle komma på avvägar.

Hur gör ni när ni trappar upp och börjar äta igen? Är det inte svårt att hålla vikten då?

• rund&sund

Knoll och tott!
    Vad bra att det fungerar för dej! Det är framförallt att det är enkelt. Behöver inte fundera så mkt på ätandet.

Just det du skriver om upptrappning o hålla vikten är anledningen till att jag inte vill gå på ren kur mer än den vecka som jag gjort det (nästan). Jag vill inte hamna i den situationen att jag vant mej med endast pulver o då inte nästan törs börja äta o det är inte sunt. Eller att alla hämningar släpper o jag vräker i mej allt jag kommer åt.
    Men annars så får man ju upptrappnings-schema av CK-konsulenten.

• Knoll och tott

Ni som går kombinerad kur eller trappar upp - min konsulent har sagt att om man inte går på ren kur så får man inte ketosens hungersuppression. Har ni problem med hunger?

• Meddelande borttaget
  • rund&sund

Knoll och Tott!
    Jag går på kombinerad kur sen dag 5 kan man säga. Är inne på dag 11 nu. Äter 2 påsar + en måltid. Ev nån frukt till mellanmål om jag blir sugen. Jag har i huvudsak grönsaker o protein till måltiden o ev lite kolhydrater.

Jag upplever inte alls nått problem med hungerskänslor. Det är klart, om jag låter det gå för länge mellan måltiderna så blir jag ju hungrig men det blir jag ju i vanliga fall oxå då jag äter mat o väntar för länge.

Jag har valt kombinerad för att det passar mej bäst. Just den sociala biten med ätandet känns viktigt o att gå på komb kur gör det mindre komplicerat då man tex blir bortbjuden eller hamnar i en situation då blanda en shake inte är ett alternativ.

Jag tar att viktnedgången tar längre tid men det kommer ju ändå tror jag, att gå fortare än normalt.
    Lycka till!

• Maruschkan

Hej!

Du Cambridge-kämpen - vi verkar vara lika du & jag. Precis samma utgångsläge och målvikt, och dessutom kör jag också bara med kakao - dock på kombinerad kur!!
    Kanske ska följas åt i vår viktminskning?

Ha det bra!

• rund&sund

Maruschkan!
    Jag känner igen dej från VV:s mötesplats o läste idag där att du höll på med CK. Jag är oxå där men har ett annat nicknamne där. Jag har valt att inte avslöja att jag går på Cambridge (komb kur) nu ett tag.
    Vissa där skulle kanske inte "uppskatta" att just jag gör det o gå till attack. Därför är jag försiktig. Fast jag har skrivit att jag är öppen för pulverdieter o andra metoder bara man vet vad man gör o ger sej in på. Har ju nyligen varit en diskussion om det där.
    Jag besvarade ett inlägg från dej där häromdan förresten. Avslöja mej inte...*fniss*

Lycka till! Berätta här hur det går!

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!