• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • vixen not a tramp

ia´s
    Hej tack för ditt inlägg, men jag har alltså intte ätit banan, utan hållit mig på banan, dvs skött mig. hihi, tänk så fel det blir när man skriver och inte pratar. Hursomhelst, jag äter en del frukt men undviker just bananer. Har ätit upp ett kilo morötter denna vecka, det är gott och mättsamt, hoppas inte att det oxå är "farligt" ur viktminskningssynpunkt. Nån som vet?

cambridge-kämpen.
    Helt otroligt!!! Grattis, va nöjd du måste vara. Du kan vara riktigt stolt tycker jag! Jag tror att det är helt Ok att dricka te så länge det är utan socker. Kanske ska vara mjölkfritt oxå?? Jag gillar inte te utan mjölk, men så pass lite som man har i en kopp kan ju inte förstöra ketosen, eller??? bra fråga, nån som vet?

• vixen not a tramp

cambridge-kämpen.
    Förresten, det kan hjälpa om du dricker vatten innan du tar en shake. Mot illamående alltså, magen får en chock av de koncentrerade vitaminerna och mineralerna och därför mår man illa, har jag hört. Testa det, hopas det blir bättre!

• ia´s

Mia Maria
    Kan bara garva...hahahahhahahhahahahhahaha.

Dagens bästa

Tur att vi alla här har humor....hahahahah

• cambridgeveteranen

Hallojsan !

Kul med en sådan här peppningstråd! Jag har gått ner en del med cambridgekuren förut. Gick ner från 82kg till 62kg. Jag hade satt min målvikt till 54 kg men var tvungen att avbryta kuren av saker och ting som hände i mitt liv. Sedan dess har jag gått upp lite, men inte så mycket som jag själv hade trott. Imorse när jag vägde mig vägde jag 64kg. Jag tänkte nu ta och bli av med det sista och kör idag igång med ren kur. Eftersom jag har gjort det förut vet jag hur de här första dagarna kommer att vara. Det är tufft men det går! Hoppas att det går bra för er andra, tänk på att det är ju bara en kort period av ert liv ni kör det här, det fixar vi!

• vixen not a tramp

cambridgeveteranen
    Starkt jobbat! Hur lång tid tog det att gå ner första gången? Hur länge har du behållit din låga vikt? Åh,snälla svara fort!!!

"Hoppas att det går bra för er andra, tänk på att det är ju bara en kort period av ert liv ni kör det här, det fixar vi!"

Just den meningen kändes så himla bra just nu, jag har haft svårt att inse att det kanske bara rör sig om några månader tills allt är som "vanligt" igen. Dock mycket hälsosammare såklart. Det här vill jag aldrig uppleva igen! Har till och med bett sambon fota mig i bara trosor för att ha "skräck" bilder att titta på sedan när man är klar. Jag hoppas att jag aldrig kommer ta min snygga kropp förgiven igen. Tragiskt nog har jag aldrig varit nöjd utan alltid trott att jag varit jättetjock ( till och med när jag vägde 55 kg, snacka om förvrängd självbild ), men när jag tittar på gamla bilder så ser jag att jag aldrig har varit det, förrän nu. Men inte länge till hoppas jag, första målet är att komma under 80, sen har jag 10% målet. Vad nästa mål blir vet jag inte.

Lycka till alla, ser fram emot att läsa rapporter från er alla snart!!

• cambridgeveteranen

Hejsan!

Då var andra dagen snart avklarad! Har faktiskt gått över förväntan, trodde det skulle vara jobbigare. Har bestämnt mig för att väga mig varje morgon och imorse vägde jag 63,5kg. I början är det ju kroppens kolhydratföråd som försvinner men det känns ändå bra att vikten går neråt. Jag kan verkligen rekomendera cambridgekuren som viktminskningsmetod. Hade jag inte hittat den skulle jag säkert fortfarande väga 80kg och vara olycklig och missnöjd med mig själv. Det finns ju en anledning till att man har blivit överviktig och för att bryta sina dåliga matvanor är det bra att koppla bort maten helt.Sedan börjar man sakta lägga till en måltid i taget och lär sig att äta nyttigt. Det kanske inte passar alla, men för mig var det ett perfekt sätt att komma tillrätta med mina matvanor.

Tänk positivt så kommer det gå bra!

• ia´s

Hmmmmm....
    undrar var trådstartaren håller hus???
    Ja, jag menar Tesan.......
    Saknar henne

• utansocker

Hey! Ska börja med ren kur idag & undrar om de är okey om jag hakar på här? =)

• DoktorAnnika

Usch vad jag inte skött mig... åt middag i lördags kväll sen belv det ju smörgåstårta och middag i söndags kväll och igår kväll klarade jag inte att stå emot suget och tryckte i mig massa godis och en stor smörgås... Somnade med världens ångest och idag känns det bara skit... Är "ren" hittills idag men behöver en massa peppning för att rycka upp mig....

kramar
    Annika

• ia´s

*peppning...peppning....peppning....peppning....peppning...peppning...peppning...*

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!