• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • Madda

Första veckan avklarad! Hade min första vägning idag och har gått ner 5,2 kg, så visst fungerar det!

• Gloriousgirl

Jag tänkte fråga er som använt Cambridge och gått ner ett större antal kilon, mer än 30.

Hängde huden med eller blev den helt slapp och överflödig? Hur blev det med brösten? Försvann de?

Jag skulle även tycka det var roligt om det var någon här som lyckats behålla sin nya vikt en längre tid, just för att jag ska peppas och se att det faktiskt finns ett smalt liv efter detta...

//Anna

• vixen not a tramp

Jag är oxå vädigt nyfiken på om brösten försvinner, det vore ju inte så kul....

• minilage

Har klarat första veckan . Gick ner 2,5 kg.
    Angående huden och brösten ställde jag samma fråga till min konsulent idag. Hon sa att huden skulle dra ihop sig. Däremot är man uppemot 65 så är hudens elasticitet mycket sämre. Ett tips är ju att man försöker träna lite samtidigt om man är orolig. Vad det gäller brösten är det olika. Men om brösten har blivit större när man gått upp i vikt så blir de förmodligen mindre om man går ner.

• Gloriousgirl

Minilage:
    Grattis till din framgång! Hoppas på samma resultat p torsdag när jag ska väga mig igen... ser på vågen nu att jag sedan i fredags (det är söndag idag) gått ner 1,7kg! Förstår ju att det är vatten, men det känns så skönt!

Måste säga att det går bättre än jag trodde med att bara äta Cambridge. Trodde jag skulle ligga och vara sur och hungrig hela tiden, speciellt dessa första "hemska" dagar. Men icke, allt har gått jättebra, har knappt tänkt på mat.

Jag tänker inte säga klyschor som "den här gången ska det gå.." "Jag ska bara unna mig detta idag, imorron är en annan dag" osv, för det fungerar inte för oss som har ett missbruk av mat. Jag slutar ju inte äta förrän jag har länsat allt, lyssnar inte på min mättnadskänsla osv. Jag bestämde mig för Cambridge för jag tror jag behöver ett break från mat. Jag måste lära mig den hårda vägen att äta rätt och den största kampen är ju troligen inte viktnedgången utan själva bibehållandet av målvikten.

Jag är lyckligt lottad för jag har en sambo som ställer upp till 100% när det gäller min viktnedgång...är ju inte direkt första gången jag bantar så att säga..viktväktarna, soppdiet, Prenet...allt har jag testat men framtiden får visa hur detta går. Än så länge går det bra iallafall.

Tänkte höra om det är någon i Stockholmsområdet som går på Cambridge här?

• ia´s

Håll för Era öron...för nu kommer jag att skrika....

TESAN!!!!!!!
    VAR ÄR DU???????
    SAKNAR DIG!!!!!!!!

Kramizz....

• vixen not a tramp

Jag skulle oxå vilja skrika...första dagen med ren kur och jag räknar minuterna till nästa pulverdos...hur ska detta gå??? Känner dock att jag behöver en kick eftersom jag stått stilla nu ett tag. Har tänkt köra ren kur i tre veckor. Har inte sagt det till någon än, vet inte riktigt vad jag ska säga. Många vet ju att jag "håller igen" men nu har jag tagit det stora steget till ren kur.
    Är så rädd för alla fördömande kommentarer om pulverdieter, jag har hört alla (?) När en jobbarkompis gick på pulver för nåt år sen. Gud va dom tråkade henne! Taskigt tycker jag, men hon fick sin revansh och blev väldigt smal och fin. Höll dock inte vikten och så var snacket igång igen... Hur har ni gjort? Vad har ni sagt?
    Nu jobbar jag inte kvar på fulltid så jobbet känns inte som ett problem egentligen, men alla andra?

Snälla hjälp mig!

*drömmer om en läcker bikini och ett par tighta ljusblå jeans*

• vixen not a tramp

Angående brösten..läste att Renee Zelwegger bantade bort sina när hon var klar med Bridget Jones filmen. Hon saknar sin C-kupa och det skulle jag oxå göra! tycker förresten att det var ett hån att bridget vägde 64 och kände att hon hade 10 eller var det 12 kilos övervikt Jag personligen skulle vara mycket nöjd med 64 kilo och skulle aldrig drömma om att väga strax över 50. Men alla är olika...

• vixen not a tramp

Är det normalt att man har yrsel, frossa och kallsvettas? Känner mig inte hungrig i magen men de andra "symptomen" på hunger är så jobbiga. Känns som den värsta åksjukan, trodde jag skulle kräkas ett tag men det går i vågor liksom...Någon som känner igen sig?

• Gloriousgirl

Jo, jag känner igen mig..lite iallafall. Har frusit mycket de senaste dagarna samtidigt som jag svettats väldigt lätt. Minsta promenad har resulterat i svettringar...hehe...antar att kroppen arbetar, vilket är bra. Hur går det annars för dig?

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!