Minilage:
Grattis till din framgång! Hoppas på samma resultat p torsdag när jag ska väga mig igen... ser på vågen nu att jag sedan i fredags (det är söndag idag) gått ner 1,7kg! Förstår ju att det är vatten, men det känns så skönt!
Måste säga att det går bättre än jag trodde med att bara äta Cambridge. Trodde jag skulle ligga och vara sur och hungrig hela tiden, speciellt dessa första "hemska" dagar. Men icke, allt har gått jättebra, har knappt tänkt på mat.
Jag tänker inte säga klyschor som "den här gången ska det gå.." "Jag ska bara unna mig detta idag, imorron är en annan dag" osv, för det fungerar inte för oss som har ett missbruk av mat. Jag slutar ju inte äta förrän jag har länsat allt, lyssnar inte på min mättnadskänsla osv. Jag bestämde mig för Cambridge för jag tror jag behöver ett break från mat. Jag måste lära mig den hårda vägen att äta rätt och den största kampen är ju troligen inte viktnedgången utan själva bibehållandet av målvikten.
Jag är lyckligt lottad för jag har en sambo som ställer upp till 100% när det gäller min viktnedgång...är ju inte direkt första gången jag bantar så att säga..viktväktarna, soppdiet, Prenet...allt har jag testat men framtiden får visa hur detta går. Än så länge går det bra iallafall.
Tänkte höra om det är någon i Stockholmsområdet som går på Cambridge här?