• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • vixen not a tramp

Marialena
    Starkt av dig att börja idag! Jag har ätit rester idag och kommer köra igång nån slags blandad kur på måndag, fast inte cambridge, men pulver.
    Vad har du får målvikt? Hur lång tid har du beräknat att det kommer ta?
    Lycka till!

• Marialena

Mia.Maria
    Hej, läste att du börjar imorgon! Lycka till, du kommer att greja det! Jag har satt målvikten till någonstans mellan 60-65 kg. Har två delmål, den ena att komma under 80 kg och det andra att komma under 70 kg. Tänker köra ren kur i vart fall till första delmålet är uppnått, sedan får jag se. Till sommaren ska jag vara klar! Längtar efter att komma i min favvokjol, stl 38... Nu har jag klarat dag 2 och det har gått ganska bra, fast magen har knorrat rejält. Jag har lite svårt att dricka tillräckligt med vatten, men det gäller väl att få in en bra rutin på det. Efter vad jag hört ska dag 3 också vara jobbig, men sedan ska det förhoppningsvis bli lättare. Provade mintchokladdrinken idag och den var jättegod, är hittills favorit.

• vixen not a tramp

Jag tjuvstartade faktiskt idag! Har druckit två pulvermål och ätit en vanlig fettsnål middag. Känns jättebra! Gick ner ca 4kg innan jul men tog en liten "paus" i dieten under två veckor och det har märkts på vågen. Har gått upp ca 1kg, inte bra.
    Kommer köra en sån här blandad kur under hela våren och hoppas gå ner till ca 65-68 kg. Just nu väger jag ca 84. Hoppas att jag klarat 70 kg till i 1 maj.
    (4 månader,=ca 16 vecor och ett kilo i veckan)
    Det borde gå tycker jag! Längtar oxå efter alla fina kjolar och toppar!
    Om du dricker ordentligt tror/hoppas jag magen slutar knorra. En jobbarkompis som gick på pulverdiet hade en karaff på en liter som hon drack ur hela tiden så på så sätt hade hon stenkoll på vattenmängden.
    Hur lång är du? Jag är 163.
    Om du klara morgondagen lika bra som de haär dagarna blir det säkert inga problem för dig att fullfölja dieten, vi ses här imorrn om inte förr!

Ps Känns så kul och skönt att ha någon att "älta" vikt med, tycker inte att det är så kul att diskutera det med mina kompisar eftersom de inte har några direkta problem med vikten och jag känner mig som en jätte jämfört med dom. DS

• Marialena

Tack Mia Maria för uppmuntran! Och grattis till att du lyckats tappa 4 kg! Gjorde du det på blandad kur och hur lång tid tog det? Ett kg viktnedgång i veckan under våren låter inte orealistiskt. Jag håller tummarna för dig!

Jag gick upp 2 kg under julen. Men det är bara jul en gång om året, så det känns ok... Bara man inte ger upp! Idag har det gått över förväntan. Ett väldigt springande på toaletten av allt vattendrickande förstås. Imorgon ska jag jobba, så då kanske det blir bekymmer med den lilla detaljen. Men det löser sig väl. Jag är förresten 166 cm.

Hur går det för er andra?

• rund&sund

Hej alla CK:are!

Jag är inne på dag 4 nu och det går över förväntan faktiskt.
    Dag 2 var asjobbig!
    Känner tendens till dålig smak i munnen nu så kanske har jag börjat komma i fettförbränningsfasen.
    3 dar o minus 2,4. Visst jag vet att det är vatten men det är ändå psykologiskt viktigt att se resultat på vågen dessa första tuffa dar.
    Men det känns bättre idag även om jag inte svävar omkring...*S*

Detta ska jag greja! Det har jag gett mej den på.
    Lycka till ni andra!

• vixen not a tramp

rund&sund
    Va kul att du klarat dig igenom de första dagarna, nu kommer det nog bara att flyta på får vi hoppas! Hur mycket har du tänkt gå ner och på hur lång tid? Det är nog mycket vunnet bara för att du är så positiv och motiverad! 2,4 på 3dar är ju ett riktigt drömresultat, men blir ju lite sugen på att köra "ren" kur....

Jag kör ju bladad kur redan från början då jag är lite "rädd" för ren kur. Töntigt kanske, me´n om det går riktigt segt på slutet så kanske jag tar till det för att bli av med de sista typ 5 kilona.
    Imkorgon har jag invägning och jag hoppas att jag tappat det kilo jag gick upp under min dietpaus....Annars är det väl borta nästa vecka hoppas jag!

Keep up the good work alla!

• vixen not a tramp

Marialena
    Jag tappade 4 kg på fem veckor genom att köra blandad kur och promenera. Sen gick jag upp ett kilo under två veckor när jag hade "dietpaus" men det känns helt Ok, men nu finns det inga ursäkter och inget gott julgodis kvar hemma så nu är det bara köra på!

Hoppas det har gått bra för dig idag oxå! Du dricker väl ordentligt? Skriv en rad!

• rund&sund

Mia.Maria!

Jag har till att börja med tänkt gå ner 25 kg, kanske 30. Just nu ligger målet på 68 kg morgonvikt.
    Sen kanske jag tar 5 kg till beroende på hur det känns.
    Vet inte hur länge jag går på ren kur. Ska köra i 3 veckor iaf. Sen får jag se hur det känns.
    Jag är lite rädd för att köra för länge på enbart pulver. Men vi får se, det känns bra idag.
    Kan ta lightläsk o även nån liten halstablett/sugpastill utan att hungern sätter igång.

Lycka till!

• vixen not a tramp

Va kul, jag vill oxå väga 68! Till att börja med iallafall....Man är ju aldrig nöjd. Just nu känns det som att det skulle räcka långt att hamna under 70, men det beror väl på hur det känns när man väl nått målet.

• rund&sund

Mia.Maria!
    Jag ska enl min längd väga max 62 kg (158 cm lång) men då jag alltid varit stor så känns 68 som realistiskt. Jag ska ju kunna hålla den oxå.
    Just 68 kg har jag valt för att då är jag exakt 50 kg lättare sett från min maxvikt.
    Har hållit på läääängeee!!! För länge, därför har jag valt CK nu för att bli klar nån gång.

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!