• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • DoktorAnnika

Cambrigdekämpen:

MEN SÅ DUKTIG DU ÄR!!!! Tänk vad skönt det måste vara att kunna gå den där promenaden för sig själv på morgonen och ha lite egen tid! Om jag vore morgonpigg vore det kanske ett alternativ ;)

Tänkte försöka gå till jobbet två gånger nästa vecka och simma en. Har ägnat mig åt själslig inventering i några dagar nu. Tog ledigt från jobbet och har bara rått om mig själv för att komma på vad som är viktigt och inte viktigt.

Har beslutat mig för att det här med Cambridge ÄR viktigt och idag gick jag på ren kur och jag jobbar hårt mot suget!

Kämpa på - du är en förebild!

kramar
    Annika

• Madda

Sååå, nu har jag köpt min första vecka (efter mycket dividerande med sambon som tycker jag lägger ner pengar på sk...)och imorgon börjas det...
    Är så himla peppad, men vi får väl se hur det blir när suget sätter igång...
    Så jag kommer nog kika lite extra i denna tråden för fortsatt inspiration.

• LazyDaisy

Åh vad bra att jag hittade detta!
    Började med Nutrilett igår och jag sviktar redan men nu j-lar ska jag hålla i

• LazyDaisy

Hoppsan, hann inte skriva färdigt. Nu har jag avverkat hela tråden och blivit på bättre humör.Nu väger jag så mycket att jag vägrar ställa mig på vågen så jag kommer inte ens att ha någon startvikt, hoppas det funkar ändå. Har väl en så där 40 kg till målvikt *suck* och nu vill jag att det ska gå fort fort... Nutrilett så att jag kommer igång och sen tänkte jag gå över till Cambridge som ju är godare. Jag blir verkligen mer upplyft av att läsa era inlägg och hur det går för er, tycker att ni är jätteduktiga.

• Cina2

Hej på er?
    Har läst den här tråden en tid nu och kände att nu var det dags. Skall gifta mig i aug05 och vill komma ner i en vikt som jag verkligen trivs med. Efter ett 12årigt fårhållande och två barn har det smugit sig på ... och klamrat sig fast några envisa kilon, de är inte många men oootroligt sega. Jag vet att det kan gå på egen hand men med CK kan det gå fortare Har från årsskiftet slutat med godis dricka fika och annat onyttigt. Har på det sättet gått ned 4 kg.
    I dag var det första dagen på kuren( vägde in mig på 71 kg, skall ned till 63kg) dagen har gått bra eftersom mitt sötabstinens redan är avklarat. Har drukit vatten hela dagen. Och känner mig inte speciellt sugen eller hungrig. Sen blir man ju så Peppad av att läsa om andras framgångar.
    har bestämt mig att det ska gå, det handlar om 2 veckor, det borde jag klara.(+resten av livet)

JA, det måste jag dela med mig, Drack min Middag (vanilj) ganska kall och med ett sugrör, Super det var som att dricka en Milk shake. fast det tricket kunde ni nog säkert.
    oj oj det blev långt det här, en sak till är det ok att tugga tuggummi.
    Lycka till alla kämpar vi fixar det här

• Foxy Lady

Har också börjat min 1:a dag idag! Är mycket förhoppningsfull , men har mött en del motstånd på vägen dels av pojkän... Förstår ju oxå att han kanske är trött på mina nycker... Det hjälper verkligen att läsa om andras framgång här och man kan ju bara hoppas att det är JAG som skriver om min framgång inom kort... Lycka till allihop!

• DoktorAnnika

Jag ä rinne på dag fyra på ren kur!!! Åhhh vad jag är duktig!

Har idag lite ont i huvudet och knner mig slö och tråkig och trist... Men ajg hoppas att det botas imorgon då jag ska åka på spa med min bästa väninna!

Kämpa på alla duktiga CKfolk!

kramar
    Annika

• Marialena

Å vad duktiga ni är allihopa!
    Själv började jag med CK efter nyår men bröt tyvärr kuren efter några dagar och återgick till mina gamla (dåliga) matvanor. Nu är jag på det igen! Är på dag 2 nu.

Motivationen har under de här två dagarna redan hunnit tryta flera gånger, men då har jag gått in här och läst och det har hjälpt. Jag har också tagit fram ett foto som togs när jag vägde som allra mest, *rys*, och det har också stärkt motivationen... Jag har som mål att klara två veckor och det ska gå! Lycka till alla!

• minilage

Hej allihopa!

Jag är inne på min femte dag så det värsta är över. Jag har provat cambridge vid ett tillfälle tidigare men kemin stämde inte mellan mig och min konsulent. Nu har jag bytt och är redo att satsa igen. Jag inser nu hur mycket det gör att få en bra konsulent som peppar en. På dag tre när jag mådde som sämst ringde hon för att höra hur det var med mig. Vi satt och pratade i närmare en timme om saker och ting. Detta var en kvinna som jag bara träffat en gång innan. Imorgon är det dags för första vägningen. Jag har 30 kilo att gå ner håll tummarna för mig.

Cina 2: i och med att det är kalorier även i sockerfria tuggummin så rekommenderas det inte att använda det medans man går på ren kur. Men hellre ett tuggummi än något annan. Jag har två kompisar som använt tuggummin under hela sina kurer och ingen av dem märkte av någon skillnad. Lycka till i din viktminskning och hör av dig om dina framgångar och snedsteg. Vi finns här för dig.

• minilage

Till LazyDaisy: Jag vill bara önska dig lycka till. När det känns svårt tänk på vad det egentligen skulle ge dig för tillfredställelse. Om du känner behov av att tugga på något. Ta en fluortablett eller ett tuggummi eller en räka. Låter skumt men det funkade för min kompis. Dessutom så är man sugen på olika smaker. Därför är det inte helt fel att gå omkring i en te affär. Köp några olika sorters te så får du lite nya smaker och något gott att ha i handen till filmkvällen eller vad det nu kan vara. Ett annat tips är att dricka lite funlight. Och tänk på att allt det du är sugen på finns kvar resten av ditt liv, långt efter att du är klar med ditt mål. Om man tänker efter är det ingen stor uppoffring att göra. Min kompis gick ner närmare 40 kg på ca 4 månader. Fyra månader och du är nere i den vikten du vill vara... Det är bara 16 veckor. Aktivera dig så fort du börjar tänka på mat och upptäck att man faktiskt kan ha kul utan att äta (något jag själv just nu kämpar med) så kommer tiden flyga iväg. Själv beräknar jag få hålla på i ca 12 veckor efter imorgon är det bara 11 kvar. Till midsommar kommer både du och jag in i klänningen vi verkligen vill ha. Kämpa på!

Till FoxyLady: Jag vet precis vad du menar. Även jag har mött stort motstånd från såväl pojkvän som familj. Förra gången mådde jag väldigt dåligt över detta men denna gången är jag så pass motiverad att allt dem säger retar bara upp mig och motiverar mig ännu mer till att klara det. När de sitter brevid mig och smaskar och äter god mat och håller upp framför ansiktet på mig så tar jag fram ellos plusavdelning och h&m och jämför. Vilka kläder vill jag helst ha på mig. Eller utmanar jag dem att själva klara av en vecka på ren kur. Det brukar få tyst på dem.

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!