• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • vixen not a tramp

Oj, var tredje dag...
    Du gör nog melt rätt som inte väger dig för ofta, ruste blir ju som sagt större. Har inget direkt proffs tips på hur du får bort suget, men te brukar hjälpa för mig. Tycker det är lite aptithämmande och fyller upp magen bra.
    Och förresten, 2,4 på en vecka är väl jättebra!! På "vanliga" dieter tappar man ju ca 0,5 "bara" och om du håller i ett halvt kilo smör så ser du att det inte är så lite. Sen lägger du upp 4 paket till, det bliir rätt mycket! Jag tycker du har varit jätteduktig.
    När du säger att du inte fått behålla någon av drinkarna, betyder det att du kräkts upp de då eller vad? I så fall kanske det är läge att ta en till så du inte får i dig för lite.
    Ska du hålla på i 10 veckor till!? det var lång tid, kanske därför det känns så jobbigt oxå, kommer du köra ren kur hela tiden? Hur mycket hoppas du tappa på den tiden? Lär bli en hel del om du snittar på ca 2,5 i månaden.
    Starkt av dig att hårdträna oxå, jag går raska promenader flera dagar i veckan i vanliga fall och det kommer jag fortsätta med under dieten, känns väldigt bra.

• minilage

2,4 är jättebra jämfört med andra dieter men inte jämfört med vad alla andra verkar gå ner på sin första vecka. Men du har rätt ska försöka se det i smör. Tack för tipset med te ska prova det med en gång. Ska även prova ta en till drink och se om jag kan behålla den. Jag ska ner ca 30 kg och jag hoppas hålla ren kur hela tiden men efter idag funderar jag på att börja köra kombinerad efter första månaden så att jag får TUGGA.... Mina flortabletter går sönder så lätt så de räcker inte längre. Förmodligen sitter allt i huvudet det ända jag kan göra är att fortsätta kämpa och snart är det ju söndag och vägningsdags. Jag går också ut och går men nu har det inte blivit av på ett tag förutom det spinnar jag två gånger i veckan, styrketränar två gånger och kör bodypump en gång. Ibland simmar jag också men det blir väl bara en gång i månaden ungefär. Tack för ditt svar Mia Maria det hjälpte lite att prata med någon som kämpar precis som jag och som vet vad man går igenom.

• vixen not a tramp

Klart man ställer upp för en kämpande pulvervän i behov av stöd!!!
    Å, va mycket du tränar, du kan VERKLIGEN vara stolt över dig själv. Tror faktiskt att det kanske bara skulle vara bra om du gick på blandad kur ett tag. Du kanske får i dig alldeles för lite näring och riskerar att bränna dina schyssta muskler istället för fettet och det vore ju trist. Testa blandad ett tag och se hur det känns, du kan ju alltid återgå till ren kur om du tycker det går för sakta. Livet är kort och det är väl inte meningen att man ska må sk*t ett tag bara för att man vill vara smal sen.
    Skriv en rad här sen om hur du gör och hur det känns. Ha det bra och njut av din kopp te!

• vixen not a tramp

Tänkte bara rapportera att det känns så jäkla bra!!! Läste på nån Nutrilett reklam för ett tag sedan det stod ungefär så här: Jag trodde livet skulle bli svårare, men det blev lättare. Så känner jag verkligen! Åh livet är underbart! Ingen längtan efter mat eller godis, en underbar sambo som beundrar min viljestyka och ett sånt bra humör!

Hur går det för er andra?

• Juliette

MiaMaria:Nu hitta jag er, såg inte att det fanns speciellt för hälsa/bantning.
    "Ny" här på bröllopstorget=)

• Juliette

Det är så roligt att läsa om alla som lyckas i cambridgebladet och alla andra som lyckas gå ned i vikt på andra sätt. Men det känns som att jag inte kommer att lyckas, och jag förstår inte varför det känns så. Jag vet ju att alla kan gå ner i vikt om man verkligen vill(om man inte har ngåon sjukdom eller dylikt) När jag äter cambridge eller går på en annan diet så brukar jag gå ner i ganska snabb takt men trots det så klarar jag inte av det pga att jag längtar efter annan mat. Sen när jag ätit denna "andra mat" eller godis så förstår jag inte varför jag saknade det. Hmmm...jag är verkligen konstig.

• Juliette

Och då när jag insett att det inte var något att lägnta efter så börjar jag min diet igen. Sen efter nån vecka börjar jag längta igen- att jag inte LÄR mig någongång. Såhär har jag hållt på i många år....näe nu måste det få ett slut. Jag vill gå ner så mkt som möjligt till maj-så nu får jag jag försöka kämpa och hålla motivationen uppe.

• Lionez

Hm. Jag är gift och allt, men blir i alla fall inspirerad av er. Nu har jag mailat en konsulent, får se vad som händer härnäst...

• Lionez

Juliette, jag kan tänka mig att jag riskerar att funka som du... Men hur som helst vill jag prova, det skulle vara fantastiskt om jag kunde gå ner - verkligen en önskedröm.

• Juliette

Lionez: Det är nog lätt hänt, men nu ska jag gå ner i vikt,så är det bara....jag har fått nog av mig själv nu=)
    Försök att tänka att mat och godis inte är värt det. Inte nog med att det gör en tjockare utan att man även riskerar att bli sjuk om man äter mycket fet mat och mycket socker. Nu vet jag inte hur du brukar äta, men jag åt väldigt mkt fet mat och mycket godsaker med soker i.
    Lycka till!=)

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!