Min tanke är att jag ska gå på ren kur hela min viktminskning, sen ska jag sakta men säkert följa upptrappningen som min konsulent kommer ge mig i 10 veckor, sedan är min tanke att jag ska byta ut 7 mål/vecka mot en CK... Så det hela kommer ta tid och det får det göra, fettet ska bort! I mitt fall borde jag gå på ren kur cirka 12-15 veckor, beroende på hur mkt jag går ner varje vecka.
Men det är jättekort period tycker jag, mitt sikte är inställt på att leva såhär ett tag och därför känns det inte så jobbigt tror jag. Jag "ser" ju inte slutet än, så jag tänker inte på godis och massa mat för jag vet att jag kan inte äta det just nu.
Min högsta uppnådda vikt var 104kg, men jag lyckades gå ner till 98 alldeles själv, något som tagit typ 1 år. Nu ska jag ner till cirka 62-65, vilket borde vara normalvikt för min del som är 165cm. En lååång bit kvar alltså... fast nu väger jag ju 94,7 så en bra bit har jag klarat av tycker jag själv. Tänker iaf INTE ge upp!!
Min sambo har sporrat mig också med en Thailandsresa om jag lyckas gå ner till målvikt...så nästa år bär det av till Thailand ;)
Fast jag vill gå ner för min egen skull, för just nu blir jag diskriminerad på arbetsmarknaden för att jag är fet och det är jobbigt att se ut såhär. Jag accepterar mig själv och vet att jag är frisk och mår bra fysiskt, men mitt psyke tar stryk av att vara tjock. Jag är ju den enda som kan göra något åt det och då måste man ju kämpa! Tänk på det när du känner suget; ge inte vika för det, ta ett glas vatten, räkna till 100 och gå därifrån... Det är aldrig värt den där lilla saken du tänkt äta...dåligt samvete, övervikt, sjukdomar osv...de negativa delarna är alltid övervägande och därför bör man lugna ner sig och försöka att inte ge vika.