• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • vixen not a tramp

Tack för att du svarade kändes som att jag var helt ensam i världen...

Hur det egentligen går vet jag inte, det är första dagen med ren kur bara och jag förstår inte hur jag ska orka gå i skolan om jag mår så här, sjösjuk liksom. Samtidigt känner jag att jag inte FÅR misslyckas och jag försöker intala mig att de första dagarna är värst men det känns riktigt jobbigt. Kräktes nästan nyss, och det känns väldigt fel med tanke på att det bara skvalpar runt vatten där inne.

Undrar om det är Ok att ta en alvedon mot huvudvärken? Jag har druckit över tre liter så det kan inte vara vätskebrist. Eller? Skulle behöva ta en postafren oxå mot illamåendet tror jag. BLÄ vad det känns ruttet just nu!

Hur länge har du hållit på? Känner du att det har blivit bättre eller är det samma lika som i början?

• Gloriousgirl

Jag studerar också och det enda jag tycker är jobbigt med det hela är folks frågor.. Men annars har det faktiskt gått väldigt bra, har gått på ren kur sedan i fredags och enligt min våg har jag gått ner 3,5kg sen dess, så jag är jättenöjd. Känns som att jag kommer klara av att gå på ren kur under största delen av min viktnedgång.

Jag tror att det hela hänger på ens målbild och motivation...en dag måste livet som fet vara slut och man lär sig leva som en normal människa med normalt förhållande till mat och socker.

Ta du alvedon för huvudvärken, jag tog mer vatten så gick det över...drick lite mer än 3 liter per dag, din kropp kanske behöver mer vatten än andra. Illamåendet kanske beror på den höga mängd vitaminer som du får i dig.

• vixen not a tramp

Tack för ditt stöd Gloriousgirl, känner igen mig mycket i vad du skriver. Hur länge har du tänkt gå på ren kur? Just nu känns det inte som om jag kommer klara mer än två veckor, mén det kanske ger sig. Om jag ser sånt superresultat (!) som du så känns det kanske det ändå är värt att hålla i ren kur lite längre. Vi får se. Än så länge känns den här dagen rätt ok, men vi får väl se. Kvällen var värst igår...
    Vad var din start vikt? Hur mycket vill du gå ner?

• Gloriousgirl

Min tanke är att jag ska gå på ren kur hela min viktminskning, sen ska jag sakta men säkert följa upptrappningen som min konsulent kommer ge mig i 10 veckor, sedan är min tanke att jag ska byta ut 7 mål/vecka mot en CK... Så det hela kommer ta tid och det får det göra, fettet ska bort! I mitt fall borde jag gå på ren kur cirka 12-15 veckor, beroende på hur mkt jag går ner varje vecka.

Men det är jättekort period tycker jag, mitt sikte är inställt på att leva såhär ett tag och därför känns det inte så jobbigt tror jag. Jag "ser" ju inte slutet än, så jag tänker inte på godis och massa mat för jag vet att jag kan inte äta det just nu.

Min högsta uppnådda vikt var 104kg, men jag lyckades gå ner till 98 alldeles själv, något som tagit typ 1 år. Nu ska jag ner till cirka 62-65, vilket borde vara normalvikt för min del som är 165cm. En lååång bit kvar alltså... fast nu väger jag ju 94,7 så en bra bit har jag klarat av tycker jag själv. Tänker iaf INTE ge upp!!

Min sambo har sporrat mig också med en Thailandsresa om jag lyckas gå ner till målvikt...så nästa år bär det av till Thailand ;)

Fast jag vill gå ner för min egen skull, för just nu blir jag diskriminerad på arbetsmarknaden för att jag är fet och det är jobbigt att se ut såhär. Jag accepterar mig själv och vet att jag är frisk och mår bra fysiskt, men mitt psyke tar stryk av att vara tjock. Jag är ju den enda som kan göra något åt det och då måste man ju kämpa! Tänk på det när du känner suget; ge inte vika för det, ta ett glas vatten, räkna till 100 och gå därifrån... Det är aldrig värt den där lilla saken du tänkt äta...dåligt samvete, övervikt, sjukdomar osv...de negativa delarna är alltid övervägande och därför bör man lugna ner sig och försöka att inte ge vika.

• vixen not a tramp

Va bra att du har sånt stöd från din sambo, min stöttar mig oxå men inte sååå mycket så att jag får nån resa. Men som sagt, man gör det för sin egen skull, utssende, välbefinnnande etc. Bra att du lyckats gå ner på "egenhand" det gjorde jag oxå lite, började i november och gick ner ca 4kg till nu men jag kände att det gick för sakta så jag tänkte testa ren kur för att skynda på det hela. Skulle vilja vara klar till början av maj, men det är ca 15-17 kg kvar så jag vet inte om jag kommer klara det...Annars är det inte hela världen om jag blir klar till juni heller bara jag orkar hela vägen och inte nöjer mig efter 10 kg minskning.
    Och du har helt rätt, det är en väldigt kort period som man behöver "lida" för att bli smal. Sen finns ju faktiskt allt gott kvar, fast i mindre mängder så klart! Kommer definitivt att fortsätta röra på mig även när bantningen är avklarad. Jag kommer aldrig tillåta mig att gå upp igen, nu har vi köpt en digitalvåg oxå så det är lättare att hålla koll. Förut hade vi ingen, så 15 kg smög sig på rätt lätt. Köpte en heldel kläder så jag tänkte inte på (eller blundade för) att jag fick köpa större storlekar. Nu drömmer jag om att få köpa ett par ljusa jeans till sommaren och ska försöka att inte handla något i klädväg förrän jag nått min målvikt.
    Än så länge mår jag inte illa och kallsvettas inte som jag gjorde igår, då trodde jag undergången var nära, men nej nu ska fettet bort!!!
    Hoppas vi kan peppa varandra här lite då och då, särskilt nu i början känner jag att jag behöver allt stöd och uppmuntran kah kan få. Har inte berättat för så många att jag bantar utan håller en låg profil. Därför känns stödet man får här extra viktigt, plus att det är sååå underbart att få läsa om allas otroliga resultat, kan ni så kan väl jag!?
    Ha det bra!

• Linda_S

hej! Här är en till CB-tjej!
    Jag har gått på ren kur i en vecka och tappat 4,5 kilo.
    Vill "bara" tappa ett par kilo till egentligen, men tar i ett par extra eftersom man går upp något när man fyller på depåerna igen.
    (ja jag vet att man ska fylla på sakta och därmed inte gå upp, men jag gör det.... går upp alltså..)

Kul med detta forum att peppa varann!
    Väger ni er varje dag??

• Tesan

Ia: Tihi!!! Gick in här nu för att jag saknade dig med! Hade helt glömt att kolla in på denna sida. Har ingen egen dator nu, utan passar på att kolla lite då jag är på jobbet. Men jag kommer nog inte att bli så superaktiv här. Finns inte tid till det...

Såg att du var med på bild i bladet! Nu vill ju min konsulent anmäla mig till "årets cambridgekund". Ska bli spännande!

Hur leker livet med dig?

Kramelikram!

• vixen not a tramp

Åh, va det känns bra!!!
    Har bara ätit två påsar idag men är ännu varken hungrig eller snurrig i bollen. Känns som att jag skulle kunna hålla på hur länge som helst. Nackdelen är ju att det blir rätt dyrt, det är ekonomin som får avgöra hur länge jag håller på, men minst två veckor blir det iallafall, + upptrappning

Nej, jag väger mig inte varje dag, började i måndags och väger mig nog på lördag tror jag. (är nyfiken som tusan, men är rädd för att bli "avskräckt" om det inte är någon skillnad) Är lite rädd för att jag inte minskat något även om jag skött mig. Kan minskningen komma i efterhand?
    En lite privat fråga kanske, men hur ofta går ni på toa, alltså nummer två? Brukar göra det varje dag, men nu har jag inte kunnat sen i måndags kväll. Borde jag oroa mig för det? Känns lite konstigt, är nog lite därför jag vill vänta med invägningen oxå.

Varning för hög ljudstyrka:
    HUR GÅR DET FÖR ER ANDRA?? Berätta berätta!!!

• minilage

Är inne på min andra vecka nu. Gick bara ner 2,4 första veckan men jag tränar rätt hårt också. Ska väga mig på söndag. Jag rekommenderar att man väger sig 1 gång i veckan. Då blir minskningen större och glädjeruset håller i längre vilket gör att man blir mer motiverad att fortsätta. Så har det i alla fall varit för mig. Men idag är en jobbig dag. Jag är så sugen på att få tugga på något. Har inte lyckats behålla några av drinkarna. Har även fått huvudvärk och börjat gnissla tänderna. Men om jag bara står ut tills på söndag så får jag förhoppningsvis lite glädjerus igen så att suget försvinner för ett par dagar. Efter denna veckan så har jag ca 10 veckor kvar. Förstår inte hur det ska gå. Men jag ska ha en äta den 14 februari så jag har ju det att se fram emot. Vad det gäller toa så skulle jag säga att man kan vara lycklig om man går var tredje dag. Så har allafall jag fått uppfattningen. Och snälla är det någon som har ett tips för att få bort suget så är alla förslag oerhört välkomna.

• ia´s

Tesan...Åh va glad jag blev..

Äntligen ett livstecken från dig!!!
    Jodå..de e bara bra med mig...snart åker jag med hela familjen på semester.
    Vi ska vara borta i 3 veckor, men jag hör av mig under tiden...som sist du vet

Grattis...klart du ska anmäla dig till CK tävlingen!!
    Jag lovar att rösta på Dig + att jag ska be alla mina vänner å bekanta att göra detsamma.

Du får maila mig med din nya adress å telefonnummer...så jag kan ringa dig och skicka lite smått å gott

Ha de bäst!!!!!
    Sköt om Dig!!!

Kramizzzar...

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!