• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • vixen not a tramp

rund&sund
    Ok, då låter ju 68 verkligen som en bra vikt. Och va duktig du är som ska och har gått ner så mycket! Det kommer gå utmärkt, vi får peppa varandra här både när det går bra och när/ om det skulle gå dåligt.

• Madda

Hejsan! Har varit här på Bröllopstorget ett bra tag men aldrig hittat hit till era CK-trådar. Har nu suttit och läst igenom hur många som helst i flera timmar (helt maniskt )och jag har blivit så enormt inspirerad, peppad och överväldigad över hur mycket ni stödjer varandra. Nu har jag bestämt mig - imorgon står jag först vid dörren till konsulenten för att köpa mitt livs första CK kur så fort de öppnar. Har cirka 30-35 kg som jag vill bli av med och hoppas att jag nu, för en gångs skull ska lyckas en liten bit om inget annat.Trivdes ej på VV, egenkomponerad bantning går åt pipan varenda gång. Nu är sambon bortrest och förblir så i 1,5 vecka till så det finns inget bättre tillfälle att börja än nu. Är så himla ivrig att komma igång! Måste bara tacka er alla för alla inspirerande och informativa inlägg som ni skrivet, CK-tanken hade aldrig slagit mig annars. Så imorrn - då jäklar... :)

• vixen not a tramp

Madda
    Va kul! Hoppas det kommer gå bra, det tror jag! Skriv en rad när du klarat din första dag så vi får en lägesrapport. Kom ihåg att dricka mycket, och gärna ett glas vatten direkt innan shaken, annars kan man må lite illa. Jag har lärt mig det här på BT, magen får liksom en chock av de koncentreade vitaminerna och mineralerna.
    Lycka till!

• Marialena

Det gick inte så bra för mig igår. Hela dagen gick bra, men sedan på kvällen smällde jag i mig två skinksmörgåsar med rödbetssallad. Helt onödigt! Sambon var bortrest,jag hade tråkigt och var jättesugen, men... ändå onödigt. Så besviken jag var på mig själv som inte kunde stå emot. Nåja, skam den som ger sig! Idag är jag igång igen! D tre första dagarna vägde jag mig varje dag, men idag har jag inte vågat väga mig. Väntar till lördag morgon, då jag hållit på i en vecka. Hoppas det blir bra resultat ändå trots gårdagens lilla "avhopp". Ett litet missöde ska inte få förstöra hela kuren även om jag väl säker "tappar" ett par dagar i ketosen nu.

• Bröllopstokiig

vad kostar dessa preparaten?

• Marialena

Hej Wannagetmarried! CK kostar (för mig i alla fall) 430kr/v och då får man 21 påsar, dvs 3 påsar om dagen.

• ia´s

Tesan....
    Vart håller du hus???
    Saknar Dig!!!!

Kramizzzar...

• vixen not a tramp

Hur går det för er?

• Brud2005

Hej!

Minns ni mig? :)
    Jag kämpade på med CK och gick ner åtskilliga kilon vt-04, med stöd från CK-tråden här. Jättehärligt!
    Men nu har jag gått upp 10 kg sedan dess (!) Jag som ska gifta mig den 20 april i spanien!! Panik!
    Det var tänkt att vi skulle gifta oss i augusti, men passar på att göra det i april när vi åker utomlands.

Hoppas att det är bra med er Tesan och Ia och alla andra! Gott Nytt År!

Kram Christine

• rund&sund

Hej på er!
    Ja en vecka med nästan ren kur blev -3 kg. Jag är nöjd!
    Kommer att gå över till kombinerad kur då det passar mej bättre o byta ut 2 måltider per dag mot Ck.
    Har sedan dag 5 el 6 (kommer inte ihåg vilket) ätit 100 gr protein o igår på 9:de dagen la jag till lite grönsaker.
    Vissa dagar om det känns så kanske jag enbart kör på pulver. Har en annan ersättning hemma från Naturex (varm soppa) som oxå är ok som jag isf tar.
    Det blir lite dyrt med CK för mej o mat till maken så det är oxå en anledning till att jag minskar till 2 påsar/dag. Tyvärr så när man inte har ett överflöd av pengar.
    Men så saknar jag oxå att få äta frukt o grönsaker, konstigt nog.
    Veckan har annars varit bra o gett mej många nya infallsvinklar o ny inspiration att äta nyttigt. Jag behövde o behöver detta som en avgiftning o som en omställning till bättre vanor.
    Har fått en helt annan vilja o motivation till att gå över till att äta sund o nyttig mat. Känner ju hur bra kroppen o min mage mår nu än då jag under december åt bara skräp. Godis, snack, fet mat. Samtidigt som jag också insett att jag varit alldeles för slapphänt förut i min kost fast jag höll på med VV. Åt inte så där himla bra som jag trodde.
    För mkt onyttigheter ingick (det går ju utmärkt att få plats med det i sina points på bekostnad av för lite bra mat...), för stor mängd valfri mat, för stora portioner helt enkelt.

Har oxå insett vad många inpulsköp jag gjorde på affärn. Köpte hem livsmedel som kunde vara bra att ha o som var billiga just då men i slutändan blev det stående i kylen o fick slängas. Dålig planering helt enkelt. Köpte hem sånt som jag egentligen inte just då planerat att anv. Så endera jag gick o smååt av det för det var gott eller så gjorde jag nått mindre bra bara för att det råkade finnas hemma. Ja, ni förstår säkert.
    En annan sak som jag oxå märkt är att mkt av mitt småätande beror på jag äter för att ha nått att göra. Nu är den biten borta o då kan jag nästan känna rastlöshet då jag inte kan springa till kylskåpet/skafferiet för att stoppa nått i munnen.
    En viktig upptäckt!

Lycka till ni övriga!

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!