• Tesan

Cambridekuren del 4!!!

Efter flera månaders inaktivitet fick jag nu, till min stora fasa, se att "våran" tråd var stängd. Så här kommer en ny. Vad händer? Hur går det för er alla? Jag saknar er ju! /Tesan (trogen cambrideanvändare sedan starten av trådarna, tillsamman me gumman! Ia, jag menar dig!!!)

• Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!
  • Lionez

Juliette, jag är likadan! Hur gammal är du? Jag fyller 26 om tre veckor.

• Juliette

Lionez: Vi tänkte på samma sak=)
    Jag svarade i andra tråden.

• Lionez

Tja, det var där vi hamnade...

• Marre&Feffs

Här är ju ni alla andra som ska eller redan kämpar med Cambridge. Jag ska börja på Onsdag och hoppas verkligen att det kommer att ge ett så snabbt och bra resultat som ni har fått. För ser jag inget resultat direkt så ger jag upp och tappar motivationen, har beställt och ska gå och hämta det på posten imorgon. Snälla, håll tummarna för mig också.. Kram Marre

• Gloriousgirl

Knaske ska peppa andra som kämpar med CK och berätta om mina resultat hittills. Jag har idag tisdag ätit enbart CK i 12 dagar och min startvikt var ca 99kg...idag väger jag 92kg! Snart under 90kg alltså, och jag känner verkligen att detta är det rätta för mig för jag har inget sug, känner bara lite hunger och jag mår jättebra.

Jag tror att viktminskning tar längre tid om man inte har 30kg övervikt som jag, men jag tror på konceptet eftersom man även har möjlighet att få bukt med det verkliga problemet; huvudet. Att lära sig äta annorlunda är verkligen det enda som kan hjälpa sådana som mig att få bukt med övervikt en gång för alla.

• Marre&Feffs

OJ!! Vad du är duktig! Det som känns jobbigt tycker jag är att inte få äta fast föda, jag gillar ju att tugga. Äter mycket både godis och mat och sen att helt sluta med det och bara dricka ett tag kommer nog göra mig tokig.

• Gloriousgirl

Jag tror att det hela hänger på inställningen. Om du går in med tanken att "gud så jobbigt detta kommer bli, jag får avstå så mycket" så kommer du inte klara av det. Man måste komma till en punkt där man hela enkelt glömmer bort allt annat och fokuserar på CK. Jag glömmer tom bort att jag ska äta eftersom jag inte känner hungern eller suget, något jag aldrig gjort tidigare.

Jag är en sån som planerar nästa måltid när jag äter den första måltiden...kändes inte som jag fick nog. Men nu känner jag mättnad och mår jättebra. Min sambo äter ju mat som vanligt men jag kan lukta på det, tycka att det luktar gott och sen är det inte mer med det. Man kan klara av detta, men man måste ha rätt inställning som sagt. Jag vet att en dag kommer jag väga 65kg och detta kommer jag göra i maj om allt går som planerat.

• Juliette

Glouriousgirl: Har mycket är det du ska gå ner till maj? Vill också hamna på 65 kg till maj, men det kan jag glömma.
    Men jag hoppas göra det till nästa höst åtminstone

• Marre&Feffs

Nä, jag vet att jag inte kommer klara det om jag har den tanken, så nu har jag gett mig fan på att jag ska klara det. Börjar imorgon bitti och ska försöka göra någonting så fort det känns jobbigt. Gå ut och gå, upp i stan (bor mitt i) hem till min Mamma osv.
    Bara en fråga.. Får jag dricka kaffe eller te?? Känns jobbigt annars att bara dricka kalla saker.

• Gloriousgirl

Ja, dricka kaffe och te du, men det måste naturligtvis vara helt svart. Tänk på att det heller inte får räknas in i de 3 liter vatten du ska dricka per dag. De 3 första dagarna är tydligen de svåraste, men klarar du dem så klarar du resten av tiden också.

Juliette: Jag ska väl totalt gå ner cirka 35kg, varav en del är borta redan, så klarar jag att gå ner 1½-2kg per vecka bör jag vara i mål i maj. Men tar det längre tid så gör det, kortare går ju bra det med :)
    Vad är det för diet du kör, eftersom du tror att du kommer vara i mål nästa höst? Är det VV?

• Marre&Feffs

Vilken tur att jag får dricka Kaffe och Te, jag jobbar ju natt och då är det lite hjälp på traven att hålla sig vaken. Nu har jag tagit min första påse Cambridge med Choklad och den var ju god. Hoppas man tycker det resten av veckan också.. 1-2 kg i veckan låter väl inte helt omöjligt, men man kommer nog vissa veckor så mer still i vikten för att rasa mer andra veckor. Jag ska ner 10kg för att jag ska komma i mina kläder igen.

• Juliette

Gloriousgirl: Jag har kör ingen speciell diet, har användt cambridge vid flera tillfällen men jag blir tokig av att aldrig få tugga på nått så jag har inte pallat med det. Så nu äter jag lite och försöker motionera så mycket som möjligt.
    Får se på söndag om jag lyckats gått ner nått(väger mej bara en gång i veckan)
    Men jag äter en cambridgepåse då o då istället för mat.
    Jag är imponerad av er som står ut att äta cambridge så länge, själv klara jag som mest 2-3 veckor.

Men jag hoppas att jag klarar av det på det här viset. Helst av allt skulle jag vilja gå ner 25 kg till sommarn.

• ia´s

Hallllååååååå......*eko*

• ia´s

E de inga kvar här längre???????

• mullig

hej, om jag väher 63kg och vill minska till 54, hur länge dkulle ni rekomendera att man körde med cambridge (det är ju sa jäkla dyrt!) klarar man att tappa iallafall 6 kg pa 2 veckor? gar man upp alla kilon om jag direkt börjar aqtt ära frukt och sallad bara?..

• ia´s

mullig

Skulle rådgöra dig att ringa eller e-maila en konsulent, så du får svar på alla dina frågor.
    Dom kan detta till punkt å pricka och då slipper du "gissningar" här ifrån.

Lycka till

• ia´s

TESAN....................VAR E DU???????????

Svar på tråden Cambridekuren del 4!!!