• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • Kåpe

gladhannapanna:
    va roligt att du också ska ha din mormors slöja från 20talet!! jag ska också ha min mormors, den är från 20talet den med, och broderad runt om.. och alla som använt den har sina namn och vigseldatum inbroderat också.

Vi valde 20e aug för att det låg bra till på året, precis innan terminen börjar på universiteten så då hinner vi flytta in innan vi börjar skolan igen..

• gladhannapanna

Vår är också broderad runt om. Kul idé att brodera namnen på de brudar som använt den! Vi har en dopklänning med massa namn på i släkten, så det skulle nog gå att genomföra. Frågan är bara vem som orkar brodera alla namnen i efterskott! *ler*

• Kåpe

haha. nä, det är nog inte så kul om det är många som har haft den. Jag blir den fjärde som använder den. Vad ska du ha till? krona, tiara, frisyr, hängande?? är slöjan lång eller kort?

• mmmajzannn

Imorron komemr mitt paket från Panduro=))) så imorron kan jag börja pyssla med inbjudningskorten och servettringarna=))) Tjohoooooo! *glädje tjut*

• Kåpe

jag håller på och klipper massa hjärtan i papper till inbjudningskorten! jättekul! verkligen :)
    har ni tänkt på vilket datum ni ska sätta som o.s.a.? Jag har verkligen ingen aning..

• gladhannapanna

Kåpe:
    Jag blir nummer sex eller sju. Den är ganska lång. Jag tänker inte ha´släktens silverkrona utan tänker mig att man fäster slöjan med blommor bak på huvudet, inte uppepå om du fattar. hur ska du ha det?

• Magnus flikka

sju månader kvar idag!!!

• Kåpe

JA! det närmar sig, fast jag längtar så jag spricker så 7mån känns jäättelångt.

Gladhannapanna: jag ska ha kyrkans guldkrona som jag ska fästa rätt långt bak på huvet. Sen ska jag bara sätta upp halva håret, alltså det översta och kanske locka eller krusa det som hänger ner...

Svar på tråden 20/8 -05