• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • Förlovad

Här är en till

annizzen:
    Vi gifter oss i Sthlm.

Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf.
    Tärnor och marsalker är tillfrågade och klara. Toastmaster är också klar.
    Inbjudningskort, festprogram, gästlista, bordsplacering..allt är skissat på så det blir lättare vid det slutgiltiga beslutet.
    Jag har köpt väska och skor redan.
    Ja vi har hunnit ganska långt..men det känns bara skönt.
    Va kul att vi är så många!
    TÄNK! VI SKA GIFTA OSS!!!!!

• Magnus flikka

Nattisen

Vi tänker skicka ut inbjudningskorten i slutet av april. Vissa tycker nog att det är lite sent, speciellt som vårt bröllop är hemligt ända tills dess, men vi vill ha allt klart innan inbjudningarna går ut för att inte folk ska lägga sig i så mkt... Dessutom skickar vi ut keep-the-date-kort nu i januari till dem som bor utomlands. De flesta andra bor i närområdet här!

• annizzen

Nu är jag mitt uppe i att boka fotograf men har ingen aning om vad som är vettigt pris. Vi vill ta bilder i ungefär en timme innan bröllopet och få några stycken bilder i ett album, gärna även en cd med resten av bilderna. Vad har det kostat för er som redan bokat?

• lillsmurf

Hej tjejer! Skrev i början av tråden att jag gifter mig 19/8! Jag vet det är inte den 20/8 men väldigt nära så jag kanske kan haka på iaf!!

• lillsmurf

Jag har ju inte läst igenom tråden! (lite lat just nu) men vore intressant att höra om ni valt den 20/8-05 av någon speciell anledning?

• mmmajzannn

Lillsmurf:

det är min 25 årsdag=)))

• gladhannapanna

Idag har jag tittat på slöjan! Mormors gamla tyllslöja från 20-talet. Broderad runt om. Vi ska boka fotograf imorgon. Sak efter sak faller på plats. Kul! Vi valde den 20:e för att det var en lämplig dag, jag ville gifta mig i början av augusti och sambon i september. Alltså blev det en kompromiss!

• gladhannapanna

Nu är fotografen bokad! *ler* Som sagt, det rullar igång!!!

• Frk Norrland

Hej

Vi ska också gifta oss då. Men vi har inte ordnat nåt ännu....får lite panik när läser vad mycket ni gjort.

Hoppas på mycket tips och idéer från er

• gladhannapanna

Frk Norrland: Hur bråttom det är beror ju lite på hurdant bröllop man tänkt sig och om man vill ha en speciell kyrka, präst, fotograf osv osv. Lycka till!!!

Svar på tråden 20/8 -05